Prima pagină » EXCLUSIV » Noi dezvăluiri din scandalul influencerilor MANIPULAȚI pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok: „Nu știam că această campanie avea legătură cu el, nu știam de existența lui”

Noi dezvăluiri din scandalul influencerilor MANIPULAȚI pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok: „Nu știam că această campanie avea legătură cu el, nu știam de existența lui”

Noi dezvăluiri din scandalul influencerilor MANIPULAȚI pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok: „Nu știam că această campanie avea legătură cu el, nu știam de existența lui”

Controversatul Călin Georgescu – candidat independent la funcția de președinte al României – a folosit platforma TikTok pe post de trambulină pentru imaginea sa. Necunoscut majorității românilor, Călin Georgescu și cei aflați în spatele campaniei sale au demarat o operațiune de amploare în care aplicația FameUp, destinată influencerilor, a deținut rolul principal.

De altfel, Gândul a dezvăluit ÎN PREMIERĂ că prin intermediul acestei aplicații FameUp – „platformă automatizată bazată pe AI pentru strategia, contractarea, plățile, managementul și raportul micro-influencerilor, totul în termen de 72 de ore” – au fost contactați foarte mulți influenceri.

Acestora li s-a propus să participe la o campanie video în care să spună ce calități ar trebui să aibă viitorul președinte al României. (mai multe informații AICI)

  • Toate aceste videoclipuri de pe TikTok au respectat un scenariu dinainte stabilit, în care apăreau cuvinte-cheie.
  • Videoclipurile au fost însoțite de hashtag-urile #EchilibrușiVerticalitate, #Prezidențiale2024, #UnLiderPotrivitPentruMine.
  • Influencerii și-au nuanțat, fiecare în parte, intervenția filmată, dar nu au lipsit cuvintele-cheie – echilibru, onestitate, corectitudine, cunoașterea unor limbi străine, „fapte, nu vorbe”, absența scandalurilor legate de corupție. (alte detalii AICI)
  • Influencerii au fost plătiți prin intermediul platformei FameUp – fondată de Ionuț Pătrășcoiu -, care a publicat oportunitatea de reclamă în aplicație, alături de brief-ul bine definit. Aplicația FameUp a fost dezvoltată de firma Inovatie Alia SRL.
  • Ulterior, tot prin intermediul FameUp, aplicația prin care au fost și contactați și au fost plătiți, influencerilor li s-a cerut explicit să încalce legea, să nu marcheze videoclipul ca fiind o colaborare plătită”, au avertizat sursele Gândul (informații uluitoare AICI).

 Gândul a mai dezvăluit, în exclusivitate, și identitatea celui care s-a aflat în spatele campaniei lui Călin Georgescu, un personaj extrem de discret, care este supranumit și „Regele TikTok-ului”. (toate informațiile AICI)

Scandalul influencerilor de pe TikTok care au căzut în plasa întinsă de staff-ul de campanie al lui Călin Georgescu este departe de a fi încheiat, cu atât mai mult cu cât acesta este acuzat și că ar fi beneficiat de „servicii IT” care i-au mărit artificial numărul de vizualizări pe TikTok și l-au propulsat către turul al doilea al alegerilor prezidențiale.

„A primit o ofertă prin aplicația FameUp”

Oana Bucur – creator digital – a tras un semnal de alarmă în mediul online și a dezvăluit că o prietenă a sa a participat la campania video a lui Călin Georgescu – numai că nu știa că este vorba despre acesta – și a primit 100 de euro prin aplicația FameUp.

Acum, prietena Oanei Bucur apare în colaje care îl promovează că Călin Georgescu, iar reprezentanții FameUP nu numai că nu i-au răspuns la mesaj dar nu mai există nici notificarea în care i se propunea să facă acel videclip.

Am o prietenă care apare fără să fie susținătoare și fără să știe, în campania video a lui Călin Georgescu. Situația ei a fost așa, a primit o ofertă prin aplicația FameUp în care era invitată contra sumei de 100 euro să își spună părerea despre alegeri și cum ar trebui să fie, din punctul ei de vedere, un președinte. Avea însă de pus 2 tag-uri: prezidențiale2024 și echilibrușiverticalitate.

S-a trezit acum cu chipul ei în aceste colaje care apar în campania lui Călin Georgescu și mai mult, cu o gramadă de prieteni nedumeriți evident, care nu îi înțeleg poziția și degeaba explică tuturor că nu este asta opțiunea ei electorală..

Le-a scris celor de la aplicație însă nu a primit răspuns și i-a dispărut și mesajul inițial din aplicație, nu mai există notificarea în care i se propunea să facă acel video”, a scris Oana Bucur – creator digital – pe pagina sa de Facebook.

Mădălina Goșoiu (influencer): „Primesc mesaje, jigniri, s-a creat o nebunie totală”

Gândul a contactat-o, după acest semnal de alarmă tras de prietena ei, pe Mădălina Goșoiu, iar aceasta ne-a declarat – în exclusivitate – că a încercat să mai ia legătura cu reprezentanții FameUp, numai că totul s-a dovedit a fi o „misiune imposibilă”.

Iată și mesajul pe care l-a trimis prin intermediul aplicației FameUp.

„Bună seara, vă scriu în legătură cu o situație, probabil știți despre ce e vorba. Am făcut o campanie despre/pentru votare. Din câte știu, nu era menționat un nume, mai exact Călin Georgescu. Nici nu am auzit de el. Azi, am apărut într-un video postat de cei de la Recorder. Primesc mesaje, jigniri.

Se știa că această campanie face referire la el? Practic, oamenii mă găsesc după tag-urile trecute, pe care le asociază cu el. Se știa că pentru el este campania? S-a creat o nebunie totală”, a scris, numai că răspunsul din partea Fame Up nu a mai venit.

„Părea să fie o inițiativă simplă și frumoasă, situația a scăpat de sub control”

În exclusivitate pentru Gândul, influencerița Mădălina Goșoiu a mai spus că, inițial, nu i s-a părut nimic suspect în această campanie video în care cei implicați urmau să vorbească despre calitățile pe care ar trebui să le aibă viitorul președinte al României.

„Acum aproximativ două luni, am primit o campanie pe platforma FameUp, în care trebuia să vorbesc liber despre importanța votului, să îi îndemn pe români să meargă la vot și să menționez cum mi-aș dori să fie viitorul președinte al României, ce calități ar trebui să aibă. În acest context, am creat un clip.

  • Condiția pentru ca acest clip să fie acceptat era să includ două hashtag-uri: #prezidentiale2024 și #echilibrusiverticalitate.
  • Nu știam, nici măcar o clipă, că această campanie avea legătură cu Călin Georgescu. De fapt, nici nu știam de existența lui.
  • Acum, însă, situația a scăpat de sub control. Reprezint o comunitate de mămici – Dragă Viitoare Mamă -, iar multe dintre ele mă critică pentru că par să susțin o persoană ale cărei convingeri nu sunt în acord cu ale lor – de exemplu, împotriva avortului, printre altele.

Cum am ajuns să accept această campanie? Nu exista nimic suspect în ea. Părea să fie o inițiativă simplă și frumoasă, doar un îndemn la vot”, a declarat Mădălina Goșoiu, în exclusivitate pentru Gândul.

Daniel Dîscă  (influencer): „Am fost un prost, să înțelegeți de ce am fost un prost”

La rîndul său, influencerul Daniel Dîscă din Iași a recunoscut că a fost… luat de prost de organizatorii acestei campanii video la care a participat fără a ști ce și cine se află în „culise”..

„Bun, am luat parte la campania de promovare a domnului Călin Georgescu. Am fost un prost (…), vreau să stați până la finalul clipului ca să înțelegeți cum s-a ajuns în punctul ăsta și să înțelegeți de ce am fost prost. Ok, în momentul în care am acceptat această campanie cu echilibru și verticalitate, ca orice campanie vine la pachet cu un brief,un fel de manual de instrucțiuni al campaniei, gen ce trebuie să faci prin acea campanie?

În acest brief era menționat faptul că nu se dorește să ținem partea politică a vreunuia dintre candidați și că nu se dorește să ținem partea politică a unuia dintre partide. (…) În brief se menționa faptul că scopul este ca noi să creștem awareness-ul asupra ideii că este important ca oamenii să meargă la vot. (…) Sunt de acord cu asta, gen chiar e important ca fiecare om să meargă la vot pentru că fiecare vot contează. În acest brif era menționat faptul că trebuie ca noi să spunem câteva caracteristici pe care ni le dorim de la viitorul președinte. (…)

Mie îmi pare rău că am fost folosit precum un câine în această campanie, fără să-mi dau seama ce fac în momentul în care am acceptat campania și am văzut că trebuie folosite hashtag-urile respective. Vreau să vă zic că le-am căutat pe Tiktok, am vrut să văd dacă se sunt asociate cu vreunul dintre participanți și nu apăreau nicăieri ca fiind asociate cu vreun participant.

Toate clipurile care foloseau (n.red. – hashtag-urile respective) erau doar clipuri făcu făcute de alți colegi de-ai mei care au luat la rândul lor aceeași campanie și cred că mulți dintre noi am fost folosiți ca niște câini, efectiv, în această campanie, fără să știm în ce ne băgăm și eu nu vreau să-mi cer, să-mi caut scuze sau ceva.

Știu că în momentul în care am acceptat această campanie eu eram conștient că nu țin partea politică absolut a nimănui.

Trebuie să fiu mult mai atent de acum înainte, însă vreau să vă spun cu mâna pe inimă că această campanie nu dădea de înțeles nici măcar o secundă că noi vom ține partea politică a vreunuia dintre candidați, nici măcar o secundă”, le-a transmis influencerul Daniel Dîscă urmăritorilor săi.


CITEȘTE ȘI:

Cum arată ACUM Omar Hayssam. Fostul milionar condamnat pentru terorism, internat în spital

Primele IMAGINI cu martora acuzării din dosarul lui Dan Diaconescu. „În Constanța i se spune «Dealerița Poliției»!”

„Nepotul” lui Ciucă, conectat la fieful PNL printr-un primar cercetat de DNA. „Sponsorul din umbră, microbuz de 100.000 €!”

Dintr-o firmă de apartament, „nepotul” lui Ciucă a împușcat contracte-mamut la MApN! Imagini în premieră cu descurcărețul rezervist și garajul de lux

”SULTANUL heroinei” face strategii de libertate. Cum a încercat cel mai vechi traficant de droguri din penitenciar să scape de o parte din pedeapsă

Lucrează de 12 ani în presa centrală și este autorul unor investigații jurnalistice centrate pe domeniul Justiției, dar și pe conexiunile dintre mediul politic și cel de afaceri. S-a alăturat ... vezi toate articolele

Citește și