O situație ieșită din comun se află în plină desfășurare la Direcția Națională Anticorupție (DNA) – Secția Militară, acolo unde magistratul care a clasat cel puțin două dosare ale șefilor ISU Prahova, cei în mandatul cărora ar fi trebuit controlată „la sânge” Ferma Dacilor – în urma incendiului devastator de la pensiunea patronată de Cornel Dinicu au murit 8 oameni -, are timp să urmărească foarte atent un dosar în care un condamnat definitiv dintr-un dosar pe care l-a instrumentat nu poate presta munca fizică la care a fost obligat de instanța de judecată.
Gândul prezintă, în exclusivitate, informații uluitoare care indică incapacitatea fizică în care se află bărbatul condamnat cu suspendare, dar și insistența cel puțin ciudată cu care magistratul militar dorește ca acesta să fie trimis la muncă, în ciuda afecțiunilor medicale de care suferă.
De altfel, Gândul a tras un semnal de alarmă referitor la modul în care magistratul militar respectiv a clasat cel puțin două cauze în care erau luați în vizor foștii șefi ai ISU Prahova – locotenent-colonelul Tiberiu Elisei Dumitru și colonelul Mihai Drăgan, acum pensionați pe motive medicale – în mandatul cărora Ferma Dacilor a funcționat ilegal (detalii surprinzătoare AICI).
Totodată, a fost dezvăluită, în exclusivitate, și informația surprinzătoare potrivit căreia, la DNA – Secția Militară, la același magistrat – potrivit surselor Gândul – ar exista cel putin zece spețe în care aceiași doi foști șefi ISU PRahova sunt luați în colimator, numai că magistratul militar nu a „performat” (mai multe informații AICI).
Din informațiile obținute de Gândul în exclusivitate, la Tribunalul Militar București se află dosarul comandorului Nicolae Lupescu, trimis în judecată chiar de magistratul militar care i-a „albit” pe șefii ISU Prahova răspuzători de activitatea de la Ferma Dacilor pentru „fapte de folosire de informații nedestinate publicității”.
După judecarea acestui dosar, comandorul Nicolae Lupescu a fost condamnat definitiv la o pedeapsă cu suspendare, iar magistrații au decis ca acesta să fie trimis la muncă pentru o perioadă de 90 de zile.
Potrivit fișei de post anterioare condamnării definitive, comandorul Nicolae Lupescu ar fi efectuat mii de ore de zbor, pe avioane militare și comerciale.
Concret, acesta a stat mii de ore în poziții forțate, potrivit medicilor care au întocmit dosarul medical, în funcție de felul în care a zburat pe respectivele aeronave. Pentru că legea o cere – și la fel și Serviciul de Probațiune, instituția care urmărește executarea deciziilor penale definitive -, comandorul Nicolae Lupescu a trebuit să meargă la medic pentru a obține avizul de muncă.
Numai că medicii, în urma investigațiilor amănunțite efectuate, au constatat că bărbatul nu poate efectua muncă fizică pentru că are probleme la coloana vertebrală.
Comandorul Nicolae Lupescu a efectuat analize RMN care au scos în evidență faptul că acesta ar avea coloana vertebrală deformată din cauza pozițiilor avute în timpul miilor de ore de zbor. Astfel, verdictul medicilor a ajuns pe masa Serviciului de Probațiune, care la rândul său, l-a transmis mai departe instanței militare de judecată pentru luarea la cunoștință.
Cu toate acestea, în pofida informațiilor medicale, magistratul militar se opune vehement luării în calcul de către instanță a verdictului dat de medici, urmare investigațiilor medicale, și insistă ca Nicolae Lupescu să efectueze orele de muncă fizică stabilite la momentul condamnării definitive.
Potrivit portalului instanțelor de judecată, această cauză se află la al cincilea termen de judecată, care va avea loc în 7 martie. Conform informațiilor obținute de Gândul, în exclusivitate, magistratul militar s-a prezentat personal personal la instanță – la ultimele patru termene – pentru a insista ca judecătorul de caz să ceară Serviciului de Probațiune și medicilor să clarifice și mai mult actele medicale emise în cazul „clientului” său, deja condamnat definitiv.
„Reprezentantul Ministerului Public învederează că Serviciul de Probaţiune nu a răspuns punctual la solicitările instanţei militare. Revăzând ceea ce s-a hotărât la termenul anterior apreciază că se impune în continuare ca Serviciul de Probaţiune să comunice, în completare, în care dintre cele două instituţii comunicate în hotărârea judecătorească a avut în vedere executarea obligaţiei prestării muncii neremunerate de către condamnatul comandor Lupescu (n.red. – Nicolae) Lucian, ce tipuri de activităţi ar fi putut fi desfăşurate, dar şi care dintre activităţile posibil a fi desfăşurate în cadrul celor două instituţii nu permit a fi efectuate prin raportare la afecţiunile medicale rezultate din înscrisurile depuse. În acest sens au fost solicitările instanţei la termenul trecut”, se arată în una dintre încheierile de ședință din acest dosar, intrată în posesia Gândul.
În fața instanței de judecată, comandorul (r) Nicolae Lupescu a precizat că – la momentul în care a fost trecut în rezervă – efectuase nu mai puțin de 6.000 de ore de zbor, în calitate de pilot militar. Acesta a precizat și că, în mod normal, o astfel de carieră se încheie după efectuarea de aproximativ 2.000 ore de zbor.
De-a lungul timpului, a mai spus comandorul (r) Nicolae Lupescu, nu a avut vreun accident, în pofida celor transmise de Serviciul de Probațiune. A fost calificat INAPT de medici, după luna august 2022 – urmare a investigațiilor medicale efectuate. De altfel, încă din anul 2021 „a fost clasat, inclusiv din punct de vedere al aptitudinii militare, ca fiind apt limitat inclusiv pe timp de pace, nu doar pe timp de război”.
„Intimatul-persoană supravegheată comandor (r) Lupescu Nicolae Lucian, raportat la considerentele procurorului militar învederează că este în măsură să înţeleagă exact ce anume a solicitat acesta şi doreşte a aduce lămuriri verbale cu privire la aceste aspecte. Învederează că la momentul trecerii în rezervă a executat 6.000 ore de zbor în calitate de pilot militar, pe când cariera aceasta se încheie, în mod normal, la efectuarea unui număr de aproximativ 2.000 ore.
Nu a suferit nici un accident, cum s-a înţeles din adresa Serviciului de Probaţiune. După definitivarea situaţiei juridice, în luna august 2022 s-a prezentat la Serviciul de Probaţiune, care l-a îndrumat către un cabinet de medicina muncii pentru stabilirea şi expertizarea capacităţii de muncă. A efectuat, conform trimiterii de la cabinetul de medicina muncii, acele consultaţii la disciplinele luate în discuţie, respectiv cardiologie, neurologie, radiologie.
Aceste rezultate le-a depus la cabinetul de medicina muncii, a fost expertizat şi calitatea de inapt a fost emisă ulterior acestei date. Nu se plânge de aspecte pe care şi le-a asumat la alegerea profesiei, este o consecinţă firească şi normală a vibraţiilor pe care le-a întâlnit, nu şi-a dorit să aibă această problemă de apariţie a amorţelii mâinilor, a pariesteziilor în momentul în care ridică mâinile peste nivelul umerilor.
Aceste lucruri sunt consemnate încă din momentul în care nu a mai fost apt pentru aeronave supersonice în urma evaluării INMAS, nefiind în pericol de a nu mai putea fi personal aeronavigant.
Ultima expertiză ca personal navigant a fost efectuată în 2019, iar în 2021 a fost clasat, inclusiv din punct de vedere al aptitudinii militare, ca fiind apt limitat inclusiv pe timp de pace, nu doar pe timp de război de comisia generală medicală a MAI, după o internare în Spitalul Militar Gerota şi în Policlinica Kretzulescu.
Nu consideră că este vina sa că, probabil, din cauza stresului şi altor amănunte, a fost constatată prezenţa a 80 % din cord a acestei plăci de aterom, care poate provoca oricând un infarct sau avc conform recomandărilor medicale. Am citit acel 6=5, era un scris de medic care, în loc de masă, a scris g, care însemna greutate”, se mai arată în documentul din care Gândul prezintă extrase în exclusivitate.
Comandorul (r) Nicolae Lupescu a fost trimis în judecată, alături de alte două cadre militare, în urma unor semne de întrebare legate de concursul pentru ocuparea funcției de comandant al Detașamentului Aeromedical și comandant al Punctului de Operare Aeromedical București din cadrul Inspectoratului General de Aviație.
„Procurorii militari din cadrul DNA – Serviciul pentru efectuarea urmăririi penale în cauze privind infracțiunile de corupție săvârșite de militari – au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
În rechizitoriul întocmit, procurorii militari au precizat că „în contextul unui concurs desfășurat în perioada 12.09.2019 – 28.10.2019, pentru ocuparea funcției de comandant al Detașamentului Aeromedical și comandant al Punctului de Operare Aeromedical București din cadrul Inspectoratului General de Aviație, inculpatul Ungureanu Cătălin, președinte al comisiei de concurs, i-ar fi transmis subiectele de examen inculpatului Lupescu Nicolae-Lucian, în preziua concursului, pentru a-i asigura promovarea”.
Comandorul (r) Nicolae Lupescu ar fi „beneficiat” și de sprijinul unui subordonat, Tudor Radu. Acesta, desfășurării examenului, i-ar fi înlesnit lui Lupescu, „prin asumarea verificării corectitudinii răspunsurilor, asigurarea promovării examenului menționat”.
„Obținerea frauduloasă a subiectelor de concurs și a răspunsurilor aferente i-ar fi asigurat inculpatului Lupescu Nicolae-Lucian promovarea concursului și obținerea unui folos necuvenit, constând în ocuparea și exercitarea fără drept a prerogativelor funcției de comandă la nivelul Detașamentului Aeromedical – structură din cadrul Inspectoratului General de Aviație, având competențe singulare și exclusive în coordonarea și efectuarea misiunilor aeromedicale specifice Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare la nivel național.
Totodată, inculpatul Lupescu Nicolae-Lucian ar fi încasat, în perioada de 25 noiembrie 2019 – 26 iunie 2020, cu titlu de folos necuvenit, drepturi salariale corelative în sumă de 2.116 lei, aferente ocupării respectivei funcții de conducere.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Militar București”, a transmis DNA la momentul respectiv.
Citește și: