Risc MAJOR de accidente pe Valea Oltului: bolovani și buturugi pe carosabil, în urma defrișărilor pe Secțiunea 2 Boița – Cornetu

Publicat: 03 07. 2024, 08:30

Imagini șocante au fost surprinse pe Valea Oltului: bolovani și buturugi s-au rostogolit de pe versanți pe DN 7, în timpul operațiunii de defrișare efectuate pe timp de zi, pe Secțiunea 2 Boița-Cornetu (30,3 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești, bucata lipsă din Autostrada A1 București – Nădlac.

După cum se poate vedea în imaginile primite la redacție, în urma defrișărilor efectuate pe timp de zi, o buturugă de mari dimensiuni, precum și bucăți de stâncă au ajuns pe șoseaua care străbate Valea Oltului (Sibiu – Râmnicu Vâlcea) și doar o minune a făcut ca nicio persoană să fie rănită ori vreun vehicul să fie avariat.

În același timp, este la fel de adevărat că, fără astfel de lucrări pregătitoare, nu poate demara construcția efectivă a mult-așteptatei Autostrăzi Sibiu-Pitești (122 km), iar șoseaua de mare viteză nu poate fi realizată în termenele contractuale.

Zeci de mii de copaci vor fi tăiați

Astfel, trebuie găsită de urgență o soluție pentru ca lucrările de defrișare care se fac doar pe timp de zi, în condiții de trafic, să nu pună în pericol viețile oamenilor, șoferi și pasageri. În orice moment, se pot produce alunecări de bolovani și pietre de pe versanți în timp ce autovehiculele tranzitează respectiva porțiune de pe Valea Oltului.

Numai pe teritoriul județului Sibiu vor fi tăiați peste 25.000 de copaci.

Secțiunea 2 a Autostrăzii Pitești – Sibiu, între Boița și Cornetu, are o lungime de 30,3 km, va avea 7 tuneluri (cel mai lung de 1,5 km) și 49 de viaducte. Este unul dintre cele două segmente de munte ale Autostrăzii Sibiu – Pitești. Această secțiune construită de asocierea turcă Mapa-Cengiz are ca termen de finalizare anul 2028.

În prezent, se lucrează la Secțiunile 4 și 5, Tigveni – Curtea de Argeș (lungime 10 km, constructor Porr) și Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km, constructor WeBuild). Pe secțiunea 5, termenul contractual de finalizare a lucrărilor este august 2025, iar secțiunea 4, premontană, are ca termen de deschidere 2026.


CITEȘTE ȘI:

Investițiile RECORD ale Cabinetului Ciolacu în infrastructura mare / În 2023, absorbția fondurilor europene pentru infrastructură a sărit de 114%

PROBLEME la Autostrada A0 Sud. La Aktor: „Proastă mobilizare și neimplicare” / Scrioșteanu reacționează: „Stau pe capul lor să termine în decembrie”