Aeroportul din Timișoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, care să asigure o conexiune între aeroport și mijloacele de transport rutier, cu scopul creșterii numărului de pasageri, proiectul necesitând costuri de peste 110 milioane de euro.
„Avem în vedere realizarea la Timișoara a unui terminal intermodulat, astfel încât transferul de la aeronavă la sistemul rutier de transport să fie rapid. Să avem un sistem integrat, comercianții de tichete să ofere pachete pentru toate mijloacele de trasport în comun. Am făcut un studiu în acest sens, care prevede construcția unei aerogări lângă aeroport, cu posibilitatea de extindere în funcție de volumul de trafic. Între aerogară și aeroport vrem să dezvoltăm un centru comercial astfel încât să asigurăm surse suplimentare pentru funcționarea aeroportului”, a declarat Daniel Idolu, directorul general al Aeroportului Internațional „Aurel Vuia”.
Intermodalitatea implică un sistem prin care se utilizează succesiv cel puțin două mijloace de transport în comun.
Costul este estimat la 112,7 milioane de euro, suprafața proiectului fiind de 243.000 metri pătrați.
„Estimăm că noul terminal ar putea aduce două milioane de călători, iar dacă fiecare ar lăsa cel puțin doi euro în centrul comercial s-ar produce un beneficiu prin care să se susțină activitatea aeroportului. Aeroporturile au o problemă în implementarea măsurilor de securitate și de siguranță pentru că implică bugete din ce în ce mai mari, de aceea trebuie să identificăm surse alternative pentru finanțarea activității”, a afirmat Idolu.
Finanțarea ar putea fi asigurată de la Uniunea Europeană din fondurile alocate domeniului transporturilor în exercițiul financiar 2014-2020, dar se pot încheia și parteneriate cu companii private. Implementarea proiectul ar urma să fie realizată în perioada 2014-2020.
Reprezentantul aeroportului din Timișoara a precizat că astfel de investiții vor atrage pasageri.
„Companiile aeriene sunt atrase de piață, de numărul de pasageri. Dar cum să aducem pasagerii la aeroport? Trebuie să vedem care sunt dorințele pasagerilor. Nu toate aeroporturile pot fi Otopeni (Aeroportul Internațional Henri Coandă, cel mai mare din România, n.r.). Au fost situații de succes și în țară, respectv Cluj sau Iași, dar pentru a avea mai multe cazuri trebuie să ne gândim cum să aducem pasageri la aeroport. Există o barieră fizică între domiciliul pasagerului și aeroport. Trebuie să asigurăm infrastructură regională bazată pe un concept de intermodalitate”, a mai spus Idolu.