Prima pagină » EXCLUSIV » EXCLUSIV | Consilierul local Dinu Gheorghe cere încetarea mandatului Clotildei Armand: ”DEZASTRUL continuă, situația este dramatică!”

EXCLUSIV | Consilierul local Dinu Gheorghe cere încetarea mandatului Clotildei Armand: ”DEZASTRUL continuă, situația este dramatică!”

EXCLUSIV | Consilierul local Dinu Gheorghe cere încetarea mandatului Clotildei Armand: ”DEZASTRUL continuă, situația este dramatică!”

Clotilde Armand – primarul Sectorului 1 – a convocat și ședință extraordinară a Consiliului Local, într-un moment în care este, din nou, acuzată că permanentizează ”dezastrul” din sector și că a transmis Prefectului Capitalei un ”buget fals” care nu conținea toate amendamentele aduse bugetului pentru anul 2023 de consilierii locali ai PNL și PSD.

Numai că această ședință extraordinară convocată de Clotilde Armand nu are cum să țină locul unei ședințe ordinare a Consiliului Local, precizează, în exclusivitate pentru Gândul, consilierul local PNL Dinu Gheorghe, fiindcă este vorba despre un cu totul alt tip de ședință.

O ședință ordinară este deja exclusă, din cauză că trebuie anunțată cu 5 zile înainte, iar Primăria Sectorului va intra în imposibilitate de plată începând cu luna mai.

Luna aceasta nu va mai fi o ședință ordinară a Consiliului Local. Ceea ce arată din nou că în Primăria Sectorului 1 nu se respectă legea. În modul de lucru actual, Primăria Sectorului 1 nu va putea beneficia de cotele defalcate de la buget începând din luna mai.

Deci primăria va intra în imposibilitate de plată. Tocmai pentru că primarul Clotilde Armand a trimis un buget fals la Prefectura Capitalei”, declară consilierul local Dinu Gheorghe.

”Clotilde Armand era obligată să transmită bugetul așa cum a fost votat”

Consilierul local Dinu Gheorghe consideră că primarul Sectorului 1 dorește să modifice proiectul de buget care a fost votat de Consiliul Local, numai că nu explică de ce dorește modificările și ce se află la baza unei astfel de decizii.

Lucrurile au căpătat deja o ”natură penală”, avertizează consilierul local PNL, pentru că primarul Sectorului 1 a transmis un ”buget fals” la Prefectura Capitalei și chiar a susținut, prin propria semnătură, un document care ”nu reprezintă voința Consiliului Local”.

Clotilde Armand dorește să vină cu o modificare a proiectului de buget care a fost votat, dar fără să prezinte consilierilor locali, punctual, ce vrea să modifice, ce stă la baza acestor eventuale modificări, de ce vrea să modifice… Este un proiect votat, dumneaei vrea să îl modifice, nu înțeleg de ce nu vine cu un proiect de rectificare bugetară dacă este necesar deja, după o lună de când bugetul a fost votat și sunt probleme.

Din 26 de amendamente votate, Clotilde Armand a inclus în bugetul transmis Prefectului Capitalei doar 10. Este un fals vădit. Primăria nu poate să influențeze votul Consiliului Local. Clotilde Armand era obligată să transmită bugetul așa cum a fost votat. Nu poate primăria să hotărască ce transmite”, precizează Dinu Gheorghe..

În ceea ce privește încetarea mandatului Clotildei Armand, aici este deja vorba despre o problemă de natură penală, din moment ce s-a transmis prefectului un buget fals. Acum, Clotilde Armand a trecut la următorul nivel de ilegalități. În momentul în care tu, ca primar, semnezi în locul secretarului general trimiterea unui buget fals, când ai scris – de la secretarul general și de la președintele de ședință –  de ce nu semnează acel buget, practic susții pe semnătura ta, ca primar, acest buget fals. Susții transmiterea unui document care nu reprezintă voința Consiliului Local”

Dinu Gheorghe

Având în vedere toate aceste probleme, consilierul local PNL a transmis și o solicitare către Registratura Primăriei Sectorului 1 și Serviciul de Imagine și Cultură PS 1, solicitând:

  • Înregistrarea audio/video a acestei ședințe extraordinare
  • Accesul presei la ședința de Consiliu Local
  • Întreaga documentație care a fost transmisă de Primăria Sectorului 1 către Prefectura Capitalei în perioada 07.04 – 26.04.2023, cu minim 1 oră înaintea începerii ședinței extraordinare de Consiliu Local.

”Singura urgență reală este încetarea mandatului doamnei Armand. În rest, dezastrul continuă”

Dinu Gheorghe, consilier local PNL

Încetarea mandatului primarului

Potrivit Codului Administrativ – articolul 160 – încetarea mandatului unui primar poate avea loc în următoarele condiții:

  • demisie;
  • constatarea şi sancţionarea, în condiţiile legii privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, a unei stări de incompatibilitate; schimbarea domiciliului într-o altă unitate administrativ- teritorială;
  • condamnarea prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei;
  • punerea sub interdicţie judecătorească;
  • pierderea drepturilor electorale;
  • imposibilitatea exercitării funcţiei din cauza unei boli grave, certificate, sau a altor motive temeinice dovedite, care nu permit desfăşurarea activităţii în bune condiţii timp de 6 luni, pe parcursul unui an calendaristic;
  • pierderea, prin demisie, a calităţii de membru al partidului politic sau al organizaţiei minorităţii naţionale pe a cărei listă a fost ales;
  • condamnarea prin hotărâre rămasă definitivă pentru săvârşirea unei infracţiuni electorale pe durata procesului electoral în cadrul căruia a fost ales, indiferent de pedeapsa aplicată şi de modalitatea de individualizare a executării acesteia;
  • deces.

Articolul 162 din Codul Administrativ prevede, pe de altă parte, că mandatul primarului încetează și ca urmare a rezultatului unui referendum local având ca obiect demiterea acestuia.

  • Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, oraşului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivităţii locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.
  • Cererea cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele şi prenumele, data şi locul naşterii, seria şi numărul buletinului sau ale cărţii de identitate şi semnătură olografă ale cetăţenilor care au solicitat organizarea referendumului.

Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea administrativ-teritorială. Acest procent trebuie să fie realizat în fiecare dintre localităţile componente ale comunei, oraşului sau municipiului.


Citește și:

ANALIZĂ | Jurnalistul Maxim Tovkaylo, despre armata privată a GAZPROM: ”Mercenarii, valoroși în viitoarea luptă pentru putere la Kremlin”

EXCLUSIV | Urbanistul Alex Pânișoară sesizează Instituția Prefectului: ”Clotilde Armand încalcă legea, autoritățile statului trebuie să intervină!”

EXCLUSIV | Nicușor Dan, bun de plată după ce a contestat o amendă de la ISC. „A venit ca primar în calitate de blocangiu, vrea să blocheze tot”

EXCLUSIV | Defunctul om de afaceri i-a lăsat o AVERE uriașă, dar fiul se luptă de 20 de ani cu mama vitregă. Paul Banu: ”Sunt dezmoștenit parțial”

EXCLUSIV | Urbanistul Alexandru Pânișoară, mesaj pentru Clotilde Armand: ”INCOMPETENȚA, ca un cancer, omoară tot ce mai funcționează”

 

 

 

 

 

S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și