Acțiunile Panasonic au înregistrat luni cea mai mare creștere din ultimii 38 de ani, la bursa din Tokyo, după ce compania a obținut profit în trimestrul al treilea fiscal, spre surprinderea analiștilor, datorită deprecierii yenului, a vânzărilor de active și a reducerii numărului de angajați.
Titlurile Panasonic s-au apreciat cu 17%, cea mai mare creștere după septembrie 1974, la 692 yeni pe unitate.
Panasonic, al doilea mare producător japonez de televizoare după Sony, a obținut un profit de 61 de miliarde de yeni (658 milioane dolari) în ultimele trei luni ale anului trecut, în timp ce analiștii anticipau pierderi de 17 miliarde de yeni (162 milioane dolari), transmite Bloomberg.
Rezultatele financiare ale Panasonic, ca și cele ale Sharp, au fost susținute de deprecierea yenului. Panasonic a luat totodată măsura de eliminare a 38.000 de locuri de muncă, din aprilie anul trecut, pentru reducerea costurilor, în condițiile cererii slabe pentru televizoare și a concurenței din partea Samsung Electronics.
Panasonic pare să fi depășit momentul critic, ceea ce reduce temerile investitorilor privind supraviețuirea companiei, consideră Masamitsu Ohki, manager de fonduri la fondu lde hedging Stats Investment Management din Tokyo.
Compania a reiterat o estimare anterioară privind pierderi de 765 miliarde yeni (8,2 miliarde dolari) pe ansamblul anului trecut și urmează să prezinte până la sfârșitul lunii martie un nou plan pe termen mediu.