AFI Cotroceni, cel mai profitabil mall din România: Cât au vândut retailerii în primele șase luni ale acestui an
„Lunar hipermarketul Auchan ne-a adus un minus în vânzări de peste 500.000 de euro, din cauza schimbării proprietarului. Real nu s-a mai preocupat de magazine, iar Auchan s-a focusat mai ales de magazinele propriei rețele. Piața hipermarketurilor a devenit foarte competitivă și pentru a performa și a face față competiției trebuie să lupți din răsputeri. Lucrurile au început să se mai îmbunătățească și credem că performanța hipermarketului va ajunge chiar peste nivelurile de dinainte de preluarea de către Auchan”, a declarat pentru MEDIAFAX, Israel Visel, manager mall division AFI Europe.
El spune că, și în aceste condiții, vânzările generate de centrul comercial sunt mai mari în primele șase luni ale acestui an decât în aceeași perioadă a anului trecut.
„Fără vânzările hipermarketului, estimez că retailerii au avut vânzări cu 10-11% mai mult decât anul trecut. Situația pe piața de retail este mult mai bună decât anul trecut, există încredere în piața românească. Se creează locuri de muncă noi, vezi industria IT, unde salariile sunt peste medie. Aceste companii aduc pe piață locuri de muncă noi, iar rezultatele din primele șase luni reprezintă un semnal că piața este bună. Surprinzător este faptul că și în lunile iunie și iulie, când în mod normal se înregistrau vânzări ușor mai mici decât în alte luni, din cauza vacanței de vară, acestea au crescut”, a arătat Visel.
Retailerii din centrul comercial AFI Palace Cotroceni au înregistrat în primul semestru anul trecut o creștere cu 4,1% a vânzărilor, la 95,5 milioane euro.
Pentru întreg anul 2014, reprezentantul AFI Europe, estimează un avans de 5% al vânzărilor retailerilor, la circa 215 milioane de euro, precum și al numărului de vizitatori, care în 2013 a fost de 55.000 de persoane pe lună. Anul trecut, retailerii din mall au vândut de 204,4 milioane de euro, cu 4,3% peste 2012.
El a adăugat că centrul comercial este închiriat integral și că există încă cereri din partea retailerilor care vor să se extindă în mall. De asemenea, începând din luna mai, devoltatorul a introdus plată pentru parcarea centrului comercial pentru a descuraja locuitorii din vecinătate să-și parcheze mașinile în spațiile dedicate vizitatorilor.
Tariful pentru o oră de parcare este de 2 lei, iar în timpul săptămânii (luni-vineri) primele două ore sunt gratuite, facilitate acordată pentru trei ore în weekend.
„Căutăm tot timpul soluții de a extinde spațiul existent pentru alți retaileri care vor să vină în centrul comercial. Am găsit câteva soluții pentru a extinde suprafața ocupată de magazinul Reserved, în prezent de 600 metri pătrați, care va fi relocat într-un nou spațiu, de peste 1.500 metri pătrați, pe două etaje. În spațiul în care funcționează acum Reserved va fi deschis un magazin Mohito, aparținând tot retailerului polonez de modă LPP Fashion. Toate aceste modificări vor fi gata anul viitor. În plus, vrem să mai aducem alte două branduri puternice, pentru care vom extinde centrul comercial, astfel că vom ajunge la o suprafață închiriabilă de 90.000 metri pătrați”, a explicat Visel.
În prezent, suprafața totală închiriabilă a AFI Palace Cotroceni este de 81.000 mp.
Centrul comercial AFI Palace Cotroceni din București a raportat în primul trimestru o creștere a veniturilor nete cu 6,7%, la 7,3 milioane de euro, iar pentru întreg anul, proprietarii mall-ului estimează încasări de peste 29 milioane de euro, nivel comparabil cu cel din 2013. În anul 2013, AFI Europe a raportat venituri nete în creștere cu 6,5%, în sumă de 28,7 milioane de euro din închirierea centrului comercial, primul proiect al companiei, cu capital israelian, din România.
Valoarea AFI Palace Cotroceni era estimată la 375 milioane euro la data de finele lunii septembrie a anului trecut.
Dezvoltatorul deține și centrul comercial AFI Palace Ploiești deschis anul trecut, cu o suprafață totală de 56.000 de metri pătrați, dintre care suprafață închiriabilă de 33.000 de metri pătrați, dar și complexul de birouri AFI Park, în construcție lângă mall-ul din București.
AFI Europe a anunțat proiecte de birouri și de retail pe terenurile pe care le mai are în București și Arad.
În București cel mai avansat proiect este cel care ar urma să fie dezvoltat pe fostul teren al fabricii Laromet, unde compania vrea să construiască un centru comercial.
„Avem toate autorizațiile și probabil că vom începe construcția în acest an, după ce vom semna contractul cu Auchan (compania avea încheiat un contract cu Real, rețeua fiind cumpărată de grupul francez Auchan, n.r.)”, a mai spus Visel.