Încă un segment din Drumul Expres Craiova – Pitești este tot mai aproape de finalizare. Este vorba de lotul 3, între Valea Mare și Colonești, în lungime de 31,75 km, unde lucrările au ajuns la un stadiu de peste 70 la sută. Lotul 4 Colonești – Oarja – Pitești este finalizat în proporție de 25%.
Ambele loturi sunt construite de UMB, compania deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Lotul 1 Craiova-Robănești, de aproximativ 18 kilometri, aflat la peste 50% – câștigat de tucii de la Ozaltin, după ce a fost reziliată înțelegerea cu Tirrena Scavi -, ar trebui să fie finalizat anul viitor, astfel încât până “la sfârșitul lui 2024 să se poată circula pe drum de mare viteză de la Craiova la Constanța”, după cum a declarat, în exclusivitate pentru Gândul, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lucrările de pe loturile 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești au fost verificate joi de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu și de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
“Am discutat cu reprezentanții UMB despre stadiul lucrărilor și am precizat că luăm toate măsurile care țin de CNAIR pentru finalizarea defrișărilor pe coridorul tronsonului 4, astfel încât lucrările să nu sufere întârzieri. Pentru modificările proiectului în timpul execuției, am depus deja documentația și suntem foarte aproape de obținerea Deciziei etapei de încadrare. Aceste modificări au fost necesare pentru asigurarea unui traseu optim”, a scris pe Facebook șeful CNAIR.
Din cauza ploilor frecvente din această perioadă, CNAIR a cerut constructorului “ca în perioadele în care vremea permite, să mențină un ritm accelerat al lucrărilor”, a adăugat Cristian Pistol.
Constructorul face toate demersurile necesare pentru deschiderea circulației până la sfârșitul anului acesta (înainte de termenul contractual) pe tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,82 km).
Tronsonul va avea asigurată o descărcare provizorie în DN 65, la Colonești, pentru ca majoritatea acestuia să fie folosită”, a completat directorul general al CNAIR.
Lotul 4 Colonești – Oarja – Pitești, în lungime de 31,822 km, trebuie finalizat și dat în circulație anul viitor.
“Am precizat că luăm toate măsurile care țin de CNAIR pentru finalizarea defrișărilor pe coridorul tronsonului 4, astfel încât lucrările să nu sufere întârzieri”, a mai spus Cristian Pistol.
Lotul 1, între Craiova și Robănești (aproximativ 18 km) a fost scos din nou la licitație după ce a fost reziliată înțelegerea cu Tirrena Scavi. Turcii de la Ozeltin au fost desemnați câștigători ai licitației, la care a mai participat și Dorinel Umbrărescu, cel care nu a contestat rezultatul. Urmează să fie semnat contractul și, până la finale anului viitor, să fie încheiate lucrările și pe acest lot.
“Până la sfârșitul lui 2024, să se poată circula pe drum de mare viteză de la Craiova la Constanța”, a adăugat Cristian Pistol.
Din vara anului trecut, se circulă pe aproape 40 de kilometri, pe lotul 2 ai Drumului Expres Craiova – Pitești, între Robănești și Slatina.
Sursa foto: Cristian Pistol/Facebook
CITEȘTE ȘI:
VIDEO | Dan Tudose, expert în energie: „Companiile producătoare de energie trebuie să investească”