Autoritățile sunt în alertă și le recomandă pensionarilor în vârstă să fie vigilenți.
Escrocii tot mai inventivi folosesc noi metode online de înșelăciune în numele Casei Naționale de Pensii.
O femeie care a fost sfătuită pe o rețea de socializare de către un escroc să-și deschidă un cont bancar i-a furnizat datele personale pentru a primi sumele restante de bani în urma recalculării de la 1 septembrie.
Potrivit Realitatea, Casa Națională de Pensii a transmis că mesajele nu-i aparțin și le recomandă pensionarilor să fie precauți.
„Acel mesaj era pe telefonul soțului meu. Soțul meu a depus actele pentru pensie în luna iunie. Nu înțeleg de unde știe că aveam bani de primit în urmă. Banii vor veni toți deodată din iunie, iulie și august. Nu avea nicio siglă. Se vedea din start că era o păcăleală”, a reclamat femeia.
Șapte pensionari din județul Vâlcea au aflat că sunt datori la bănci, cu toate că nu au făcut niciun împrumut. Ei au fost păcăliți de către un bărbat care s-a prezentat drept angajat al unei bănci și s-a folosit de datele personale ale acestora prin clonarea unor aplicații de mobile banking, informează Adevărul.
Bărbatul a fost reținut de polițiști pentru înşelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals privind identitatea, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic, toate în formă continuată, iar procurorii au demarat o acțiune penală față de acesta în cursul zilei de luni.
Marți, bărbatul va fi prezentat Tribunalului Vâlcea, cu propunere de arestare preventivă.Oamenii legii susțin că, timp de opt luni, bărbatul, care a pretins că lucrează la o bancă, a reușit să convingă șapte pensionari din Vâlcea să îi comunice o serie de informații personale, pe care le-a folosit să obțină credite online în numele lor. Prejudiciul trece de 10.000 de euro, potrivit anchetatorilor. Proocurorii spun că totul a început în vara lui 2021.