A renunțat la job pentru a se juca „World of Warcraft” în fiecare zi. După un an i-a venit ideea care l-a transformat într-un antreprenor de succes
De fapt, el însuși este un împătimit al jocului World of Warcraft și în 2006, a renunțat la funcția de președinte al Hotwire pentru a se juca, pur și simplu, timp de un an întreg.
„Mi-am luat un concediu de un an ca joc World of Warcraft. Am început de jos și am ajuns Orc Warrior”, povestește șeful Glassdoor.
„Am jucat un an întreg non-stop și când am ajuns la nivelul maxim, am renunțat și am înființat compania Glassdoor”.
Anul de WoW l-a ajutat pe Hohman să decidă ce va face pe viitor. „Am învățat multe din jocurile alături de comunitatea WoW. Mă trezeam dimineața pentru a vedea unde am ajuns. Nu este ăsta un comportament de tocilar?”, se întreabă antreprenorul.
„O comunitate reală este guvernată de reguli normale, iar una virtuală”, explică Hohman. Recent, a migrat spre jocul StarCraft, pe care îl joacă alături de cei doi fii.
Când Hohman a plecat de la Hotwire pentru a deveni „Orc”, și-a permis acest lux. El s-a alăturat celor de la Microsoft încă din facultate. „La 22 de ani, m-am angajat la Microsoft. Se întâmpla în 1993”.
În acele vremuri, acțiunile Microsoft erau foarte prețioase și 10.000 de angajați ai companiei au devenit milionari în dolari. La Microsoft, Hohman a dezvoltat aplicația de travel Expedia. În total, Hohman a lucrat zece ani la Microsoft, Expedia și Hotwire.
A fost inspirat de Steve Jobs
Hohman a fost inspirat la vârsta de 16 ani de Steve Jobs, unul dintre fondatorii Apple. „Am citit o carte despre Jobs, scrisă de John Sculley”, a declarat Hohman. În 1987, Sculley a scris o carte intitulată „Odyssey: Pepsi to Apple: A Journey of Adventure, Ideas, and Future”, în care vorbește despre momentul în care Jobs l-a determinat să abandoneze Pepsi pentru Apple.
Cartea l-a determinat pe Hohman să își dorească o companie, să creeze ceva din nimic. După ce a obținut cel mai mare scor la WoW, a discutat cu Richard Barton.
Barton era directorul executiv al Expedia și un bun prieten din vremea angajării la Microsoft. Hohman i-a povestit despre conceptul său de site pentru cei care își caută un job, dar nu cunosc multe detalii despre mediul de lucru din companiile respective. Practic, Hohman a vrut să construiască un Yelp al candidaților pentru joburi.
Punctul de cotitură
Hohman spune că s-a temut cel mai mult de reacția companiilor față de posibilitatea ca un site să le prezinte candidaților informații despre salarii și mediul de lucru.
„M-au sunat mulți directori din clasamentul Fortune 500. Au pus la îndoială calificativul lor de directori executivi, au spus că nu îl calculăm corespunzător. Le-am explicat cum funcționează algoritmul”, povestește Hohman.
La începutul acestui an, Glassdoor a depășit CareerBuilder în SUA, în privința numărului de vizitatori, potrivit comScore. În prezent, este cel mai dinamic site de cariere de pe internet.
Glassdoor valorează un miliard de dolari și a primit în luna ianuarie o finanțare de 70 milioane de dolari. Până acum, Glassdoor a beneficiat de o finanțare de 160 milioane de dolari.
Pe Glassdoor sunt înscrise acum 36.000 de companii și 2.100 de angajatori plătesc abonament pentru a beneficia de serviciile platformei. Glassdoor are 30 milioane de utilizatori înregistrați în peste 190 de țări, care au partajat peste opt milioane de recenzii despre salarii și mediul de lucru.
În prezent, Hohman colaborează chiar și cu Casa Albă, căreia îi furnizează informații despre piața muncii. Antreprenorul încă mai are cana cu World of Warcraft, pe care o ține pe masa din biroul său.