Prima pagină » EXCLUSIV » Inginerii Metrorex deplasați în Brazilia au refuzat livrarea metroului Alstom cu numărul 5. Ce a reieșit la testele pentru recepția preliminară

Inginerii Metrorex deplasați în Brazilia au refuzat livrarea metroului Alstom cu numărul 5. Ce a reieșit la testele pentru recepția preliminară

Galerie Foto 20

Procedura de livrare a celor 13 garnituri de metrou Alstom produse în Brazilia se complică de la o zi la alta. Până în prezent, în țara noastră au ajuns doar două trenuri, care, însă, nu au fost introduse încă în circulație, din diferite motive tehnice. Alte două garnituri au rămas undeva pe drumul dintre Brazilia și România. În ceea ce privește recepția preliminară a garniturii cu numărul 5, aceasta ar fi fost respinsă recent de către inginerii români deplasați în Brazilia. Surse din cadrul companiei de metrou au precizat în exclusivitate pentru Gândul că inginerii Metrorex care s-au deplasat în America de Sud ar fi depistat o serie de probleme la garnitura cu numărul 5.

Este foarte greu de crezut că anul acesta va intra în circulație măcar unul dintre cele 13 trenuri de metrou Alstom produse în Brazilia.

Procedura de livrare este atât de complicată, încât ea s-a blocat la trenul numărul 5.

„Inginerii noștri care s-au deplasat în Brazilia au raportat o serie de deficiențe în cadrul testelor pentru recepția preliminară. Prereceția a fost așadar refuzată, și evident, și livrarea”, au declarat surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.

Într-un raport cu observații la testele efectuate în cadrul Recepției preliminare, inginerii români au notat „Nu este ok” la următoarele capitole:

  • Control uși;
  • Strunjire roți;
  • Detecție obstacole – „ușile nu efectuează cele trei cicluri de închidere- deschidere”;
  • Curenți slabi;
  • Iluminare la interior;
  • Frâna de parcare;
  • Frâna de urgență;

Capitolele unde s-a semnalat „ok” sunt:

  • Producție aer;
  • Frâna de serviciu;
  • Flux aer;

Primul metrou Alstom adus în România nu are nici acum rodajul făcut

În ceea ce privește garniturile care sunt deja „garate” în depoul de la Berceni, Gândul a publicat în ultima perioadă o serie de articole în care a dezvăluit faptul că trenul „Giurgiu” are probleme atunci când este introdus la rețeaua de curent.

Adus din Brazilia la sfârșitul lunii aprilie, primul tren livrat de Alstom nu fost încă introdus în rodaj. Adică să i se facă un test de 10.000 de kilometri înainte să fie introdus în circulație.

În aceste condiții, intrarea noilor garnituri în circulație este incertă.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom.  Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Ce pensie are Cornel Dinu. Câți bani încasează de la statul român, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cele mai bogate familii din lume au devenit și mai bogate în anul 2025