Prima pagină » EXCLUSIV » EXCLUSIV VIDEO | Soluția pentru scandalul Greenfield, la mâna primarului Clotilde Armand. Revenirea la drumul prin Pădurea Băneasa, salvarea temporară

EXCLUSIV VIDEO | Soluția pentru scandalul Greenfield, la mâna primarului Clotilde Armand. Revenirea la drumul prin Pădurea Băneasa, salvarea temporară

Locuitorii cartierului Greenfield din Pădurea Băneasa primesc, în sfârșit, o veste bună. Bugetul pentru anul 2023 al Sectorului 1, aprobat cu amendamentele depuse de consilierii locali PSD și PNL, prevede alocarea a peste 2,6 milioane de lei pentru modernizarea drumului de acces Vadu Moldovei.

De mai mulți ani, lipsa unui drum de acces către cartierul Greenfield a transformat viața locuitorilor într-un haos, cu toate că, în campania electorală, inclusiv Clotilde Armand le-a promis acestora că Primăria va prelua în administrare drumul Vadul Moldovei, arteră închisă de Romsilva, companie care a pus în executare o hotărâre judecătorească.

În tot acest scandal în care se intersectează nervi, acuzații, argumente și contraargumente a fost vehiculat și numele primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, acesta fiind acuzat că, împreună cu Clotilde Armand, ”s-au înțeles să nu rezolve problema” cartierului Greenfield.

  • Dezvoltatorul imobiliar al cartierului Greenfield le-a promis locuitorilor trei căi de acces, care ar fi urmat să fie trecute cu titlu gratuit în domeniul public, însă nu s-a realizat nimic până acum.
  • Regia Naţională a Pădurilor Romsilva a pus în executare o decizie judecătorească și a închis accesul pe drumul forestier din strada Vadul Moldovei.
  • În prezent, accesul din cartierul Greenfield către București se face doar prin Aleea Teișani, un drum cu o singură bandă pe sens, lucru care provoacă zilnic un blocaj de proporții în trafic.

Vina pentru situația Greenfield, pasată între constructorul Gheorghe Iaciu și primarul general

Drumul Vadul Moldovei facilitează accesul către cartierul rezidențial Greenfield Băneasa, această dezvoltare imobiliară debutând în anul 2007. Potrivit reprezentanților Impact Developer & Contractor, dezvoltatorul care a construit cartierul Greenfield, extinderea cartierului continuă și în prezent.

Compania imobiliară Impact Developer & Contractor este controlată de multimilionarul om de afaceri Gheorghe Iaciu, a cărui avere s-ar ridica la mai multe zeci de milioane de euro. Prosper întreprinzător, Gheorghe Iaciu – alte detalii AICI – este și un vânător împătimit. A vânat un urs la Polul Nord, a fost în Africa, Europa si Asia, s-a întors în România cu amintiri ”vânătorești”, dar si cu trofee. O parte dintre acestea au fost donate, în urmă cu mai mult timp, Muzeului Antipa din București. Multimilionarul Iaciu s-a pozat de mai multe ori cu trofeele sale, printre acestea aflandu-se si un elefant. 

Peste 6.000 de locuitori sunt afectați de blocarea drumului spre cartierul Greenfield Băneasa dinspre strada Vadul Moldovei, dar reprezentanții Romsilva au precizat că închiderea acestuia este ”perfect legală”,  drumul fiind format din trei porţiuni, din care două de drum forestier, unde accesul vehiculelor de orice fel este strict interzis.

  • Dezvoltatorul imobiliar care gestionează cartierul Greenfield din Pădurea Băneasa l-a acuzat pe primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, că a întârziat punerea în aplicare a unor decizii care ar permite accesul auto în cartier.
  • În replică, Nicușor Dan a declarat că vina îi aparține dezvoltatorului imobiliar, care a ridicat cartierul de blocuri fără să aibă asigurate drumurile de acces și că susține doar construirea de ieșiri către șoseaua de centură, și nu drumuri prin pădure.

Romsilva a avizat din 2019 scoaterea drumului din fondul forestier

Totuși, Romsilva a avizat încă din anul 2019 – mai multe informații AICI – scoaterea din fondul forestier a celor trei porţiuni a drumului respectiv, numai că atât Primăria Sectorului 1, cât și Primăria Municipiului București sunt acuzate că tergiversează rezolvarea acestei ”ecuații” care s-a transformat, de-a lungul timpului, într-o telenovelă.

Reprezentanții Romsilva susțin că măsura închiderii drumului este strict legală și că au avizat pozitiv, încă din 2019, scoaterea din fondul forestier a celor trei porţiuni care formează drumul Vadul Moldovei.

Mai mult, aceștia spun că și-au exprimat toată deschiderea pentru demersul de preluare a drumului forestier de către autoritatea publică locală, cu scopul de a fi deschis circulaţiei publice.

”Acest mandat nu poate fi pus sub semnul întrebării de Clotilde Armand”

Cătălin Diaconescu, reprezentant al comunității Greenfield, a spus, în exclusivitate pentru Gândul, că bugetul necesar deschiderii drumului Vadu Moldovei a fost validat, ceea ce reprezintă o ”primă etapă pentru rezolvarea situației”.

Clotilde Armand trebuie să achite taxa necesară către Romsilva, iar drumul va putea fi scos din fondul forestier. Primarul Sectorului 1 nu mai poate pune sub semnul întrebării, a precizat Cătălin Diaconescu, iar Consiliul General al Municipiului București va trebui să promoveze un proiect de hotărâre de guvern prin care acest drum să fie transferat definitiv în patrimoniul municipiului București.

“În cadrul ședinței Consiliului Local al Sectorului 1 din data de 28.03.2023, consilierii locali au validat bugetul necesar deschiderii drumului Vadul Moldovei. Bugetarea taxelor reprezintă prima etapă atinsă pentru rezolvarea situației, un prim pas extrem de important ce întărește mandatul Primăriei Sectorului 1 în relația cu Romsilva pentru scoaterea definitivă din fondul forestier a porțiunii de drum neasfaltată.

Acest mandat nu mai poate fi pus sub semnul întrebării de către doamna primar Clotilde Armand. Responsabilitatea achitării taxei devine, astfel, o certitudine.

Romsilva așteaptă achitarea taxei pentru emiterea deciziei finale de scoatere definitivă din fondul forestier, moment în care bariera nu se mai justifică. 

În funcție de acțiunile doamnei primar din perioada imediat următoare, vom stabili care sunt pașii de urmat în demersul nostru. În paralel, vom insista către CGMB pentru promovarea unei HG în vederea transferului definitiv a drumului forestier în patrimoniul PMB”, a mai spus Cătălin Diaconescu, reprezentant al comunității ”Greenfield”, la solicitarea Gândul.

”Coșmarul Greenfield”, pe cale de a se încheia după aprobarea bugetului pentru anul 2023 al Sectorului 1

Consilier local: ”Clotilde Armand trebuie să plătească taxa către Romsilva”

În exclusivitate pentru Gândul, Daniel Ciungu, consilier local PNL Sector 1, a spus că această problemă a locuitorilor cartierului Greenfield a fost o ”țintă” încă din campania electorală, însăși Clotilde Armand promițând că totul se va rezolva. Numai că timpul a trecut, iar Clotilde Armand, deși acum poate să rezolve problema, refuză să se țină de promisiune. Daniel Ciungu a mai specificat că sunt alocate 2,6 milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea drumului Vadu Moldovei.

Este o nevoie clară și specifică a cetățenilor din cartierul Greenfield – sunt peste 6.000 de oameni acolo și este evident că și autoritatea locală, și cea generală, și dezvoltatorul cartierului nu și-au făcut niciun fel de treabă, de-a lungul anilor, pentru cetățeni. Din această cauză s-a ajuns într-o astfel de situație. Problema trebuie rezolvată. Cert este că oamenii stau între 40 de minute și o oră și jumătate pentru a ieși din cartierul Greenfield.

La discuția dintre primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, și reprezentanții Romsilva, a fost pusă în discuție această problemă. Dar una este să se plătească taxa pentru scoaterea drumului din fondul forestier – aproximativ 80.000 de lei -, și alta este cerința din Codul Silvic, atunci când autoritatea locală cere Romsilva să dea un teren. Autoritatea locală trebuie să specifice că va investi în acel teren și să precizeze motivele pentru care dorește să preia acel teren.

Pentru drum în sine sunt alocate 2,6 milioane de lei, reabilitare și modernizare, nu este vorba doar despre 300 de metri, ci de tot drumul forestier. S-a votat de mai mult timp, și în Consiliul Local, și în Consiliul General, pentru preluarea acestui drum și transformarea sa în drum public.

Clotilde Armand trebuie să plătească taxa către Romsilva, trebuie să facă o cerere către Romsilva să preia drumul. După aceea este nevoie ca și Primăria Generală a Capitalei să ceară Guvernului României o hotărâre de guvern în acest sens. Numai că, la Primăria Generală, Nicușor Dan tot o ține pe-a lui, cu preluarea temporară a acestui drum. Numai că în Codul Silvic nu există un astfel de concept, chiar reprezentanții Romsilva i-au transmis primarului general că ei nu pot da ceva temporar, pot să dea doar definitive”, a mai spus Daniel Ciungu, în exclusivitate pentru Gândul.

Toate partidele politice din Consiliul Local și din Consiliul General al Municipiului București au promis cetățenilor din Greenfield, în anul 2020, că vor rezolva problema cu acest drum. Inclusiv Clotilde Armand a fost în persoană acolo și le-a promis că o să le țină drumul deschis și că o să le rezolve problema. Acum, când poate să o facă, refuză

Daniel Ciungu, consilier local PNL Sector 1

CNAIR: ”Vina principală este a dezvoltatorului”

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a subliniat, într-o declarație pentru Gândul, că responsabilitatea deblocării situației din zona Greenfield îi revine dezvoltatorului imobiliar.

E important să punem adevărul în drepturile lui istorice. Vina principală este a dezvoltatorului, care, atunci când a construit acest cartier de case, blocuri, apartamente, nu a ținut cont de accesul în zonă. Practic, a făcut ceva acolo, dar i-a păcălit pe oameni, să spunem, să cumpere acolo, iar acum dă din colț în colț, nu știe ce să facă, asta e realitatea”, a spus Alin Șerbănescu, pentru Gândul.

Oficialul CNAIR spune că, din păcate, nu este singurului dezvoltator care are această abordare, ci ”asta-i moda”.

”Noi am dat două avize, unul în 2019, un aviz în 2020, pentru a se crea un acces din DCMB (Centura București), numai că dezvoltatorul trebuie să facă niște investiții, pe care se pare că nu vrea să le facă, tot încearcă să împingă problema spre CNAIR. Numai că nu ia în calcul faptul că noi, atunci când facem dezvoltări de rețea, le facem în interes general, nu particular”, a explicat Alin Șerbănescu.

Reprezentantul CNAIR a precizat și că această investiție, care ar fi destinată unui proiect privat, chiar dacă locuiesc acolo aproximativ 6.500 de rezidenți, nu ar avea acoperire legală.

”Investiția nu ar fi justificată din perspectivă legală. Gândiți-vă că noi, când venim cu un proiect, trebuie să asigurăm niște relații între orașe importante pentru economia României”, a precizat Alin Șerbănescu, pentru Gândul.

Cătălin Diaconescu: ”Demersuri care șicanează o comunitate întreagă”

Drumul de acces către cartierul Greenfield a fost închis de Romsilva, iar situația nu poate fi remediată decât după ce acest drum – Vadul Moldovei – este scos din fondul forestier și trecut în administrarea Primăriei Muncipiului București.

Cătălin Diaconescu, reprezentantul comunității ”Greenfield”, spune că ”anumite entități” nu au dorit ca locuitorii să folosească acest drum, iar totul a dus la ”șicanarea” întregii comunități.

”A fost montată o barieră de către Romsilva, în urma unor demersuri făcute de anumite entități, care nu doresc, practic, ca locuitorii din Greenfield să folosească acest drum. Este o luptă începută de foarte mult timp, o luptă începută de anumite entități, ONG-uri, care într-un context pe care noi îl considerăm nefavorabil locuitorilor, au încercat să profite de situație.

Nereușind, au continuat cu aceste demersuri, care șicanează, practic, o comunitate întreagă. Iată că acum Romsilva a fost forțată să închidă acest drum, dar este, totuși, disponibilă să rezolve situația pe font.

Noi am discutat și cu dezvoltatorul. Practic, el nu mai este proprietarul complexului, el dezvoltă în continuare. Proprietarii complexului suntem noi, rezidenții, dar sigur că ei, dezvoltând în continuare și având autorizație de construire pentru noile blocuri, sunt și ei direct interesați să rezolve această situație.

Noi știam că au donat un teren, în 2018, pentru a fi dat la schimb exact pentru această porțiune de teren – au donat Primăriei Capitalei, astfel încât Primăria Capitalei să facă un schimb de terenuri cu Romsilva. Știind că există această donație, am cerut să vedem și documentele oficiale, să ne asigurăm că într-adevăr donația a fost făcută. Ne-au arătat, practic, actele încheiate în forma autentică, prin care au donat acest teren, cu sarcini către Primăria Municipiului București. În momentul acesta, sarcinile trebuie respectate de către autoritatea locală, de către Primăria Municipiului București, respectiv Primăria Sectorul 1, pentru îndeplinirea obiectului transferului de teren”, a precizat Cătălin Diaconescu.

”Războiul petițiilor”, proteste și tergiversări la PMB

Cătălin Diaconescu a prezentat, punctual, și ”lupta” dusă pentru ca situația locuitorilor cartierului Greenfield să fie rezolvată.

A fost declanșat un adevărat ”război al petițiilor”, au fost organizate proteste, au avut loc întâlniri cu Clotilde Armand. Numai că primarul Sectorului 1 a transmis că mandatul oferit de Primăria Generală a Capitalei – prin care ar fi putut să plătească acea taxă către Romsilva – ” nu este recunoscut de domnia sa și de avocații care au analizat documentația”.

”În paralel cu demersul făcut de dezvoltator, de care vorbeam mai devreme, noi, comunitatea, am considerat că este absolut normal să ne solicităm dreptul la normalitate și atunci am declanșat o serie de acțiuni – în primul rând, cu petiții către autoritățile locale, urmate de niște proteste.

Prima petiție pe care noi am înregistrat-o la Primăria Sector 1 a fost semnată și de 1.800 de locuitori, în câteva zile. A fost un demers foarte rapid în perioada imediat următoare a închiderii drumului. Am depus acea petiție în care solicitam ca Primăria Sectorul 1 să plătească taxa de scoatere din fondul forestier, ca demers final pentru realizarea scoaterii din fondul forestier și să solicite către Romsilva transferul, în numele Primăriei Municipiului București.

Petiția respectivă n-a fost soluționată, dar, în schimb, am fost invitați la o discuție cu doamna primar, care ne-a explicat faptul că mandatul oferit de Primăria Generală, de Consiliul General, nu este recunoscut de domnia sa și de avocații care au analizat documentația. Sigur că noi n-am putut contesta acest lucru, nici nu suntem în măsură, dar considerăm în continuare că Primăria Sectorului 1 poate rezolva problema.

Trecând peste acest fapt, ne-a propus și o scoatere temporară, o ocupare temporară, ca soluție de rezolvare a problemei, promițând că în două săptămâni, cel mult, în cadrul Consiliului General se va adopta o astfel de hotărâre, în urma căreia se va solicita Romsilva ocupare temporară. După două săptămâni, în prima ședință de Consiliu General, noi am aflat că proiectul nici măcar nu este pe ordinea de zi, ceea ce însemna că, iată, am fost duși într-o zonă în care rezultatul, practic, nu se vede.

Și atunci, ne-am pregătit imediat cu o petiție și către Primăria Municipiului București, în care solicitam, practic, același lucru, Evident, nici acolo nu a fost soluționată petiția și, atunci, am organizat și la Primăria Capitalei un protest. Protestul nostru, de fapt, a fost un strigăt de ajutor, atât în cazul Primăriei Sectorului 1, cât și în cazul Primăriei Capitalei, strigăt de ajutor, care este în continuare pe masă, nu am primit încă niciun răspuns concret.

Noi am avut și câteva interpelări în ambele ședințe de Consiliu General și de Consiliu Local. Există niște premise, dar nu am avut efectiv și un rezultat și, atunci, probabil că va trebui să ne îndreptăm către următoarea etapă – să folosim terminologia folosită de domnul primar general – o să încercăm să urcăm la următorul palier”

Cătălin Diaconescu

”Speculația că Pădurea Băneasa ar avea de suferit nu are fundament”

Acest ”următor palier” este chiar Guvernul României, a transmis Cătălin Diaconescu, cu atât mai mult cu cât primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit doar despre o ”preluare temporară” a drumului Vadul Moldovei.

Numai că, potrivit legii, drumul poate fi scos doar definitiv din fondul forestier, nu temporar. Încă nu au fost declanșate acțiuni în instanță, a mai precizat reprezentantul comunității Greenfield, însă un astfel de demers este luat în considerare, în cazul în care situația nu intră în normalitate.

”Cel mai probabil, Guvernul, pentru că domnia sa (n.red. – Nicușor Dan) a susținut faptul că Romsilva nu dorește să accepte ocuparea temporară pe care ar fi propus-o. Romsilva, practic, a arătat foarte clar disponibilitate, dar pentru a rezolva problema legală, așa cum prevede Codul Silvic, se dorește o aprobare a unei scoateri definitive din fondul forestier. Și, atunci, domnul Nicușor Dan, a susținut faptul că trebuie să urce la următorul palier – deci conducerea Romsilva, care a confirmat că nu se poate decât scoatere definitivă, trebuia cumva escaladată la următorul palier. Următorul palier se pare că același lucru a susținut și ocuparea temporară nu este fezabilă.

Deocamdată nu am făcut (n.red. – o acțiune în instanță), dar probabil că vom face, dacă nu vom avea de ales, va trebui să ne îndreptăm și în instanță către toate entitățile potrivnice. Noi va trebui să luptăm până la capăt pentru acest drum și o vom face inclusiv în instanță, pentru obligația de a face.

Este un drum existent – adică situația, de fapt, este materializată prin existența acestui drum. Nu vorbim despre un drum nou, despre o defrișare, este un drum care există. Romsilva a înțeles lucru acesta, singurii care nu înțeleg sunt reprezentanții autorităților locale.

Da, într-adevăr, au fost niște speculații, să zicem un fake news, pentru inducerea în eroare a opiniei publice. Această speculație precum că Pădurea Băneasa ar avea de suferit nu are niciun fel de fundament.

Noi, în momentul în care am început să ne implicăm în demersul acesta, am intrat și în posesia unor documente, care atestă faptul că pe tot aliniamentul acelui drum, care, practic, se învecinează cu proprietatea privată, este o porțiune de linie parcelară, care este tot în proprietatea statului, în administrarea Romsilva, și care nu va putea fi scoasă niciodată din fondul forestier – Romsilva a confirmat acest lucru. Avem și un plan parcelar, suport topografic care atestă acest lucru”, mai spune Cătălin Diaconescu, în exclusivitate pentru Gândul.

”Temerile cu privire la dezvoltarea în zona de proprietate privată nu sunt fundamentate. Mai mult de atât, pe Aleea Teișani, pe care ați venit, și pe Pădurea Pustnicu, adică pe toată latura pădurii, fiind deja drum public și fiind deja proprietăți private, confirmă această teorie. Practic, pe proprietățile private din pădure, nimeni nu poate dezvolta, pentru că nu mai permite Codul Silvic astfel de dezvoltări”

Cătălin Diaconescu, reprezentantul comunității Greenfield

 ”Suntem izolați de orașul din care facem parte”

Cătălin Diaconescu a mai explicat că locuitorii cartierului Greenfield sunt, practic, izolați de orașul din care fac parte, iar faptul că există un drum care taie pădurea – ceea ce nu este un caz izolat – nu reprezintă un motiv viabil pentru închiderea accesului.

Există, într-adevăr, și o eventuală variantă, un drum care să lege Greenfield de autostrada A3, care să aibă ieșire prin Șoseaua Petricani, dar Cătălin Diaconescu precizează că ”este puțin probabil” ca un astfel de scenariu să fie implementat, totul ținând de ”viitorul îndepărtat”. Or, până atunci, locuitorii cartierului Greenfield trebuie să iasă din haosul actual.

”Chestiunea că circulăm prin pădure și de asta trebuie să oprim drumul este iarăși o aberație. Chiar am susținut și în Consiliul General că nu numai noi circulăm prin pădure, sunt foarte multe păduri cu un drum prin mijloc. Singura problemă ar fi să nu existe zone cu praf, care să afecteze, într-adevăr, dar el poate fi amenajat. Am dat exemplu inclusiv Pădurea Râioasa de lângă Mogoșoaia, care urmează să fie traversată prin mijloc de noua centură a Capitalei, de A0 – deci, practic, vorbim de o defrișare masivă, în interesul oamenilor.

Aici vorbim de un drum existent, care nu poate fi reglementat în interesul oamenilor. A3 este destul de departe. Există o perspectivă, în viitorul îndepărtat, de a conecta cartierul în A0, în centura nouă, printr-o conexiune care oricum este sub semnul întrebării – se pare că nici pe aceea autoritatea locală n-o dorește, deși a fost propus unul din cele șapte drumuri radiale, era și acesta. Se pare că nu a fost aprobat, dar există în perspectivă, autoritatea locală ar putea să ia în calcul și această ieșire la A0.

Mai există câteva soluții complementare, dar în niciun caz soluții care să înlocuiască acest drum. În primul rând, acest drum este singura legătură cu orașul din care facem parte. Într-un mod absolut aberant, noi suntem izolați, în momentul acesta, de orașul din care facem parte și de Sectorul 1, sectorul în care noi plătim taxe.

Practic, din punct de vedere legal și din punct de vedere administrativ al zonei în care noi suntem, suntem izolați de orașul din care facem parte. Și, atunci, pe de-o parte, acest drum este absolut necesar, pentru a avea acces într-un oraș în care noi plătim taxe – pentru că în momentul acesta, ieșim doar în Otopeni și în DNCB, în centură – iar pe de altă parte, căile suplimentare de acces nu vor putea, din punct de vedere fizic, înlocui acest drum, pentru că vorbim de două soluții. Una, pe sub Podul Hobanat, soluția pe care dezvoltatorul, cumva, și-a asumat-o, cumpărând un teren, găsind o soluție în felul acesta.

Noi nu considerăm că este o soluție foarte bună, dar este o soluție. Orice cale suplimentară este binevenită, dar este iarăși o chestiune de durată. Primăria Capitalei abia a aprobat, a dat un aviz de principiu al arhitectului-șef și urmează să fie aprobat PUZ-ul în Consiliul General. Deci vorbim de o străpungere în centura veche, care ne duce tot spre Pasajul Otopeni, nu ne duce în centura nouă, spre exemplu”, explică reprezentantul comunității Greenfield.

Mai există o soluție de optimizare, pe care noi am propus-o, sub Pasajul Otopeni, care iarăși este o soluție de optimizare, nu de înlocuire. Adică sunt soluții complementare acestui drum și ele cu toate ar trebui să existe, astfel încât comunitatea să aibă acces facil”

Cătălin Diaconescu

”Este o culpă comună, noi suntem victimele unor interese”

În ceea ce privește responsabilitatea pentru acest blocaj care pare interminabil, Cătălin Diaconescu este de părere că la mijloc sunt ”interese” care au transformat locuitorii Greenfield în ”victime”.

Există interese comerciale, evident, numai că autoritatea locală ar fi trebuit să pună pe primul plan interesul cetățenilor, ceea ce nu s-a întâmplat. ”Așteptăm ca Primăria Sectorului 1 să facă primul pas”, a punctat Cătălin Diaconescu.

Cred că este o culpă comună, ca să zic așa. Din punctul meu de vedere, noi suntem victimele unor interese. Pe de-o parte, avem interese comerciale, care, sigur, până la un punct pot fi argumentate, de la un punct încolo, pot fi sub semnul întrebării, dacă ele sunt sau nu legitime. Dar pe de altă parte, vorbim de o autoritate locală, care trebuia să ne reprezinte interesele, care trebuia să se asigure că astfel de dezvoltări sunt posibile doar dacă există o dezvoltare sustenabilă.

Noi milităm pentru o dezvoltare sustenabilă, am militat și în trecut, milităm în continuare. Sigur, noi ne dorim ca dezvoltările să nu fie oprite, dar să fie condiționate de suficiente căi de acces, care să nu ne aducă în situația dată. Emitentul actului administrativ, și anume autorizația de construire, ar fi trebuit să se asigure, cerând studii de trafic, că aceste căi de circulație sunt suficiente și că există infrastructura necesară pentru a dezvolta un oraș aproape.

Noi, pe termen scurt, așteptăm ca Primăria Sectorului 1 să facă primul pas și să plătească taxa către Romsilva. Dacă nu se plătește acea această taxă și dacă vedem în continuare că Primăria Municipiului București și Consiliul General nu fac ei demersurile astea în locul Primăriei Sectorului 1, va trebui să mergem la următorul palier, așa cum spuneam, să escaladăm situația la următorul palier. Ne vom pregăti, probabil, și cu un protest mult mai amplu și vom cere autorităților superioare să ne ajute”, a încheiat Cătălin Diaconescu, în exclusivitate pentru Gândul.

”Proiectul se află pe masa Primăriei Sectorului 1 de nici nu mai știu câți ani”

Loredana Voicu, un alt reprezentant al comunității Greenfield, a spus, pentru Gândul, că o astfel de situație este foarte neplăcută, iar locuitorii cartierului sunt, pur și simplu, la limita răbdării.

De foarte mulți ani, această situație este cunoscută la nivelul Primăriei Sectorului 1, dar nu s-au luat încă măsurile necesare. Rezultatul? Haos permanent, stres, copii care întârzie la școală, o ”stare generală de tensiune”.

”Din perspectiva mea, în primul rând, de locuitor și, după aceea, de președinte de asociație, situația este văzută foarte rău – și nu doar din a mea. Pe oricine o să întâlniți în perioada aceasta, aici, în Greenfield, fie că locuiești aici, fie că trebuie să vină de undeva în Greenfield, pentru indiferent ce motive – că vizitează pe cineva, că trebuie să aibă grijă de cineva, că aduce un copil la o bonă sau că vine o bonă să stea cu un copil și așa mai departe – situația se vede foarte rău, pentru că are o doză foarte mare de imprevizibilitate.

Practic, nicio oră din cursul unei zile nu mai este ceva ce oamenii să știe cum va funcționa la acea oră – timpul de deplasare între locul unde ne aflăm și orașul București sau alte puncte unde au de ajuns. Se întâmplă ca în anumite dimineți, la ora 07:00, să se iasă foarte repede sau să dureze foarte mult și atunci, practic, nu știi la ce oră să pleci de acasă, ca să ajungi unde ai de ajuns, la o anumită oră deja fixată dinainte.

În afară de asta, evident, impactul major este cel asupra copiilor, pentru că, la unison, părinții din cartier ne comunică – o scriu și pe grupul de Facebook, ne-o spun și nouă personal – faptul că ajung copiii să se trezească la 06:00 dimineața, durează cât durează să plece de acasă, mai dorm sau nu mai dorm cinci minute furate în mașină sau până când ajung la școală sau la grădiniță”, spune Loredana Voicu.

Drumul până la școală sau până la grădiniță durează de cel puțin două ori și jumătate – trei ori mai mult decât ar fi durat în condițiile în care s-ar fi putut scurta pe aici. Practic, este o stare generală de tensiune în rândul copiilor, care, evident, neputând să se odihnească așa cum trebuie, și comportamentul lor se modifică, iar de randamentul la școală nu mai vorbim. La fel este și pentru părinți, pentru că, din păcate, trăim în niște vremuri sau într-o perioadă în care copiii sunt duși și aduși de la școală, cu atât mai mult cu cât în acest cartier nu există, din păcate, o școală și o grădiniță de stat, în condițiile în care proiectul se află pe masa Primăriei Sectorului 1 de nici nu mai știu câți ani”

Loredana Voicu

”Să ne concentrăm pe cine sunt cei care au soluțiile pe masă și preferă să stea și să se uite la ele”

Loredana Voicu și-a manifestat, totodată, și dezamăgirea că România s-a transformat într-o țară în care sunt căutați, permanent, vinovați, numai că aceștia nu sunt descoperiți.

”Adevărul este undeva la mijloc”, este drept, mai spune Loredana Voicu, dar atenția ar trebui să fie îndreptată asupra tuturor celor care au soluția pe masă, numai că preferă o tergiversare păguboasă.

”La toată chestiunea asta mai contribuie și traficul obișnuit de pe Drumul Național 1, în care noi suntem obligați, practic, să ieșim, în acest moment, lucru care impactează de două ori negativ. Odată, pentru că noi suntem obligați să ieșim în centură – deci îngroșăm, ca să zic așa, traficul deja aglomerat al centurii – după aceea, pentru că odată scăpați, să zicem, și după ce am reușit să intrăm în DN, din centură, ne întâlnim cu traficul dinspre Otopeni, dinspre zona mai la nord de noi și evident că totul culminează într-un mod extrem de neplăcut, atât pentru noi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.

De altfel, atât pentru noi, cât și pentru ceilalți utilizatori ai DN1, este foarte incomod și pe sensul de ieșire din oraș, pentru simplul motiv că, în momentul în care noi suplimentăm traficul deja existent, neputând să folosim această cale alternativă, care era prin Vadul Moldovei, toți timpii, practic, ai tuturor cresc exponențial.

Este foarte interesant cum căutăm întotdeauna vinovați în țara asta – de găsit, îi găsim mai mult sau mai puțin. Probabil că, la fel ca în orice situație, adevărul este undeva la mijloc.

Ar trebui să începem, probabil, cu noi ca nație, în general, pentru că avem un spirit în care suntem destul de puțini dispuși să ne implicăm atunci când vine vorba să punem umărul în a face ceva la nivel civic. După aceea, aș zice legislația, unii ar zice dezvoltatorul”, a mai spus Loredana Voicu, în exclusivitate pentru Gândul.

Sincer, prefer să nu fac o astfel de afirmație, nu pentru că aș susține o tabără sau alta, ci pentru că mi se pare că, într-un-stat care funcționează corect, nu ar trebui ca un dezvoltator, cu bună sau cu rea intenție, să poată să aibă pârghiile să facă ceva greșit față de o comunitate la nivelul acesta, adică o aberație atât de mare, cum avem noi aici. După aceea, dacă venim mai în prezent, în concret, m-aș gândi, mai degrabă, decât să căutăm un vinovat, să ne concentrăm pe cine sunt cei care au soluțiile pe masă și preferă să stea și să se uite la ele”

Loredana Voicu

”Primăria Sectorului 1 și Primăria Generală ezită să se implice”

Un alt reprezentant al comunității Greenfield, Florin Buzatu, este de părere că autoritățile ”nu vor să se implice” în această problemă a drumului de acces către cartier.

Autoritățile încă nu vor să se implice pentru rezolvarea acestei situații. Cu toate petițiile, cu toate protestele de bun-simț pe care le-am făcut, atât Primăria Sectorului 1, cât și Primăria Generală încă ezită să se implice și nu au voința de a se implica în această situație și țin cu dinții de nerezolvarea acestei situații.

Așteptările sunt normale, măcar în ceasul al 12-lea, așa cum am observat, chiar și cei din jurul conducerii primăriilor, au început să înțeleagă situația, dar toți arată tăcut cu degetul către conducere, să aplice legea, să se impună și va avea respectul nostru, inclusiv al alegătorilor lor.

Ține numai de cei aleși (n.red. – rezolvarea acestei situații), de cei pe care i-am ales. Motivele pe care le au, de ce nu vor să rezolve această situație, probabil că pun în balanță, teoretic, alegătorii lor din București cu acești 6.000 de oameni, care sunt disperați. Noi, românii, în general, ne uităm la noi, nu ne prea pasă de alții. Consider că suntem toți locuitori ai Bucureștiului și toți ar trebui să luptăm pentru dezvoltarea sustenabilă și normală a Capitalei”, a mai spus Florin Buzatu.

Să se înțeleagă: nu se taie nicio pădure, nu tăiem niciun copac – ba dimpotrivă, noi participăm, lunar ne strângem și facem curățenie, strângem mizeria după bucureștenii care vin la iarbă verde, pentru că și noi vrem să fie un cartier curat, într-o zonă liniștită, într-o-zonă curată”

Florin Buzatu, reprezentant comunitate ”Greenfield”


CITEȘTE ȘI:

Actorul Mihai Bobonete intervine în scandalul ”GREENFIELD”: ”Doamna Clotilde Armand, semnați blestemata aia de hârtie!”

VIDEO | Scandal la Primăria Capitalei. Președintele de ședință CGMB este acuzat că ar fi încercat să blocheze accesul locuitorilor din Greenfield în sala de Consiliu | DECLARAȚII EXCLUSIVE

EXCLUSIV | Viceprimarul Sectorului 1, notificare și plângere prealabilă către Clotilde Armand în scandalul ”Greenfield”: ”Să nu mai paseze responsabilitatea în grădina altei instituții”

EXCLUSIV | Consilier local PNL Sector 1, despre scandalul ”Greenfield”: ”Dezastru. Toți stau după proverbialul pix… pixul lui Clotilde Armand”

PNL Sector 1 o acuză Clotilde Armand că e responsabilă de blocarea accesului în complexul Greenfield: „A avut doi ani de zile să facă o simplă cerere către Romsilva”

Bianca Iliescu și-a început cariera jurnalistică în 2019, la Prima TV, unde a lucrat ca redactor de știri externe pentru jurnalul "Focus". Ulterior, s-a alăturat echipei Gândul, în mai 2022, ... vezi toate articolele
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și