Acțiunile Twitter au încheiat prima ședință de tranzacționare la bursa din New York în creștere cu aproape 73%, la 44,9 dolari pe unitate, marcând astfel a doua mare ofertă publică inițială efectuată vreodată de o companie din domeniul Internetului, relatează MarketWatch.
Twitter a debutat joi la bursa de la New York cu o cotație a titlurilor de 45,1 dolari pe unitate, cu 73% peste prețul ofertei publice, de 26 de dolari pe unitate.
Operatorul rețelei de socializare cu sediul în San Francisco a oferit la vânzare 70 de milioane de acțiuni, acesta fiind cel mai important debut bursier al unei companii de Internet după cel al Facebook, din mai 2012.
Acțiunile Facebook au încheiat prima ședință de tranzacționare în creștere cu 23%. Titlurile au început ulterior să scadă sub prețul de 38 de dolari pe unitate, din oferta publică, și s-au menținut astfel până în vară, când rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea, prezentate la sfârșitul lunii iulie, au arătat o creștere puternică a veniturilor din publicitatea mobilă. Perspectivele bune ale companiei pe acest segment au urcat cotația acțiunilor Facebook peste nivelul de 50 de dolari pe unitate.
Analiștii anticipează că Twitter ar putea avea perspective chiar mai bune pe piața publicității mobile, având în vedere caracterul real-time al rețelei pe care o operează, populară în rândul unor celebrități, de la Papa Francisc și până la Justin Bieber.