Prima pagină » Economic » ALEGERI SUA 2012, în cifre: Cu câte reclame electorale au fost bombardați americanii

ALEGERI SUA 2012, în cifre: Cu câte reclame electorale au fost bombardați americanii

ALEGERI SUA 2012, în cifre: Cu câte reclame electorale au fost bombardați americanii
Campania electorală din Statele Unite câștigată de Barack Obama este dificil de evaluat în cifre, mai ales având în vedere controversatele organizații în care se pot face donații anonime nelimitate pentru susținerea candidaților

Campania electorală din Statele Unite câștigată de Barack Obama este dificil de evaluat în cifre, mai ales având în vedere controversatele organizații în care se pot face donații anonime nelimitate pentru susținerea candidaților, comitete numite Super PAC-uri (Political Action Committees), scrie Huffington Post.

Jurnaliștii americani au strâns, însă, o serie de date care pot descrie modul în care s-a desfășurat cea mai scumpă campanie electorală din istoria SUA:

♦ Suma totală cheltuită de Barack Obama și de Super PAC-ul care l-a susținut: 853 de milioane de dolari.

♦ Suma totală cheltuită de Mitt Romney și de Super PAC-ul din spatele său: 752,3 milioane de dolari.

♦ Numărul de kilometri pe care Obama i-a parcurs în ultima zi de campanie: 2.790.

♦ Numărul de kilometri zburați de Romney în ziua dinaintea alegerilor: 1.710.

♦ Contribuțiile strânse de Super PAC-uri: 661 de milioane de dolari.

♦ Suma pe care a donat-o familia magnatului american Sheldon Adelson, cunoscut pentru cazinourile pe care le deține în Las Vegas, unor Super PAC-uri conservatoare: 54 de milioane de dolari.

♦ Numărul total de vizite electorale făcute de Obama: 227.

♦ Numărul total de vizite electorale ale lui Romney: 294.

♦ Numărul de vizite pe care Romney le-a făcut în Ohio, stat decisiv pentru câștigarea alegerilor: 46.

♦ Rata șomajului din SUA în ziua alegerilor: 7,9%.

♦ Statele în care se decide anul acesta asupra legalizării căsătoriei dintre persoane de același sex: 4 (Maine, Maryland, Minnesota și Washington).

♦ Suma cheltuită pentru publicitate negativă la adresa lui Romney: 295 de milioane de dolari.

♦ Suma cheltuită pentru publicitate negativă la adresa lui Obama: 351 de milioane de dolari.

♦ Numărul de articole scris de editorialistul New York Times Gail Collins care fac aluzie la câinele familiei Romney: 43.

♦ Numărul de donatori care au cheltuit cel puțin jumătate de milion de dolari în această campanie electorală: 209.

♦ Numărul de spoturi publicitare care au susținut respectiv s-au opus unui anumit candidat difuzate de la 1 iunie și până la încheierea campaniei: 1.015.615.

♦ Numărul de victime ale uraganului Sandy care nu aveau electricitate în ziua alegerilor: 973.759.

Citește și