Afacerile brute ale Auchan în România au depășit pragul de 500 de milioane de euro anul trecut
Cifra de afaceri brută (cu TVA) a retailerului francez Auchan în România a ajuns anul trecut la 2,353 miliarde lei (528 milioane euro), potrivit datelor companiei care operează o rețea de 11 hipermarketuri la nivel național.
Scăzând TVA-ul de 24%, valoarea netă este de 1,897 miliarde lei, care raportată la cifra de afaceri netă (fără TVA) din 2011 de pe site-ul Ministerului Finanțelor, de 1,578 miliarde lei, rezultă un avans de puțin peste 20%.
Magazinele Auchan au 1.100 de furnizori, din care 90% sunt din România, și au vândut anul trecut 465 de milioane de articole.
În 2012, compania a inaugurat un nou format de magazin, în București și Iași, Auchan City, cu o suprafață de 5.000 de metri pătrați, predominant alimentară. Numărul locurilor de muncă noi create anul trecut a fost de 1.785.
În noiembrie anul trecut a venit și anunțul achiziției a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro, într-o tranzacție de 1,1 miliarde euro care a vizat și unitățile din Polonia, Ucraina și Rusia. Tranzacția este analizată în prezent de Consiliul Concurenței.
În urma acestei preluări, Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.
Grupul Auchan este prezent pe piața românească din anul 2006, primul hipermarket Auchan deschis fiind cel din cartierul Titan, în București.