Roger Ebert (1942 – 2013) a fost unul dintre cei mai influenți critici de film din istorie, iar recenziile lui erau așteptate cu sufletul la gură de producători și cinefili, deopotrivă. El a scris pentru aceeași publicație, Chicago Sun-Times, din 1967 până la moarte.
Ebert, al cărui site este încă activ, a fost de foarte multe ori dur cu producții cinematografice și a acordat în cariera sa peste 50 de scoruri de zero stele din 10 posibile unor filme.
Din această listă fac parte și unele titluri surprinzătoare, cu succes la public sau apreciate de alți critici. Exemple sunt „Rosencrantz & Guildenstern Are Dead” (1990), „The Texas Chainsaw Massacre” (2003) sau „Police Academy” (1984). Pe de altă parte, sunt și producții care au primit punctaj maxim de la critic. Exemple sunt „Casablanca” (1942), „La Dolve Vita” (1960) sau „Raging Bull” (1980).
Citește și: Filmul pe care maestrul Ridley Scott l-a numit „absolut PERFECT”. L-a inspirat să regizeze „Alien”
Unele filme au fost pur și simplu desființate de către marele critic. Despre „The Human Centipede 2 (Full Sequence)” (2011), Ebert a spus: „O piesă cu adevărat hidoasă a acestui gen de filme”.
Iată lista tuturor filmelor care au primit zero stele de la Roger Ebert:
- 10 to Midnight (regizor J. Lee Thompson, apărut în anul 1983)
- Africa Addio (Gualtiero Jacopetti, 1966)
- An Alan Smithee Film: Burn, Hollywood, Burn (Arthur Hiller, 1977)
- Andrew Dice Clay: Dice Rules (Jay Dubin, 1991)
- B.A.P.S. (Robert Townsend, 1997)
- Breaking the Rules (Neal Israel, 1992)
- Caligula (Tinto Brass, 1979)
- Dangerously Close (Albert Pyun, 1986)
- The Deadly Hostage (David DeFalco, 2005)
- Death Race 2000 (Paul Bartel, 1975)
- Death Wish II (Michael Winner, 1982)
- Deuce Bigalow: European Gigolo (Mike Bigelow, 2005)
- The Devils (Ken Russell, 1971)
- Dirty Love (John Asher, 2005)
- The Doom Generation (Gregg Araki, 1985)
- Erik the Viking (Terry Jones, 1985)
- The Exterminator (James Glickenhaus, 1981)
- Fathom (Leslie H. Martinson, 1967)
- The Female Bunch (Al Adamson, 1971)
- Fever Pitch (Richard Brooks, 1985)
- Freddy Got Fingered (Tom Green, 2001)
- Frogs for Snakes (Amos Poe, 1998)
- Frozen Assets (George Miller, 1992)
- Goodbye Uncle Tom (Gualtiero Jacopetti, 1971)
- The Green Berets (Ray Kellogg, John Wayne, Mervyn LeRoy, 1968)
- Guyana: Crime of the Century (René Cardona Jr., 1979)
- Hardly Working (Jerry Lewis, 1980)
- The Hitcher (Robert Harmon, 1986)
- The Human Centipede 2 (Full Sequence) (Tom Six, 2011)
- I, a Man (Paul Morrissey, Andy Warhol, 1967)
- I Spit on Your Grave (Meir Zarchi, 1978)
- I Spit on Your Grave (Steven R. Monroe, 2010)
- If He Hollers, Let Him Go! (Charles Martin, 1968)
- Jaws: The Revenge (Joseph Sargent, 1987)
- Key Exchange (Barnet Kellman, 1985)
- Last Rites (Donald P. Bellisario, 1988)
- The Life of David Gale (Alan Parker, 2003)
- Little Indian, Big City (Hervé Palud, 1994)
- Lumière (Jeanne Moreau, 1976)
- Mad Dog Time (Larry Bishop, 1996)
- Mandingo (Richard Fleischer, 1975)
- Mother’s Day (Charles Kaufman, 1980)
- North (Rob Reiner, 1994)
- Police Academy (Hugh Wilson, 1984)
- Prison Girls (Tom DeSimone, 1972)
- Rosencrantz & Guildenstern Are Dead (Tom Stoppard, 1990)
- Rude Awakening (David Greenwalt, Aaron Russo, 1989)
- September Dawn (Christopher Cain, 2007)
- She’s Out of Control (Stan Dragoti, 1989)
- Slackers (Dewey Nicks, 2002)
- Sour Grapes (Larry David, 1998)
- Speed Zone (Jim Drake, 1989)
- The Statue (Rod Amateau, 1971)
- Survive! (René Cardona, 1976)
- The Texas Chainsaw Massacre (Marcus Nispel, 2003)
- Tomcats (Gregory Poirier, 2001)
- Wolf Creek (Greg McLean, 2005)
Sursa: Far Out Magazine