La nivelul Uniunii Europene, Germania este, detașat, cel mai mare producător, în 2017 producând 5,64 milioane de mașini de toate tipurile, cu 101.227 mai puține ca în 2016. Germania este urmată de Spania, care a produs mai puțin de jumătate din totalul german, adică 2,29 milioane de automobile. Și Spania a produs, de asemenea, mai puține automobile decât anul anterior, cu 62.625 de unită?i.
Pe locul trei se află Franța, unul dintre cele patru state din top zece care a înregistrat creșteri de producție. În 2017, Franța a produs 1,67 milioane de mașini, cu 108.766 mai multe decât în anul precedent.
Urmează Marea Britanie (1,67 milioane de mașini), Republica Cehă (1,41 milioane), Slovacia (949.365), Italia (742.642) și Polonia (514.700).
Anul trecut, alături de Franța, Republica Cehă și Italia, România a înregistrat creșteri de producție, în 2017 fiind produse 364.654 de autovehicule, cu 5.973 mai multe decât în 2016.
Din totalul de 15,74 milioane de mașini produse în UE, aproximativ 5,6 milioane s-au livrat la export, valoarea acestora totalizând 127,7 miliarde de euro.
La nivel mondial, Uniunea Europeană acoperă aproximativ 21% din producția totală de mașini. UE se situează, însă, în spatele Chinei, care anul trecut a produs 23,55 milioane de mașini, și este urmată de Japonia, cu 8,21 milioane de automobile.
Pe regiuni, cele mai mari scăderi de producție în intervalul 2016-2017 au fost înregistrate în Statele Unite (-11,5%), Canada (-8,6%) și Coreea de Sud (-3,1%). Iar cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Iran (23,6%), Brazilia (27,1%) și India (7%). Uniunea Europeană a înregistrat cea mai mică creștere, de doar 0,2%, mai arată datele ACEA.