În primăria condusă de Clotilde Armand s-a desfășurat o masivă acțiune de control a Biroului de Audit Intern, în urma căreia au apărut foarte multe nereguli, iar raportul din data de 11 decembrie 2023 arată, o dată în plus, că instituțiile subordonate „primăriței de la 1” înregistrează „alunecări” constante în ceea ce privește activitatea desfășurată, iar mulți angajați consideră că prevederile legii sunt facultative.
Potrivit unui document intrat în posesia Gândul, au fost supuse auditului 7 instituții aflate în subordinea Primăriei Sectorului 1 al Capitalei, acolo unde Clotilde Armand își dorește, cu frenezie, un al doilea mandat.
Raportul de audit arată foarte clar că „primărița de la 1” nu a reușit, după aproape 4 ani de mandat, să facă ordine în propria „gospodărie”, deficiențele fiind constatate la instituțiile supuse acestui audit.
Controlul s-a desfășurat în perioada 1 ianuarie 2022/31 decembrie 2022 și, potrivit precizărilor inserate în acest document din care Gândul prezintă extrase în exclusivitate, scopul a fost „examinarea responsabilităților asumate de către conducerea structurii și personalul de execuție cu privire la organizarea și realizarea activităților și îndeplinirea obligațiilor în mod eficient și eficace”.
Auditul a avut ca reper 4 mari obiective:
Reprezentanții Biroului de Audit Intern din Primăria Sectorului 1 au analizat toate documentele emise de instituțiile care au fost supuse acestui control – și menționate mai sus -, iar concluziile ar fi trebuit să o pună serios pe gânduri pe Clotilde Armand.
Reprezentanții Biroului de Audit intern au constatat că nu există o procedură operațională de lucru privind gestionarea parcului auto. Mai mult, foile de parcurs au fost întocmite necorespunzător, iar atribuțiile au fost îndeplinite superficial.
În același timp, repartizarea autoturismelor s-a făcut, în marea majoritate a cazurilor, fără procese-verbale de predare-primire, ceea ce se poate traduce prin „după ureche”.
De asemenea, repartizarea cardurilor de combustibil s-a făcut cu „superficialitate”, tabelul aferent acestor carduri fiind incomplet. Potrivit informațiilor inserate în acest raport de audit intern, Primăria Sectorului 1 are ca furnizor pentru combustibil MOL România Petroleum Products SRL.
În urma controlului s-a mai stabilit că șoferii acestei direcții au folosit cardurile de combustibil și în alte localități, dar fără a exista ordine de deplasare.
„Subliniem faptul că s-a identificat utilizarea cardurilor de combustibil inclusiv în zilele de repaus săptămânal sau sărbători legale. Din verificările documentelor puse la dispoziția echipei de audit s-a constatat faptul că pentru traseele menționate mai sus nu au fost întocmite foi de parcurs”, au constatat reprezentanții Biroului de Audit intern, concluzia fiind „consum de combustibil nejustificat”.
„Efectuarea unor consumuri nejustificate de combustibil și posibila generare a unor costuri precum uzura tehnică a autovehiculelor, a anvelopelor, reparațiilor, întreținerii etc., prin deplasarea autoturismelor pe rute care nu erau în interesul activității instituției”, s-a precizat în raportul de audit în urma controlului efectuat la DGAPL S1, spre exemplu.
Complexul Multifuncțional Caraiman a beneficiat, în anul 2022, de 14 autoturisme. Dintre acestea, 13 au fost funcționale, iar unul a fost avariat.
Biroul de Audit Intern a constatat că „nu au fost încheiate contracte service în vederea reparării și întreținerii autovehiculelor din parcul auto”.
Ca o bilă albă, potrivit raportului de audit, la Complexul Multifuncțional Caraiman nu au existat amenzi de circulație, dar o problemă gravă este aceea a foilor de parcurs, neîntocmite corespunzător.
În același timp, există carențe în ceea ce privește „evidența consumului de combustibil”.
În urma controlului efectuat la ADP Sector 1, raportul de audit din care Gândul prezintă informații în exclusivitate menționează că au fost declarate „în conservare” nu mai puțin de 33 de autoturisme, în condițiile în care nu a existat niciun documente justificativ care să ateste o astfel de stare.
Raportul de audit a mai constatat:
În urma controlului efectuat la Poliția Locală a Sectorului 1 s-a constatat că instituția deține 133 de autovehicule și 3 remorci. 20 de autovehicule au fost date spre folosință altor instituții.
Nici la Poliția Locală a Sectorului 1 nu au fost înregistrate amenzi de circulație, în cursul anului 2022, dar foile de parcurs au fost și aici o problemă, pentru că nu au fost completate unitar.
„Din analiza documentelor puse la dispoziție de Poliția Locală Sector 1 s-a constatat faptul că documentul «foaie de parcurs» nu este completat în mod unitar, conform rubricației, de toți conducătorii”, se menționează în raportul de audit.
Același raport mai arată că nu toate autovehiculele Poliției Locale Sector 1 au montate dispozitive GPS.
La Direcția Generală de Taxe și Impozite, Biroul de Audit Intern a constatat că dispozitivele GPS nu sunt instalate pe toate autovehiculele aflate în dotare instituției.
La Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, în urma controlului, s-a stabilit că au existat probleme tot în ceea ce privește ordinele de deplasare ale autovehiculelor, această carență fiind, în ultimă instanță, o mare provocare, din câte se poate observa, pentru toate instituțiile aflate în subordinea primăriei conduse de Clotilde Armand.
Biroul de Audit Intern a solicitat instituțiilor verificare să rezolve toate „deficiențele” constatate, considerând că nivelul de prioritate este unul „mediu”.
CITEȘTE ȘI: