Prima pagină » EXCLUSIV » EXCLUSIV | Cristian Pistol (CNAIR) infirmă SPECULAȚIILE referitoare la lotul 2 al A7: ”Nu se pune problema să reziliem contractul cu Trace”

EXCLUSIV | Cristian Pistol (CNAIR) infirmă SPECULAȚIILE referitoare la lotul 2 al A7: ”Nu se pune problema să reziliem contractul cu Trace”

EXCLUSIV | Cristian Pistol (CNAIR) infirmă SPECULAȚIILE referitoare la lotul 2 al A7: ”Nu se pune problema să reziliem contractul cu Trace”

Există unele întârzieri pe Lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, iar Asociația Pro Infrastructură a lansat în spațiul public informația potrivit căreia se va lua în calcul despre rezilierea contractului cu constructorul Trace. O altă variantă, au mai precizat reprezentanții asociației, ar fi aceea ca tronsonul de care răspunde acum partea bulgară să fie preluat de constructori români, însă conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a negat, vehement, aceste zvonuri.

Constructorul Lotului 2 al Autostrăzii A7 este asocierea Trace – Coni.

”Contractul pentru cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Spătaru, în apropiere de Buzău, a fost semnat în 07.06.2022, are ordin de începere emis în 22.08.2022 și prevede 20 de luni de execuție directă”, s-a precizat pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură, reprezentanții asociației susținând că inaugurarea – prevăzută pentru anul 2024 – ar fi doar ”un vis frumos”.

Informațiile potrivit cărora ar putea urma o reziliere a contractului pentru Lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău sunt, însă, contrazise de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar Gândul prezintă informații de ultimă oră, în exclusivitate.

”Trebuie să-și dubleze eforturile ca autostrada să fie gata în 2024”

În exclusivitate pentru Gândul, Cristian Pistol, director general CNAIR,  a transmis că, într-adevăr, au existat unele probleme pe lotul 2 al Autostrăzii A7 (”Autostrada Moldovei”), însă cauzele principale au fost ploile abundente din primăvara acestui an și terenul de fundare.

Cristian Pistol a transmis, tranșant, că nu se pune problema ca acest contract încheiat cu Trace să fie reziliat, negând vehement toate speculațiile apărute în ultima vreme, iar din cauza factorilor externi care au afectat lucrările este posibilă acordarea unei prelungiri de termen.

Sunt întârzieri pe lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău, dar nu se pune problema rezilierii contractului cu Trace. Sper să finalizeze anul viitor lucrările. Au fost probleme pe acel lot, am avut o primăvară ploioasă, au fost probleme cu terenul de fundare. Din această cauză, s-ar putea să le mai dăm o prelungire de termen.

Nu sunt nici eu mulțumit, trebuie să-și dubleze eforturile ca autostrada să fie gata în 2024. Repet, nu vorbim de reziliere.

În plus, contractul pe lotul 2 este semnat cu asocierea Coni-Trace. Nu pot rezilia cu Trace și cu Coni nu. Este o asociere, ei știu cum își împart părțile sociale”, a declarat Cristian Pistol, director general CNAIR, în exclusivitate pentru Gândul.

Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, date tehnice

Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, parte din Autostrada Moldovei (A7), Mizil – Pietroasele are o lungime de aproximativ 30 km.

Lotul este construit de asocierea Trace – Coni.

  • Structuri mari (poduri și pasaje): 15 – 6.400 metri cubi beton turnat, armături 900 tone
  • Piloți: 12 km
  • Adâncime medie piloți: 25 m
  • Diametru piloți: 1,2 m
  • Beton turnat: aproximativ  10.000 metri cubi
  • Podețe: 21 – 1.200 metri cubi beton turnat, armături 55 t
  • Terasamente (n.r. umpluturi de pământ):  600.000 metri cubi dintr-un total de 2.000.000 mc.
  • Asfalt turnat pe 20 km: 300.000 de tone

Contractul a fost semnat la 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucărărilor a fost emis pe 11 august 2022. (alte informații AICI)

Contractul are o valoare de 1,25 miliarde de lei (fără TVA), lucrările sunt finanțate prin PNRR, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Autostrada Ploiești – Buzău are o lungime de 63,25 km.

Ce probleme reclamă Asociația Pro Infrastructură

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au mai precizat că luna aprilie a anului 2024 era termenul ințial de finalizare, precizând că șantierul ” abia dacă atinge 20% stadiu fizic”.

Aceștia au punctat că ar fi probleme în ceea ce privește lucrările, că progresul la terasamente este ”aproape inexistent”, doar pe tronsonul Coni înregistrându-se un oarecare progres.

”Deci aprilie 2024 era termenul inițial de finalizare care va fi (sau a fost deja) extins cu minim 5 luni din cauza problemelor independente de constructori pe care vi le-am mai explicat și cu alte ocazii. Dar chiar și așa, cei doi antreprenori sunt foarte întârziați. Șantierul abia dacă atinge 20% stadiu fizic. Vai și amar este pe sectorul bulgarilor de la Trace (aproximativ 18 km dinspre Buzău).

Aproape că am văzut mai multe tractoare pe terenurile agricole de lângă decât utilaje care se mișcă pe autostradă! Progresul la terasamente este aproape inexistent față de ultima noastră filmare din 22 aprilie, iar structurile abia dacă au ieșit din pământ.

Vom vorbi în curând de reziliere sau de preluarea părții bulgare din contract de către partenerii români. Nu că aceștia ar rupe norii pe cei aproximativ 10 km dinspre Mizil, dar măcar nu sunt în vacanță. Pe tronsonul Coni se vede ceva progres dar chiar și așa inaugurarea în 2024 este un vis mult prea frumos și mult prea îndepărtat”, au afirmat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

”Autostrada Moldovei”, finanțare de 600 de milioane de euro

Guvernul României a aprobat în luna august proiectul de lege referitor la contractul de finanțare al Autostrăzii A7, cofinanțare aferentă Mecanismului de Redresare și Reziliență, dintre România și Banca Europeană de Investiții.

A7, ”Autostrada Moldovei” cum e cunoscută, implică o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Noua autostradă va avea 319 kilometri și ar urma să fie gata în 2025.

Contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 600 milioane de euro prevede susţinerea tronsonului A7 Ploieşti – Paşcani. Cofinanţarea aferentă este aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat în luna iunie, atât la București, cât și la Bruxelles.

De asemenea, data finală de disponibilizare a împrumutului este de până la 48 de luni, de la data semnării contractului de finanţare.

Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”. (mai multe detalii AICI)


Citește și:

EXCLUSIV | Ce au descoperit anchetatorii după ”PERIEREA” finală la locul exploziilor din Crevedia: ”Ar putea conține date importante!”

VIDEO | CNAIR, după accidentul unui TIR turcesc care a blocat Podul Prieteniei: ”S-a produs din cauza bulgarilor, nu întrețin partea lor de pod!”

EXCLUSIV VIDEO | Ministrul Agriculturii promite: ”Până pe 31 martie 2024 vor reîncepe lucrările la Canalul Siret-Bărăgan”

EXCLUSIV VIDEO | România riscă să plătească milioane de euro pentru depozitele de deșeuri neînchise. Fechet: ”Mă tem că va fi o condamnare în toamnă”

EXCLUSIV VIDEO | Cum pot fi salvate pădurile de la tăiere. Ministrul Mediului: ”Monitorizăm din satelit, aerian și cu camere de supraveghere”

Senior editor Are o experiență de aproape trei decenii în mass media românească, în care a ocupat, pe rând, aproape toate funcțiile într-o redacție de știri. Deși a terminat ... vezi toate articolele
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și