Prima pagină » Economic » A fost declarată cea mai lungă autostradă din Europa. Imagini de pe o șosea extraordinară

A fost declarată cea mai lungă autostradă din Europa. Imagini de pe o șosea extraordinară

A fost declarată cea mai lungă autostradă din Europa. Imagini de pe o șosea extraordinară
Bundesautobahn 7, care străbate Germania de la granița cu Danemarca, până la frontiera cu Austria, este cea mai lungă autostradă europeană. Șoseaua, care măsoară 963 de kilometri, este mai lungă decât toată rețeaua de autostrăzi din țara noastră.

Rețeaua germană de autostrăzi (n.r. Bundesautobahnen, sg. Bundesautobahn, în limba germană) este a doua cea mai întinsă din Europa, cu 12.879 de kilometri, fiind depășită doar de rețeaua spaniolă. Ideea realizării unor astfel de drumuri a apărut la sfârșitul anilor ’20, în timpul Republicii de la Weimar, iar prima șosea de acest fel, o porțiune de aproape 20 de kilometri între Köln și Bonn, a fost inaugurată de Konrad Adenauer, în 1932. Aceasta este considerată cea mai veche autostradă din Germania, deși nu a fost numită inițial Autobahn, ci Kraftfahrstraße (n.r. drum pentru automobile, în limba germană).

Venirea la putere a lui Adolf Hitler, în 1933, a coincis cu dezvoltarea extensivă a rețelei de drumuri rapide. Führer-ului i-a plăcut ideea și a demarat un proiect de extindere a șoselelor, care urmau să fie numite Reichsautobahnen (n.r. autostrăzi naționale, în limba germană), în întreaga țară. Până în 1936, în jur de 130.000 de oameni lucrau direct la construcția autostrăzilor, în timp ce 270.000 de persoane erau implicate în lanțul de aprovizionare a lucrărilor, fapt care se potrivea de minune cu politica partidului de a elimina șomajul.

În 1940, Germania beneficia deja de mai mult de 3.700 de kilometri de autostrăzi, o parte importantă fiind distrusă, ulterior, în timpul războiului. După încheierea conflagrației mondiale, șosele existente au fost reparate, iar guvernul statului vestic nou format a continuat proiectul început de Hitler. În prezent, autostrăzile germane au cel puțin două benzi de circulație pe fiecare sens și câte o bandă de urgență, iar multe dintre porțiuni sunt dotate cu trei sau patru benzi, separate în mod obligatoriu de o zonă mediană. În afara locurilor în care sunt alte marcaje, nu există limite de viteză în mod oficial, deși autoritățile recomandă să nu se depășească 130 km/h. Anul trecut, rețeaua germană de autostrăzi măsura aproape 13.000 de kilometri.

Citește în continuare pe Mediafax

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?