Prima pagină » EXCLUSIV » Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

După ce Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. i-a „suflat” afaceristului Dorinel Umbrărescu contractul uriaș – aproximativ 7,5 miliarde lei – licitat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru un segment din Autostrada Transilvania, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația făcută de compania din Turcia în urma unei solicitări a CNAIR prin care s-au cerut explicații referitoare la oferta financiară depusă.

Așa cum Gândul a anunțat, în exclusivitate, încă din data de 24 ianuarie, turcii de la Makyol s-au aflat în pole-position pentru preluarea acestui contract uriaș pentru lotul cu tunelul Meseș Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău.

  • În data de 23 ianuarie s-a încheiat analiza ofertelor tehnice, apoi a început evaluarea financiară, termenul CNAIR fiind sfârșitul lunii februarie.
  • Licitația pentru lotul „Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău” – cu tunel de 3 kilometri la Meseș – a fost lansată în urmă cu un an, în data de 10 februarie 2023.

Asocierea Makyol-Ozaltin ar avut cea mai bună ofertă tehnică, iar în ceea ce privește componenta financiară, prețul ofertei are o pondere de 55 % din punctajul total.

CNAIR a cerut companiei MAKYOL clarificări suplimentare referitoare la preț, oferta fiind sub estimările CNAIR, iar reprezentanții acesteia au depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Solicitarea de clarificări este nelegală și se impune a fi anulată în tot”, au precizat reprezentanții Makyol în contestația depusă la CNCD, transmițând și că această solicitare a CNAIR a fost „neclară” și a conținut ambiguități”.

Makyol rămâne pe primul loc după decizia CNSC

Potrivit informațiilor obținute, în exclusivitate, de Gândul, contestația depusă de Makyol a fost analizată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, iar decizia este una favorabilă companiei din Turcia.

„Admite contestația și dispune remedierea”, a decis CNSC vineri, 15 martie 2024.

Contractul „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”, are o valoare maximă la  8.847.104.999 de lei, fără TVA.

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, s-a precizat pe site-ul SEAP.

„Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor

Care au fost criteriile de selecție

Conform documentelor oficiale, prețul a fost cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%
  • Prețul ofertei – 55%
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%

Citește și:

VIDEO | Ministerul Transporturilor a semnat încă trei contracte pentru construcția a 68 de km de autostradă în zona Transilvaniei

Makyol ar putea construi integral Autostrada Sibiu-Făgăraș. După UMB și WeBuild, compania din Turcia devine al treilea constructor important

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Vin ninsorile: meteorologii anunță unde va fi zăpadă de Crăciun. Jumătate de țară sub cod galben
Digi24
Bloggerii ruși îi fac imagine lui Putin cu poze din România. Fotografii de la SRI Antitero ilustrează „trupele rusești, bine echipate”
Cancan.ro
Mălina Guler S-A SINUCIS?! Mesajul prin care și-a anunțat dispariția a fost făcut public abia acum
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Decizie disperată: Antena 1 își vrea banii înapoi, după ce a plătit o avere pentru difuzarea Cupei Mondiale. Alt post TV ar urma să transmită o parte din meciuri
Mediafax
Crăciun sub imperiul zăpezii și al frigului în București
Click
Cum se coace corect cozonacul. Temperatura potrivită pentru cuptorul electric și pe gaz
Digi24
„Teamă în rândul duşmanilor”. Liderul de la Casa Albă dezvăluie un plan pentru nave de război „clasa Trump”, mai mari și mai puternice
Cancan.ro
Oana Mizil a fugit din țară cu fetița! Unde se ascunde acum fosta iubită a lui Marian Vanghelie
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fenomenul „range anxiety” ar putea determina VW să doteze mașinile electrice cu motoare pe benzină
Descopera.ro
Structuri misterioase detectate în Cosmos!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?