AFI Europe, rezultate extraordinare în 2014: câte milioane de euro a obținut din chirii în România
„AFI Europe România a încheiat anul 2014 cu rezultate operaționale și financiare excelente. Venitul operațional net al activelor noastre generatoare de venit din România a crescut cu 20% la peste 37 de milioane de euro, iar proiectele și terenurile din portofoliu sunt evaluate la 670 de milioane de euro, cu o rată de ocupare medie de 98%. Ne propunem să continuăm acest ritm de dezvoltare cu noi clădiri de birouri de calitate și noi mall-uri planificate în prezent în București și în afara Capitalei”, a declarat într-un comunicat David Hay, directorul executiv al AFI Europe România.
Mall-ul AFI Palace Cotroceni din București, cel mai important activ al AFI Europe România, încheie anul 2014 cu rezultate record, generând un venit total de 37,5 milioane de euro, dintre care aproximativ 30 de milioane de euro reprezintă venitul operațional net (NOI), înregistrând rezultate cu 4% mai mari față de 2013.
Venitul operațional net al centrului comercial a fost de 7,7 milioane de euro în trimestrul al patrulea 2014, în comparație cu 7,5 milioane de euro în T4 2013.
Centrul comercial era evaluat la 401 milioane de euro la 30 septembrie 2014, reprezentând o creștere cu 7% comparativ cu 2013.
Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu excepția hipermarketului, au crescut cu 9% în ultimul trimestru al anului trecut 2014 și cu 5% pe parcursul anului trecut, față de 2013. În 2013, AFI a raportat vânzări ale retailerilor de 204,4 milioane de euro, astfel că acestea au urcat la aproape 215 milioane de euro în 2014.
De altfel, AFI Palace Cotroceni a avut rezultate stabile și în ceea ce privește traficul (numărul de vizitatori ai mall-ului), înregistrând o medie de 52.000 de vizitatori pe zi. În prezent, rata de ocupare este de peste 98%.
Venitul operațional net al AFI Palace Ploiești a fost de peste 4 milioane de euro în 2014 și a fost evaluat la 66 de milioane de euro la 30 septembrie 2014, în comparație cu valoarea de 56,5 milioane de euro din 2013. Traficul AFI Palace Ploiești rămâne stabil la 15.000 de vizitatori pe zi. Gradul de ocupare actual al mall-ului din Ploiești este de 99%.
Pe segmentul birouri, clădirea AFI Park 3 a fost finalizată la finalul anului trecut, în timp ce primele două clădiri din AFI Park (AFI Park 1, AFI Park 2) au generat un venit operațional net de peste 3,5 milioane de euro.
În prezent, clădirile de birouri AFI Park 4&5, cu o suprafațătotală închiriabilă de 32.000 metri pătrați, se află în construcție și finalizarea lor este planificată pentru ultimul trimestru din 2015.
AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat și gestionează AFI Palace Cotroceni, cel mai mare și de success mall din România și unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrală și de Est. Proiectul se întinde pe o suprafață închiriabilă de peste 81.000 metri pătrați.
În octombrie 2013, AFI Europe a inaugurat AFI Palace Ploiești, în urma unei investiții de peste 50 de milioane de euro. Centrul comercial oferă o suprafață închirabilă de 33.000 de metri pătrați.
Adiacent, dar complet integrat centrului comercial AFI Palace Cotroceni, AFI Europe România dezvoltă în prezent AFI Park, cu cinci clădiri de birouri, care la finalizare va avea peste 70.000 metri pătrați.
Mai mult, AFI Europe România va dezvolta în viitorul apropiat două noi proiecte de retail, AFI Palace Arad, un parc de retail de 30.000 metri pătrați și AFI Palace B.Noi, în Bucureștii Noi din sectorul 1 al capitalei.
Pe segmentul clădirilor de birouri, AFI Europe România va dezvolta AFI Business Park București, un parc de business clasa A cuprinzând 50.000 metri pătrați , amplasat în imediata apropiere a hotelului J.W. Marriott și a Parlamentului din sectorul 5 al capitalei. Parcul de afaceri va consta în 2 clădiri de birouri de înălțime redusă și un turn de birouri, cu multe spații verzi, spații moderne, high tech, într-un centru urban cu o piațetă centrală și grădini.