Protestul fermierilor și transportatorilor din România a ajuns în cea de-a șaptea zi, iar la Ministerul Transporturilor și la Ministerul Agriculturii continuă negocierile. Luni, 15 ianuarie 2024, mai multe asociații ale fermierilor au avut discuții cu ministrul Agriculturii, Florin Barbu, iar apoi au anunțat că recomandă „încetarea protestelor”, după ce le-au fost acceptate mai multe cereri.
În ceea ce îi privește pe transportatori, Gândul a intrat în posesia unei informații surprinzătoare, care plasează întreg scenariul tensionat într-o cu totul altă lumină și lasă nelămurite mai multe semne de întrebare care apar firesc.
Potrivit surselor Gândul, transportatorii din Ardeal ar fi „împinși de la spate” chiar de președintele PSD Alba – Florin Tomuța -, vicepreședinte al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) și membru fondator al Asociației Operatorilor de Transport Rutier „Apulum”.
Omul de afaceri Florin Tomuța, cel care coordonează activitate grupului de firme Tomiflex, a fost numit la șefia PSD Alba la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut.
Într-un astfel de context, concluzia inevitabilă și paradoxală, totodată, este aceea că președintele PSD Alba, îndemnând transportatorii din Ardeal să țină „protestul” fierbinte, ar „lupta”, astfel, chiar împotriva propriului guvern.
„Este foarte, foarte ciudat că transportatorii din Ardeal sunt coordonați de patronul grupului Tomiflex, care este Florin Tomuța, actual președinte al PSD Alba Iulia.
El este, practic, cel care înroșește telefoanele și le cere transportatorilor să iasă cu camioanele în stradă”, au declarat sursele Gândul, în exclusivitate.
Contactat de Gândul, Florin Tomuța a declarat că astfel de acuzații sunt nefondate și că, în calitate de vicepreședinte al Asociației Operatorilor de Transport Rutier „Apulum” a fost invitat de membri ai asociației și la prima întâlnire de la Guvern.
„Nu am susținut și nici nu am îndemnat pe nimeni să iasă în stradă”, a mai spus Florin Tomuța, menționând și că, la nivelul PSD, nu a avut niciun fel de „opreliște”.
„Eu sunt vicepreședinte COTAR, sunt membru fondator al Apulum și sunt transportator. Eu nu fac un protest, eu coordonez activitatea Asociației transportatorilor Apulum, în calitate de vicepreședinte, și – ca și consultant – am fost invitat de către membri ai asociației și la prima întâlnire la Guvern. Tocmai pentru că am capacitatea și cunoștințele necesare în a prezenta lucrurile, atât din punct de vedere legal, cât și tehnic.
Nu am susținut și nici nu am îndemnat pe nimeni să iasă în stradă, aș fi într-o poziție ingrată să intervin cumva, nu am absolut nicio calitate și niciun interes ca să blochez pe cineva, trăim, totuși, într-o țară liberă… Faptul că eu, președinte al PSD Alba-Iulia, m-am dus în calitate de invitat la Guvern și în calitate de consultant în Transporturi, consider că spune ceva despre calitatea mea.
Din punct de vedere al Partidului Social Democrat, să știți că nu am avut repercusiuni, n-am avut niciun fel de opreliște. Din contră, PSD a considerat că un specialist așa cum sunt eu în Transporturi, este de bun augur pentru partid.
Consider că (n.red. – protestul) este un drept garantat de Constituție, oricărui cetățean din România, de a protesta, de a-și exprima nemulțumirile pașnic și cu respectarea prevederilor legale. La fel, consider că protestele, pentru a fi foarte clar, nu sunt pornite – sau nu sunt inițiate – de asociațiile de profil.
În mod cert, discuțiile tehnice – așa cum ați observat și la agricultori –, discuțiile au fost închise prin asociații. Nu se poate ca strada să negocieze cu nimeni din Guvern. Pentru că acolo discuțiile se poartă instituțional, nu la nivel de persoană fizică”, a precizat Florin Tomuța, președintele PSD Alba Iulia.
Totodată, președintele PSD Alba Iulia a mai declarat, în exclusivitate pentru Gândul, că nu ar vrea să fie „în pielea” cuiva care și-ar aroga calitatea de „reprezentant al protestatarilor sau al străzii”
„Eu nu aș vrea să fiu în pielea nimănui care-și arogă calitatea de reprezentant al protestatarilor sau al străzii. Acolo nu poți să știi, fiecare are ideea lui.
Eu vă spun că asociațiile patronale, astăzi și mâine, au întâlniri cu tot ceea ce înseamnă Ministerul Transporturilor, Finanțe, ASF și așa mai departe, s-au prezentat cu personal specializat, cu experți care pot să așeze lucrurile pe făgașul normal al lucrurilor. Cu argumente, pentru că nu cred că nu acesta este scopul, de a merge cu lozinci…
Noi suntem mult mai aplicați, ca și asociații, tot timpul venim cu argumente în orice discuție sau negociere, șansele ca acestea să se închidă mult mai repede, cu oameni pricep despre ce este vorba, sunt foarte mari”, a declarat Florin Tomuța, în exclusivitate pentru Gândul.
Înainte de a fi ales președinte al PSD Alba Iulia, în luna noiembrie a anului trecut, omul de afaceri Florin Tomuța – lider al grupului Tomiflex – a fost ales în unanimitate de membrii Asociației „Apulum” să reprezinte interesele transportatorilor din Ardeal, ca vicepreședinte al COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România).
Totul se întâmpla în luna mai a anului 2023, iar Florin Tomuța a declarat, la momentul respectiv, că transportatorii sunt vitali pentru „întreg sistemul românesc” și anunța… „o amplă acțiune de protest”, potrivit ziarulunirea.ro.
„Sunt pregătit să-mi respect îndatorirea, când alții văd funcții eu văd ce treabă este de făcut. Doresc să se înțeleagă: suntem vitali pentru întreg sistemul românesc. De ce trageți pielea de pe noi?
Toate aceste măriri de costuri pentru transportatori, unele cu 700%, vor ajunge să se reflecte în prețul plătit de consumatorul final, transportul este în tot și în toate.
Suntem hotărâți să declanșăm o amplă acțiune de protest, să ne protejăm pe noi și consumatorul final. Plec la drum cu speranță și mă voi întoarce cu certitudine!”, declara Florin Tomuța.
După ce a lucrat ca șofer în Italia, la o companie pe care, ulterior, a reprezentat-o în România, Florin Tomuța a decis să devină om de afaceri în țara natală și a înființat, în 2007, Tomiflex.
Din anul 2012, Dirom Intertrans – firmă din grupul Tomiflex – a început să deruleze activități de transport, completând partea de exploatare și comerț cu agregate minerale, operată printr-o altă firmă a grupului condus de Florin Tomuța, cel care declara că deține o „flotă cu personalitate”.
Dincolo de asta, însă, în ultima perioadă se poate observa o scădere drastică a profiturilor, iar informațiile prezentate de Gândul sunt concludente.
La Tomiflex – obiect de activitate „transporturi rutiere de mărfuri” – Florin Tumuța apare, potrivit termene.ro, în calitate de acționar și administrator.
În anul 2013, compania avea o cifră de afaceri de 2,79 milioane RON. În anul 2014, cifra de afaceri a scăzut la 1,84 milioane RON, pentru ca în anul 2015 să fie de doar 340.000 lei.
Din acel moment, la capitolul „cifră de afaceri”, Tomiflex a bifat, până azi, doar „0”.
Dirom Intertrans – firmă din grupul Tomiflex, obiect de activitate „transporturi rutiere de mărfuri” – o are ca acționar pe Dina Teodora Tomuța, iar Florin Tomuța este administrator.
În anul 2022, cifra de afaceri a firmei a înregistrat o scădere cu aproximativ 50% față de anul 2011 – de la 13,4 milioane RON la 6,7 milioane RON -, fiind înregistrat, totuși, un profit net de 511,577 RON.
Citește și: