Bucureștiul anului 2024, capitală europeană administrată de primarul general Nicușor Dan, suferă la mai multe capitole, iar specialiștii în urbanism, arhitecții și oamenii cu expertiză bogată în ceea ce privește transportul rutier, infrastructura sau termoficarea au atras atenția, în repetate rânduri, că acești aproape patru ani de mandat ai edilului au plasat întreg orașul într-un impas îngrijorător. Potrivit acestora, Bucureștiul pare condamnat să se întoarcă în timp și să nu țină pasul cu modernizarea absolut necesară, iar principalul vinovat pentru o astfel de situație ar fi chiar Nicușor Dan.
Primarul general al Capitalei, care se află în campanie electorală, pentru un al doilea mandat la Primăria Muncipiulu București, insistă că luptă împotriva „mafiei imobiliare” și a „rechinilor imobiliari”, susține că blocarea urbanismului în București reprezită, de fapt, salvarea spațiilor verzi, a reușit să suspende mai multe PUZ-uri coordonatoare de sector și a deschis mii de acțiuni în justiție, beneficiind de asistența juridică a șase case de avocatură.
Gândul prezintă, în exclusivitate, o altă situație în care contrastul surprinzător devine punctul principal de reper.
O stradă din Capitala administrată de Nicușor Dan, aflată în zona de nord a Capitalei, în Sectorul 1, seamănă cu o uliță din Evul Mediu. Pare că nimeni nu este interesat să rezolve această problemă, cu toate că locuitorii din zonă au transmis petiții atât către Primăria Municipiului București, cât și către Administrația Străzilor, aflată în subordinea lui Nicușor Dan.
Pare incredibil, dar Strada Avionului din Sectorul 1 al Capitalei arată și acum deplorabil, așa cum se prezenta în anul… 1988. O bucată de la capătul străzii a rămas încă neasfaltată, ca și cum, pur și simplu, timpul s-ar fi oprit în loc.
Cel care a explicat această situație uluitoare într-o capitală europeană a secolului XXI – și, din păcate, nu este vorba despre un caz singular – este avocatul Radu Dinulescu.
Acesta atrage atenție că deși este vorba de un drum important, care face legătură cu alte zone la fel de importante, strada Avionului din Sectorul 1 arată ca și cum ar fi desprinsă dintr-o altă realitate temporală.
„Locuitorii de pe această stradă sunt disperați, au făcut zeci de petiții, fără să obțină vreun rezultat. Strada Avionului este în administrarea Municipiului București. Clotilde Armand nu are treabă cu strada asta din Sectorul 1, dar și dacă ar fi avut, probabil că ar fi rămas la fel. Are și Clotilde Armand străzile ei de pământ, nu numai Nicușor Dan.
Cu privire la strada Avionului, trebuie punctat că cele trei zile pe săptămână în care primarul genera Nicușor Dan stă câte 6 până la 8 ore în instanță, judecându-se cu persoane fizice și juridice, nu ajută foarte mult la dezvoltarea infrastructurii Bucureștiului. Asta este evident…
Dacă Nicușor Dan crede în continuare că Bucureștiul poate fi condus în instanță, anulând sau cerând anularea documentelor de urbanism, se păcălește grav.
Dacă nu a priceput, în 4 ani de când e primar general, atunci trebuie să plece acasă.
Strada Avionului este o stradă din zona Barbu Văcărescu – Pipera, o stradă extrem de importantă, care are un Plan Urbanistic Zonal numit «PUZ Strada Avionului». Trebuia extinsă strada, reparată și făcută o treflă la intrarea spre Barbu Văcărescu, spre Podul Elvira.
Este o stradă foarte importantă pentru toți cetățenii care locuiesc în Henri Coandă și pentru cei care locuiesc stânga-dreapta, în zona Pipera”, a explicat avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul.
După 4 ani de mandat al lui Nicușor Dan la conducerea Primăriei Municipiului București, lucrurile au rămas neschimbate, avertizează avocatul Radu Dinulescu, iar strada Aviatorului din Sectorul 1 al Capitalei arată „mai rău decât în Evul Mediu”.
Promisiunile din campania electorală nu au fost onorate de actualul primar general al Bucureștiului, concluzionează acesta, iar cei care i-au acordat votul în anul 2020 se regăsesc într-o realitate pe care nu și-ar fi imaginat-o.
„Deși cei care l-au votat în anul 2020 au crezut în promisiunile din campania electorală, iată că – după aproape 4 ani de administrație condusă de către Nicușor Dan – lucrurile sunt neschimbate.
Astfel, strada Avionului, situată în București, Sectorul 1, într-o capitală a Uniunii Europene, în anul 2024 arata mai rău decât în Evul Mediu”, consideră avocatul Radfu Dinulescu.
„Strada Avionului se află la doar câteva sute de metri de zona de nord a Capitalei, acolo unde lucrează zeci de mii de corporatiști, și poate fi «admirată» din birourile acestora. Aceasta este adevărata față a Bucureștiului administrat de Nicușor Dan”, mai spune avocatul Dinulescu.
Contrastul, după cum se poate observa în fotografia de mai jos, este unul sugestiv, în sensul negativ al termenului.
În conformitate cu prevederile HCGMB nr. 254/29.05.2008 – „administrarea drumurilor publice, inclusiv a piețelor publice, are ca obiect proiectarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea, întreținerea și exploatarea rețelei stradale…” -, strada Avionului se află în gestionarea Administrației Străzilor, conform Anexei 1 din Hotărâre.
Avocatul Radu Dinulescu atrage atenția că locuitorii din zonă au încercat să-i „mobilizeze” pe cei de la Administrația Străzilor și de la Primăria Municipiului București, numai că toate petițiile au fost „ignorate” de Nicușor Dan și de „oamenii acestuia”.
În același timp, avocatul Dinulescu a amintit și că Nicușor Dan se află în conflict cu Agenția Națională de Integritate (ANI), după ce a fost acuzat că, în perioada exercitării mandatului de primar general, a exercitat și alte funcții de conducere în cadrul a patru instituții sau servicii publice, fără mandat de reprezentare.
„Deși locuitorii din zona adiacentă au adresat numeroase petiții Primăriei Municipiului București și Administrației Străzilor, acestea au rămas fără răspuns, fiind ignorate de către primarul general și de oamenii acestuia din conducerea Primăriei.
Trebuie reamintit și că Nicușor Dan și-a însușit în mod nelegal, așa cum îl acuză Agenția Națională de Intergritate (acesta făcând obiectul unui proces în curs, aflat pe rolul ICCJ), conducerea Administrației Străzilor, instituție care se află în subordinea sa directă, deci și în această calitate putea face ceva pentru locuitorii din zona respectivă”, mai spune avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul.
Potrivit ANI, Nicușor Dan s-a aflat în incompatibilitate pentru că – în perioada exercitării mandatului de primar general – a exercitat și alte funcții de conducere în cadrul a patru instituții sau servicii publice, fără mandat de reprezentare, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
”Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către Dan Nicușor Daniel a infracțiunii de abuz în serviciu, prevăzută de art. 297 din Codul Penal și a infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât:
De asemenea, a fost sesizată și Prefectura Capitalei cu privire la legalitatea exercitării de către primarul general Nicușor Dan a altor patru funcții de conducere, în cadrul Administrației Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, Administrației Străzilor București, ALPAB, Centrului Cultural Expo Arte, fără a avea un mandat de reprezentare.
ANI a sesizat și Curtea de Conturi a României cu privire la legalitatea achitării amenzii contravenționale aplicate lui Nicușor Dan în calitate de persoană fizică, din bugetul Primăriei Municipiului București. (mai multe detalii AICI)
În data de 21 septembrie 2023, Nicușor Dan și Agenția Națională de Integritate s-au aflat față în față, la Curtea de Apel București.
Nicușor Dan a contestat, în instanță, raportul ANI, precizând că ar fi vorba despre o interpetare ”eronată” a legii și că – în condițiile în care funcțiile de conducere ale acestor instituții erau vacante – nu ar fi făcut altceva decât să exercite față de acestea atribuțiile legale ale primarului, în baza articolului 154 alin. 4 din Codul Administrativ, respectiv “primarul conduce instituțiile publice de interes local, precum și serviciile publice de interes local”.
CAB a anulat în parte raportul de evaluare formulat de ANI, „sub aspectul constatării existentei stării de incompatibilitate și conflictului de interese”. Dar CAB a respins cererea primarului general de anulare a raportului trimis la Parchetul General referitoare la abuz în serviciu și folosirea funcției pentru favorizarea altor persoane, iar procesul continuă la Înalta Curte de Casație și Justiție.
„Soluția in dosarul nr. 1409/2/2023: admite excepția tardivității formulării cererii adiționale și constată decăzut reclamatul din dreptul de a invoca noi motive de nelegalitate. Admite excepția inadmisibilității exercitării controlului de legalitate asupra dispoziției din raportul de evaluare prin care a fost sesizat Parchetul de pe lângă Înaltă Curte de Casație și Justiție. Respinge cererea de anulare cu privire la acest aspect ca inadmisibilă. Admite în parte cererea formulată de reclamantul Nicușor Daniel Dan în contradictorii cu pârâta Agenția Națională de Integritate. Anulează în parte raportul de evaluare nr. 58231/G/II/ 23.12.2022 sub aspectul constatării existenței stării de incompatibilitate și conflictului de interese. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare”, s-a precizat în minuta ședinței de la Curtea de Apel București. (alte informații AICI)
CITEȘTE ȘI: