2018, AN DIFICIL pentru RECRUTARE: Zeci de interviuri pentru O ANGAJARE. Cum va fi 2019
Principalele provocări cu care s-au confruntat angajatorii în 2018 au fost: să găsească candidați (38%), să îi convingă să accepte pachetele de beneficii (23%) și să găsească persoane cu anumite tipuri de calificări (21%). Provocările sunt generate și de candidații care nu mai ajung la interviuri (9%) sau de candidații care părăsesc companiile imediat după angajare, arată un studiu al companiei HappyRecruiter.
Cele 750 de companii implicate au definit activitatea de recrutare, astfel: 85% dintre respondenți au declarat că în 2018 a fost dificil sau foarte dificil să găsească personal în comparație cu perioadele anterioare și doar 15% dintre aceștia au evaluat recrutarea mai ușoară sau la fel în 2018 față de anii trecuți.
În opinia recrutorilor chestionați, principalele motive au fost așteptările mai mari ale angajatorilor, pe de o parte și nevoile tot mai mari de personal (20% fiecare). Emigrația sau imigrația a fost declarată ca motiv principal de 11% dintre respondenți, iar problemele legate de sistemul de educație de 10% dintre respondenți, în timp ce atitudinea candidaților în timpul recrutării (9%) și accesul tot mai facil la joburi (8%) sunt următoarele în topul motivelor identificate de recrutori.
29 de candidați intervievați pentru a angaja o persoană
Astfel, 69% din recrutorii chestionați declară că folosesc mai mult rețelele de socializare decât site-urile de joburi, în raport cu perioadele anterioare. Doar 1 din 5 recrutori folosește tehnologiile noi în recrutare și, în medie, 1 recrutor sună 29 de candidați pentru a angaja o persoană, cu un minim de 3 apeluri și un maxim de 150.
De asemenea, 2 din 3 angajatori caută candidați în social media, pe măsură ce interesele candidaților se mută dinspre site-uri de joburi spre rețelele de socializare.
Pentru a face recrutarea mai simplă în 2019, angajatorii declară că ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune (25%), investiții suplimentare în marketing (20%), schimbări interne în companii (15%) și de o schimbare a atitudinii candidaților în timpul procesului de recrutare. Astfel, 6 din 10 recrutori estimează că 2019 va fi un an și mai dificil.
Cât de mulțumiți au fost angajații de locul de muncă în 2018
2 din 3 candidați intervievați au primit cel puțin o ofertă de a-și schimba jobul în 2018, iar 1 din 3 candidați își schimbă jobul pentru un pachet de beneficii mai bun. În același timp, candidații caută angajatori cu politici interne mai bune (24%), un conținut diferit al muncii (21%) și alte nevoi nu neapărat financiare. La schimbarea unui job, candidații sunt foarte rapizi: 56.5% dintre respondenți declară că și-au schimbat jobul în câteva zile.
Mai mult, 3 din 4 candidați se așteaptă la o schimbare a jobului în 2019. La schimbarea unui job, candidații sunt foarte rapizi: 56.5% dintre respondenți declară că și-au schimbat jobul în câteva zile. Principalele trei motive pentru care candidații declară că și-ar schimba jobul în 2019 sunt: motivele financiare (35%), un angajator mai bun (24%) și conținutul muncii (21%).
Peste jumătate dintre candidați, mai exact 67%, nu lucrează în domeniul în care au făcut studiile, iar 1 din 3 respondenți declară că educația primită nu se mai potrivește cu cerințele pieței muncii, în timp ce restul au ales domenii mai bine plătite sau cu un conținut total diferit de cel studiat.
Candidații își caută de lucru în special prin rețelele lor de încredere (rude sau prieteni 33%), site-uri de joburi (30%), rețele de socializare (Facebook, LinkedIn 20%) și agenții de recrutare (16%).
Studiul a fost efectuat pe 750 de companii și 1.100 candidați din 5 țări europene.
Foto: Hepta