SCANDALUL influencerilor care fac campanie pe TikTok pentru un candidat la Președinția României. Prin intermediul FameUp, li se cere să încalce legea!

Publicat: 15/11/2024, 07:00

Apare o nouă informație-șoc în scandalul influencerilor care fac campanie pe TikTok pentru un candidat la Președinția României. După ce GÂNDUL a tras un semnal de alarmă și a avertizat că unii influenceri sunt folosiți într-un scenariu bine pus la punct, cu scopul de a-l promova pe unul dintre cei 14 candidați la fotoliul de la Cotroceni, evenimentele iau o turnură neașteptată.

 Încă din primele zile ale lunii noiembrie a acestui an, pe TikTok a fost declanșată o avalanșă de clipuri realizate de influenceri care au vorbit despre calitățile necesare viitorului președinte al României, în contextul alegerilor prezidențiale care urmează să aibă loc pe data de 24 noiembrie.

În cursa pentru Cotroceni s-au înscris 14 candidați, numai că unul dintre ei – potrivit informațiilor obținute de Gândul – a pregătit o „strategie” prin care să-i convingă pe cetățeni să-l voteze.

  • Aceste postări politice de pe TikTok au fost – potrivit surselor Gândul – plătite și fac parte dintr-o campanie de manipulare! (detalii AICI)
  • Respectivii influenceri ar fi fost contactați prin intermediul aplicației FameUp, fondată de Ionuț Pătrășcoiu. (informații uluitoare AICI)
  • „Influencerii au fost plătiți prin intermediul platformei FameUp, au avertizat sursele Gândul.
  • Aplicația FameUp a fost dezvoltată de firma Inovatie Alia SRL, iar această firmă a primit bani de la Kensington Communication și TV Buzău Trust Campus, în septembrie și octombrie 2024.
  • Firma Inovatie Alia din Iași a a fost înființată în anul 2016, iar administrator este Ionuț Pătrășcoiu, fondatorul FameUP.
  • Potrivit termene.ro, firma Inovatie Alia SRL prezintă un „risc mediu” și a avut, în anul 2023, o cifră de afaceri de 3.291.330 RON. Surprinzător, a avut o pierdere de 2.428.122 RON, capacitatea de plată fiind de doar 72.409 RON. 

Gândul a arătat (AICI) că Partidul Național Liberal (PNL) – potrivit documentelor Autorității Electorale Permanente – a plătit firma Kensington Communication cu suma de 1.017.098,95 RON, în data de 06.11.2024, pentru cheltuieli legate de campania electorală.

Pe de altă parte, conform Autorității Electorale Permanente, Mircea Geoană, candidat independent la Președinția României, a plătit firma TV Buzău Trust Campus:

  • 247.500 RON, în data de 05.11.2024 – „Servicii de promovare electorală online”
  • 465.300 RON, în data de 06.11.2024 – „Producție materiale de propagandă electorală online”
  • 697.950 RON, în data de 06.11.2024 – „Difuzare materiale de propagandă electorală online”

„Prin intermediul FameUp, li se cere să nu marcheze videoclipul ca fiind o colaborare plătită”

După dezvăluirile Gândul despre acest asediu desfășurat pe TikTok, parte a unui scenariu complex care ar face ca unul dintre cei 14 candidați să „fure startul” în cursa pentru Cotroceni, au fost înregistrate „mutări” surprinzătoare.

  • Mai multe videoclipuri care au făcut parte din această campanie CONTROVERSATĂ de promovare au fost șterse.
  • La altele, influencerii au decis doar să blocheze comentariile pe care le-ar fi putut lăsa urmăritorii lor.
  • Trebuie menționat că unele dintre aceste videoclipuri au avut eticheta care arăta că au fost plătite, iar altele nu.

Gândul prezintă o nouă informație în exclusivitate!

Influencerii care au participat la această campanie electorală prin clipurile lor – care respectau mai multe cuvinte-cheie și o „temă” dată, fără a menționa, deocamdată, numele vreunuia dintre cei 14 candidați la Președinția României – sunt abordați printr-un mesaj în care li se cere să scoată eticheta „paid” (care arată că videoclipul a fost plătit) sau să șteargă, efectiv, postarea de pe TikTok.

„Prin intermediul FameUp, aplicația prin care au fost și contactați și au fost plătiți, influencerilor li se cere explicit să încalce legea, să nu marcheze videoclipul ca fiind o colaborare plătită”, avertizează sursele Gândul.

„TikTok nu permite editarea și eliminarea etichetei Paid, te rugăm să ștergi postarea”

Problema este că TikTok nu permite eliminarea etichetei Paid, iar influencerilor li se cere – în aplicația FameUp – să ȘTEARGĂ postarea, dacă este mai veche de 7 zile, sau să o REPOSTEZE, dar fără eticheta „Paid”.

Iată mesajul intrat în posesia Gândul, primit de un influencer în platforma FameUp:

Menționăm, de asemenea, că avem și noi nevoie de ajutorul tău. În această perioadă, aplicația noastră este în review la platforma TikTok pentru câteva certificări, inclusiv să testăm funcționalități noi, care implică și identificarea automată a postărilor Paid partnership, care nu au această etichetă.

Am identificat pe profilul tău de social-media eticheta PAID pentru această colaborare (…), etichetă pe care te rugăm să o elimini. Dat fiind faptul că TikTok nu permite editarea și eliminarea etichetei Paid, te rugăm să ștergi postarea dacă aceasta este realizată de mai mult de 7 zile, iar dacă postarea este recentă, te rugăm să o repostezi fără eticheta Paid.

Dă-ne o știre după ce ai realizat modificările, pentru a face o verificare suplimentară”, li s-a transmis influencerilor prin intermediul aplicației FameUp.

Publicitatea înșelătoare, publicitatea comparativă și combaterea practicilor comerciale incorecte

În România, obligația influencerilor de a marca postările plătite este reglementată de Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă și de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte.

Aceste legi sunt completate și de normele europene din Directiva 2005/29/CE privind practicile comerciale neloiale.

  • Conform acestor reglementări, orice comunicare comercială sau publicitate trebuie să fie clar marcată și ușor de identificat de către consumatori.
  • Aceasta înseamnă că influencerii sunt obligați să specifice clar atunci când o postare este realizată în urma unei colaborări comerciale, pentru a evita inducerea în eroare a publicului.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) sunt instituțiile responsabile de monitorizarea și sancționarea cazurilor în care aceste obligații nu sunt respectate.

De asemenea, CNA a emis recomandări și ghiduri pentru influenceri și creatori de conținut, încurajând folosirea etichetelor precum „#publicitate”, „#sponsorizat” sau „#colaborare” pentru postările plătite.

  • Sancțiuni: Nerespectarea acestor reglementări poate atrage amenzi și alte sancțiuni, inclusiv retragerea conținutului în cauză.

Așadar, legislația din România obligă influencerii să marcheze clar conținutul sponsorizat, pentru a asigura transparența față de consumatori și a preveni practicile comerciale înșelătoare.

„Foarte multe videouri aveau același limbaj, același brief și, culmea, aceeași structură logică”

Această campanie electorala mascată dusă prin intermediul unor tineri influenceri nu a scăpat neobservată, iar alți influenceri din România au luat atitudine și au tras un semnal de alarmă.

„Foarte multe videouri aveau același limbaj, același brief și, culmea, aceeași structură logică.

Pe haștagul #echilibrusiverticalitate sunt înșirate o sumedenie de videouri, de la persoane cu un număr diferit de urmăritori care, practic, promovează să te duc să votezi la alegerile prezidențiale. (…)

Problema este că aceste parteneriate, aparent, nu au fost marcate ca fiind plătite, deși sunt plătite, pentru că anumite persoane chiar au marcat publicitatea asta”, le-a transmis Ana-Maria Udriște, unul dintre influencerii care au luat atitudine în acest scandal, urmăritorilor ei de pe TikTok.


CITEȘTE ȘI:

Cum i-a lăsat ancheta DNA fără PROTECȚIE pe angajații „fideli” ai șefului de la Operațiuni Speciale Oradea care a mințit pentru Victor Micula

Cum l-a „ÎMPROPRIETĂRIT” Nicolae Ciucă pe Klaus Iohannis, în 2022, cu palatul din Aviatorilor. Renovarea a costat 9 milioane € din bani publici

Caz șocant de SCLAVIE în 2024! Un primar din Teleorman a sesizat DIICOT: „Abuzuri inimaginabile la care a fost supus minorul”

Cum au ajuns în arestul din România trei foști luptători din Gaza care au UCIS un susținător Hamas. Torturile din Turcia i-au scăpat de extrădare

Șefii BCCO Oradea, dați în vileag neintenționat chiar de avocații lui Victor MICULA. Dovada că milionarul este „informator” i-a alertat pe procurori

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Mesaj dur din partea unui general ucrainean pentru Donald Trump: Poporul nu vrea negocieri cu...
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele...
FOTO. Cum arată femeia cu care toți bărbații vor să aibă o relație
Putea fi salvat adolescentul care a murit așteptând o ambulanța? Chirurg pediatru: „Nu mai e...
Văduva lui Silviu Prigoană îi dă replica Adrianei Bahmuțeanu: "Copiii nu vor să o vadă:...
Silviu Prigoană a fost înmormântat azi. Mesajul transmis de familia acestuia
Joe Biden i-a cerut lui Trump să continue sprijinul militar pentru Ucraina. Răspunsul dat de...
Adriana Bahmuțeanu vrea să deschidă succesiunea lui Prigoană! Revendică 1/2 din averea lui Silviu :...
7 alimente pe care NU trebuie să le mănânci în Postul Crăciunului. Sunt vegetale, dar...
Vremea 18 noiembrie - 16 decembrie 2024. Mai cald la început de săptămână, apoi răcire....
Mihaela Prigoană rupe tăcerea. Adevărul despre...
MAE: Încă doi români au fost găsiți morți în urma inundațiilor devastatoare din Spania. Bilanțul...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Cum semnalizezi și încadrezi pe bandă dacă virezi STÂNGA la giratoriu?
Încă doi români au fost identificaţi ca fiind morţi în urma inundaţiilor din Spania
Ceva a apărut lângă Pământ după ce o stea masivă a dispărut fără urmă!
România a pierdut un mare actor. Durere de nestins după moartea sa: Ne rămân amintirile
Vești bune despre Centura București Nord. Coșmarul șoferilor se încheie
Copiii lui Silviu Prigoană anunță că regretatul afacerist a fost deja înmormântat. Mesajul lui Honorius...
Cine este Mihaela Prigoană, văduva lui Silviu Prigoană. Omul de afaceri s-a căsătorit cu frumoasa...
Silviu Prigoană nu a reușit să își salveze mama, în ciuda încercărilor sale! Omul de...
Anca Țurcașiu recunoaște că nu și-ar mai injecta botox niciodată Prefer să pot să îmi...
BANCUL ZILEI. Ardeleanul: – Domnule doctor, m-o tot durut capul şi mi-o zis cineva că...
Cum au încercat patru americani deghizați în urși să păcălească mai mulți asiguratori?