Haos generalizat, blocaj permanent, reglementări urbanistice moderne care încă așteaptă culoarea ”verde” a semaforului, Planuri Urbanistice Zonale (PUZ) suspendate, un Plan Urbanistic General (PUG) anulat, procese fără număr în care este implicată Primăra Municipiului București, promisiuni neonorate după 3 ani de mandat și, în general, un tablou cu tușe sumbre în mijlocul căruia se află Nicușor Dan, primarul general al Capitalei.
Noul Plan Urbanistic General al Capitalei se află în faza studiilor de fundamentare, deocamdată, iar Nicușor Dan a transmis în mediul online că sunt analizate, de specialiști, concluziile acestor studii.
Bulevardele Capitalei trebuie descongestionate, rețeaua de termoficare suferă, sunt necesare proiecte de anvergură în București, este nevoie de investiții majore în rețeaua de metrou, extinderea liniilor de tramvai rămâne prioritară și, nu în ultimul rând, trebuie regândite regulile sistemelor de parcare. O spune chiar edilul Capitalei.
Nicușor Dan reușește, în ciuda unei imagini urbanistice deplorabile a Bucureștiului, să își păstreze optimismul paradoxal și chiar să anticipeze un trafic ”lejer” în Capitala României. Numai că nu acum, nu în anii următori, ci tocmai în anul 2035!
Primarul general al Capitalei a transmis – joi, 12 octombrie 2023 – că ”specialiștii din Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului” analizează ”concluziile studiilor de fundamentare” care se vor afla la baza reglementărilor din viitorul Plan Urbanistic General (PUG) al Capitalei.
Edilul a precizat că există două scenarii pentru fluidizarea traficului în Capitală, ducând scenariul optimist până în anul 2035, cu toate că – actualmente – tocmai la acest capitol există un blocaj infernal pe bulevardele Capitalei, fără a mai vorbi despre ”frâna” pusă urbanismului din București chiar de Nicușor Dan, așa cum au avertizat, de-a lungul ultimilor trei ani, arhitecți și urbaniști. Primarul general al Capitalei își păstrează, totuși, optimismul, având ”planuri mari”.
”Analizăm concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor din viitorul PUG. Cum va arăta traficul în 2035 în funcție de investițiile în dezvoltarea infrastructurii de circulație și care sunt măsurile care vor contribui la reducerea fluxului de vehicule au fost printre temele cel mai intens discutate astăzi de specialiști.
S-a lucrat pe două scenarii, iar cel optimist arată că putem avea un trafic mai lejer doar dacă realizăm proiecte majore precum autostrada de Centură și modernizarea zonei de sud a Șoselei de Centură care vor prelua parțial traficul de tranzit, investiții în extinderea rețelei de metrou, realizarea drumurilor radiale, dublarea liniilor de tren metropolitan pe anumite segmente.
Extinderea liniilor de tramvai, reorganizarea unor mari artere, crearea de piste de bicicletă, de benzi unice pentru transport public, regenerarea urbană a unor zone și crearea de spații pietonale, precum și regândirea sistemelor de parcare vor contribui de asemenea la fluidizarea traficului”, a notat Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, pe pagina sa de Facebook.
La solicitarea Gândul, avocatul Radu Dinulescu – specializat în drept administrativ și urbanistic, fost șef al Departamentului Juridic din Primăria Capitalei – a declarat, în exclusivitate, că primarul general al Capitalei a ”furat startul” și a intrat în campanie electorală cu un an mai devreme.
Această grabă a lui Nicușor Dan duce, astfel, la repetarea unor promisiuni pe care le-a făcut înainte de preluarea mandatului de primar general și după aceea, promisiuni neonorate.
”Mie îmi apare evident că Nicușor Dan a intrat în campanie electorală. Genul acesta de mesaje, cu «vom rezolva problemele legate de trafic, vom rezolva problemele legate de căldură, de termoficare, le vom rezolva pe toate în trei până la cinsprezece ani», înseamnă intrarea în logica unei campanii electorale.
Și tot ceea ce face Nicușor Dan este să promită, ceea ce a făcut și acum trei ani și jumătate. Pune promisiuni pe masa electoratului și așteaptă să vadă ce se întâmplă”, punctează avocatul Radu Dinulescu.
Avocatul Radu Dinulescu a mai reamintit și o realitate dură în care trăiesc bucureștenii, din cauză că problemele Capitalei nu au fost rezolvate de Nicușor Dan, în pofida apetenței crescânde pentru promisiuni.
În ultimă instanță, mai spune avocatul Radu Dinulescu, se poate vorbi despre o ”disperare” evidentă a lui Nicușor Dan, după ce edilul a observat că procentele din sondaje îl dezavantajează, iar un alt mandat la Primăria Generală a Capitalei pare din ce în ce mai greu de obținut.
”Asta face Nicușor Dan acum. Nu a reușit să facă vreun proiect, să-l înceapă, să îl termine, să rezolve din problemele pe care le are Bucureștiul. Dimpotrivă, a reușit să aducă alte și alte probleme Bucureștiului, să îl îmbolnăvească din punct de vedere urbanistic, să distrugă ce mai era de distrus în ceea ce privește traficul, să facă toate condițiile de trai groaznice, mă refer, în primul rând, la cetățenii care sunt legați la rețeaua de termoficare. Nu au apă caldă cu zilele, cu săptămânile…
Vine iarna și ne întrebăm ce se va întâmpla în iarna asta… De fiecare dată, Nicușor Dan a folosit expresia «un pic mai bine», fără să o definească, nimeni nu a remarcat «picul». Nicușor Dan a intrat în campanie electorală cu un an înainte, disperat fiind, văzând procentele pe care le are în sondaje și realizând că nu o să mai ajungă primar și va trebui să răspundă pentru ce… n-a făcut”, a declarat avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul.
Din nefericire, a mai declarat avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul, ”lupta” pe care o duce Nicușor Dan de la preluarea mandatului de primar general are ca efect imediat un blocaj permanent în București. Autorizațiile de construire sunt blocate atât prin propriile demersuri, cât și prin cele ale ONG-urile ”de casă”.
Asociația Salvați Bucureștiul, de pildă, precizează avocatul Radu Dinulescu, este implicată în sute de litigii, iar o întrebare importantă este cea referitoare la proveniența banilor care sunt cheltuiți pentru onorariile avocaților.
”Acele blocuri din Parcul Tineretului nu deranjează pe nimeni, în blocurile acelea – situate aproape de metrou – vor locui oameni care vor lua metroul. Oameni care trăiesc în oraș, oameni urbani. Nu ne scoate pe toți Nicușor Dan, că așa vrea el, în afara orașului, în Ilfov… Sute de mii de bucureșteni intră, în fiecare zi, cu mașinile în oraș și ies din oraș pentru că Nicușor Dan blochează orice fel de autorizație aici. Și le blochează cu mâna asociațiilor lui. Atacă ori el, ori partenera sa de viață, aceasta fiind membru fondator al «vestitei» asociații de ocrotire a patrimoniului (n.red. – Asociația pentru Conservarea Integrată a Patrimoniului Natural și Cultural).
Autorizația de construire este atacată, dar nu este anulată după decizia instanței referitoare la PUZ Parcul Tineretului. Nicușor Dan speră ca obținând anularea acestui PUZ, definitiv, în recurs, să ceară, apoi, anularea autorizației de construire. Se judecă de 5 ani această speță, iar Asociația Salvați Bucureștiul are sute de litigii. La un calcul simplu, dacă pornim de la zece mii de euro per litigiu, la avocați, fără taxe, ei cheltuie, în zece ani, un milion de euro numai pe avocați. Cum e posibil? De unde vin acești bani pentru distrugerea Bucureștiului?
Și încă o întrebare foarte importantă: Când are timp Nicușor Dan de București dacă, în fiecare dimineață, el stă personal în instanță? Dar și dacă ar trece pe la primărie, nu se pricepe la nimic, nu a condus, în viața lui, nici măcar o bărcuță pe lac…”, încheie avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul. (informații detaliate AICI)
Citește și:
Nicușor Dan preferă dușurile calde, nu reci, și a scăpat ”porumbelul” la TV: ”Spune-i că-l bag în…”