Acestea sunt companiile de asigurare împotriva cărora românii au depus 65% din totalul reclamațiilor
„Un număr de 5.889 de petiții (93,8%) au fost transmise de către asigurați sau păgubiți, iar 389 de solicitări au fost transmise de către service-urile auto”, se arată într-un comunicat al ASF.
Potrivit instituției, petițiile înregistrate în perioada analizată reprezintă 0,0404% din numărul total al contractelor de asigurare aflate în vigoare (pe toate clasele de asigurări) și 1,51% din numărul total de daune avizate de către asigurători în primul semestru.
Cu o pondere de 30,81%, Euroins România a înregistrat 1.934 de petiții, în scădere cu 9,4% față de iunie 2013. Pe locul doi s-a plasat Astra, cu 1.640 de solicitări, cu 5,58% mai puțin față de primul semestru din 2013, urmată de City Insurance – 525 (+79,18%), UNIQA Asigurări – 506 (+22,82%) și Omniasig VIG – 459 (-48,6%).
Următoarele cinci societăți sunt Asirom – 332, Carpatica Asig – 286, Allianz-Țiriac Asigurări – 198, Groupama – 127 și Generali România – 83.
Cea mai mare pondere în totalul petițiilor transmise de către asigurați/păgubiți, înregistrate la ASF în primul semestru o dețin cele aferente asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA și Carte Verde, cu un număr de 4.112 petiții (69,8% din total), în scădere cu 5,3% față de perioada similiară a anului precedent.
Cele 1.290 de petiții depuse de către asigurați/păgubiți pentru asigurări tip CASCO reprezintă 21,91% din totalul petițiilor transmise de către asigurați/păgubiți.
Aspectele cel mai des reclamate de către petenți au fost plata parțială sau neplata despăgubirilor/valorilor de răscumpărare, care au făcut subiectul a 5.620 de petiții (95,43% din total).
Cele 4.112 de petiții înregistrate de către asigurați/păgubiți și soluționate în perioada analizată reprezintă 0,1% din numărul total al contractelor RCA încheiate în această perioadă (3,74 milioane) și 3,02% din numărul dosarelor de daună RCA avizate în această perioadă (135.962).
Din cele 5.889 de petiții, 4.272 (72,5% din total) au fost soluționate în favoarea petenților, urmare a analizelor desfășurate de către ASF.
Alte 1.617 de petiții (27,46% din total) au fost constatate ca fiind neîntemeiat formulate.
Cine a strâns cei mai mulțI cliențI nemulțumiți | |
Numărul reclama]iilor înregistrate de asiguratori | |
Compania | Petiții în S1 |
Euroins | 1934 |
Astra | 1640 |
City Insurance | 525 |
Uniqa | 506 |
Omniasig | 459 |
Asirom | 332 |
Carpatica Asig | 286 |
Allianz-Țiriac | 198 |
Groupama | 127 |
Generali | 83 |
Sursa: ASF
Cea mai mare pondere în totalul petițiilor înregistrate la ASF, în perioada ianuarie – iunie 2014, a fost înregistrată pe clasa asigurărilor generale, respectiv 98,69% din total (5.812 de petiții din totalul de 5.889 de petiții înregistate de către asigurați/păgubiți).
Pe clasa asigurărilor RCA și Carte Verde au fost soluționate în favoarea petenților 3.227 de dosare (78,48% din total), din care 2.219 a fost finalizate prin efectuarea plăților. Totodată, 885 de solicitări au fost constatate ca fiind neîntemeiat formulate.
„Procentul ridicat de soluționare a petițiilor în favoarea petenților (asigurați/păgubiți) reprezintă o îndreptare din partea societăților de asigurare a situațiilor semnalate de către petenți referitoare la procesul de lichidare a daunelor, dar în egală măsură situația factuală trebuie privită de către societățile de asigurare care fac obiectul sesizărilor asiguraților/păgubiților cu maximă seriozitate și responsabilitate”, se spune în comunicatul ASF.
Separat, față de cele 5.889 de petiții înregistrate de către asigurați/păgubiți, au fost analizate și evidențiate 389 de solicitări primite din partea unităților reparatoare care au prezentat mandate/împuterniciri din partea păgubiților. Dintre acestea, 171 de petiții au fost soluționate favorabil, restul fiind constatate ca neîntemeiat formulate.
„Petițiile primite din partea unităților reparatoare care nu au prezentat mandate/împuterniciri în formă legală sau care se referă la nerespectarea/respectarea defectuasă de către asigurători a condițiilor prevăzute în contractele comerciale și care nu se supun normelor ASF au fost clasate (unitățile reparatoare reclamante nu au făcut dovada calității în dosarele de daună respective). Cea mai mare parte dintre petițiile transmise de către service-uri au avut ca obiect solicitarea de soluționare/verificare a mai multor dosare de daună”, se mai arată în comunicat.