Pe rețeaua autostrăzilor din România vor fi construite 36 noi noduri rutiere, care vor contribui la creșterea capacității de trafic și îmbunătățirea conectivității la nivel de rețea de infrastructură rutieră națională, anunță CNAIR.
A fost publicată în SEAP documentația de atribuire pentru realizarea a încă 3 noi noduri rutiere pe trei autostrăzi diferite, după cum urmează:
Termenul de depunere a ofertelor este 18 martie.
A fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea documentației tehnice pentru realizarea a două noduri rutiere de descărcare a Drumului Expres Craiova-Pitești, într-o perioada de 8 luni de la data semnării contractului și cu o valoare de 1,25 milioane lei, fără TVA:
Întrucât construcția Drumului Expres Craiova-Pitești a încurajat dezvoltarea economică a zonelor traversate, a fost generat valori de trafic suplimentare, motiv pentru care, la solicitarea și în colaborarea cu autoritățile publice locale din Sușeni și Colonești, dezvoltăm aceste două noduri rutiere, crescând astfel eficiența Drumului Expres.
Pe lângă cele cinci noduri rutiere menționate mai sus, pe rețeaua de autostrăzi a României vor fi construite încă 𝟮𝟮 𝗻𝗼𝗶 𝗻𝗼𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲, aflate în diferite stadii:
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 A0
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 A1
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝘂𝗶 A2
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 A3
Gruiu (km 36+700) – Intersecția A3 cu DJ101C Gruiu/Nuci – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări;
Ciurila (km 33+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău – stadiu: se află în etapa I de proiectare și de obținere avize;
Românași (km 26) – sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau – stadiu: în pregătire documentație de atribuire;
Ludus (km 18+000) – secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii – stadiu: în etapa I de proiectare (SF);
Săndulești (km 17+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilau – stadiu: în etapa I de proiectare (SF);
Craşna (km 52+000) – secțiunea 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău – stadiu: în etapa I de proiectare (SF);
Spinuş (km 39+940) – intersecție cu DN1P – stadiu: în etapa I de proiectare (SF).
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 A7
Dumbrava – Nod de descărcare în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3 – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier;
Adjud – se află în etapa de proiectare (SF) și de depunere documentație pentru obținere Certificat Urbanism.
Dar și încă 7 noduri rutiere care vor asigura conectivitatea noilor drumuri radiale cu Autostrada Bucureștiului A0 şi cu infrastructura locală din proximitate:
Nod rutier nou între localitățile Domnești și Ciorogârla (Drumul Radial 1) – stadiu: în proiectare;
Nod rutier nou în zona localității Dragomirești-Vale și orașului Chitila (Drumul Radial 3) – stadiu: în evaluare ofertanți;
Nod rutier nou în zona localităților Mogoșoaia, Corbeanca și Buftea, care va asigura conexiunea și cu Drumul Expres București – Târgoviște (Drumul Radial 4) – stadiu: în proiectare;
Nod rutier nou în zona localităților Tunari și Balotești, care va fi nod comun cu legătura la Terminalul 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni (Drumul Radial 5) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire;
Nod rutier nou în zona localităților Afumați și Găneasa (Drumul Radial 6-7) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire;
Nod rutier nou în zona localităților Berceni și Vidra (Drumul Radial 9) – stadiu: în proiectare;
Nod rutier nou în zona orașului Măgurele și Dărăşti, care va asigura conexiunea şi dintre Drumul Radial 10, A0 și Autostrada București – Alexandria (Drumul Radial 10) – stadiu: în proiectare.
Autostrada Unirii A8
Mai mult, avem și din partea autorităților locale din județul Iași solicitare de realizare noi noduri rutiere pe Autostrada Unirii A8 care să îi crească conectivitatea și care să țină cont de strategia de dezvoltare locală și regională, lucru care a fost discutat inclusiv cu societatea civilă și Camera de Comerț și Industrie Iași.
Strategia este să vizăm dezvoltarea a cât mai multor comunități și a mediului de afaceri din zonele tranzitate de infrastructura majoră de transport.
Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții de mai sus este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Realizarea acestor noduri rutiere reprezintă o strategie de conectivitate suplimentară între drumurile de mare viteză (autostrăzi și drumuri expres) și zonele în curs de dezvoltare, atât pentru a crește sustenabilitatea infrastructurii de mare viteză, cât și a consolidării dezvoltării unor zone economice.