Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) este interesată să investească în construcția unui al doilea pod peste Dunăre, între Ruse și Giurgiu. Anunțul a fost făcut de Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor de la Sofia, după o întâlnire cu directorul BERD pentru Bulgaria, Anca Ionescu.
BERD este interesată să finanțeze noi proiecte de infrastructură în Bulgaria, precum un al doilea pod peste Dunăre, între Ruse și Giurgiu , dar și în alte proiecte feroviare. Aceasta a fost concluzia întâlnirii dintre ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Georgi Gvozdeikov, și directorul băncii pentru Bulgaria, Anca Ionescu, conform unui comunicat al autorităților de la Sofia.
Potrivit lui Georgi Gvozdeikov, construirea unui nou pod peste Dunăre este o problemă prioritară atât pentru Bulgaria, cât și pentru România, care trebuie rezolvată rapid, deoarece traficul crește zilnic.
El a adăugat că orice sprijin care va ajuta realizarea investițiilor în cadrul Planului Național de Recuperare și Durabilitate și a altor programe europene din sectorul ”Transporturi” este important.
Proiectul ar putea fi susținut și de autoritățile de la București, cu o condiție, însă, anume aceea ca bulgarii să nu mai blocheze transportul pe Dunăre și să accepte dragarea fluviului, conform obligațiilor asumate.
“Suntem de acord cu acest proiect, dar în paralel să se rezolve și problema navigației pe Dunăre. Bulgarii blochează de câțiva ani proiectul Fast Danube care ar avantaja traficul pe Canalul Dunăre – Marea Neagră și portul Constanța. Nu draghează și, astfel, ajungem ca în lunile secetoase, așa cum a fost anul trecut, să avem 160 de barje și nave blocate pe Dunăre. Acest aspect este cunoscut de Comisia Europeană”, a declarat, în exclusivitate pentru Gândul, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Este, deocamdată, o discuție în fază incipientă. Nu este normal ca România să sufere pentru că bulgarii blochează proiectul de regularizare a traficului fluvial”
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor
Conform lui Ionel Scrioșteanu, pentru ca marii operatori să transporte marfă pe Dunăre și să poată face acest lucru 365 de zile pe an, este nevoie de predictibilitate.
Până în prezent, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a investit peste 10 miliarde de leva în proiecte de transport în Bulgaria, a declarat Anca Ionescu.
“Printre priorități se numără un al doilea pod peste Dunăre, precum și discuții viitoare privind construcția unui hub logistic maritim în portul Varna-Zapad. În partea «transport verde», ne dorim să investim atât în reabilitarea infrastructurii feroviare, cât și în construcția de stații de încărcare electrică pentru mașini”, a precizat Anca Ionescu.
Citește și:
Compania Hidroelectrica, listată miercuri la Bursa de Valori București