Proiectantul a găsit o soluție prin care prețul autostrăzii Comarnic – Brașov a fost înjumătățit, de la 8 și chiar 9 miliarde de euro, la 3,8 – 4,5 miliarde. Până va fi luată însă o decizie, ca să nu mai circulăm în ritm de melc pe Valea Prahovei, vor fi construite variante ocolitoare și pasaje denivelate.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are alocată, potrivit planului investițional, suma de 1,5 miliarde euro pentru un drum de mare viteză între Comarnic și Brașov, așa-numita autostradă a zăpezii, care să fluidizeze traficul infernal de pe DN 1.
“Nouă ne-au fost prezentate câteva variante de traseu, la analiza multicriterială pe care am avut-o, variante pe care nu le puteam accepta. Vorbim de o alocare potrivit planului investițional de 1,5 miliarde de euro, iar propunerile erau de 8, chiar 9 miliarde de euro, sume de bani pe care statul român nu și le putea permite pentru o astfel de autostradă.
Adică pe o analiză cost/beneficiu, nu era justificată și nu poate fi justificată din fonduri europene o astfel de abordare. Drept pentru care am avut discuții ulterioare nenumărate cu proiectantul și, în acest moment, ne-a fost trimisă o nouă variantă de traseu, care ar corespunde din punct de vedere valoric, astfel încât să poată fi și implementat, ulterior, în execuție acest contract”, a spus Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, la Gândul Exclusiv.
Soluția aleasă are jumătate din prețul avansat inițial.
“Traseul depinde foarte mult de cât din DN 1 va fi utilizat și modernizat, astfel încât să poată să fie folosit ca tronson de autostradă, dar undeva evaluarea este între 3,8 și 4,5 miliarde de euro, oricum”, a completat Cristian Pistol.
Și eu sunt unul dintre cei care tranzitează Valea Prahovei, parte din familie fiind din județul Brașov, și de fiecare dată când fac acest drum către rudele noastre, am o strângere de inimă din cauza valorilor de trafic foarte mari și a timpului petrecut în mașină”, a mai spus șeful CNAIR.
Până va fi luată decizia privind construcția autostrăzii Comarnic – Brașov, traficul sufocant de pe DN 1 ar putea fi fluidizat prin soluții găsite cu cei din conducerea județeană Prahova.
“Am semnat protocoale, astfel încât să se realizeze variante ocolitoare ale principalelor localități tranzitate de pe Valea Prahovei, astfel încât aceste variante ocolitoare să asigure fluența traficului și diminuarea punctelor de conflict, respectiv timpii de staționare pe DN 1 vor fi mult mai scurți.
Și mă refer la varianta ocolitoare pentru localitatea Comarnic, varianta ocolitoare pentru Sinaia este în momentul de față, deci nu avem o problemă, vom realiza pentru Sinaia, la intrarea și ieșirea din localitate, pasaje denivelate, în așa fel încât să nu mai existe acel conflict cu cedează trecerea de pe varianta ocolitoare. Mergând mai sus, ajungem la Bușteni, unde va fi o variantă ocolitoare, și la Azuga”, a conchis Cristian Pistol, directorul general CNAIR, la Gândul Exclusiv.
Proiectul autostrăzii Pitești – Brașov este unul vechi, din 1979, drumul fiind cunoscută drept Autostrada Zăpezii.
Interviul integral AICI:
CITEȘTE ȘI:
EXCLUSIV VIDEO | Încă doi ani de așteptare până când Autostrada Moldovei va deveni realitate