Alunecarea de teren produsă în această vară pe Drumul Național 7, între Pitești și Râmnicu Vâlcea, a adus transportatorilor cheltuieli suplimentare. Acestea s-au reflectat în taxele aplicate clienților, iar în cele din urmă în prețurile bunurilor la raft, scrie zf.ro.
„Am ocolit 100 de kilometri pe sens (pe Slatina) și am avut costuri mai mari”, a explicat Danor Ionescu, CEO la Pall-Ex România, un serviciu de curierat de marfă paletizată.
„Noi aveam în fiecare seară nouă camioane care se duceau și se întorceau de la Sibiu cu marfă, la fiecare camion aveam 13.000 lei pe lună pierderi. Practic, 2.700 de euro pe camion, în total 25.000 de euro pe lună ne-a costat această ocolire. Clienții au acceptat să plătească un supliment pentru a acoperi pierderile, 7 lei pe paletul de marfă”, a adăugat el.
Acesta este însă doar primul bilanț făcut de un transportator care arată cum se mută costurile unei lucrări de infrastructură de la transportator până la raft. Reabilitarea tronsonului de 30 de metri a durat două luni și jumătate.
La un cost lunar de 2.700 de euro pe camion și având în vedere cele peste 6.600 de camioane de transport din parcul celor mai mari 30 de companii de transport și logistică din România, pierderile acestora s-au ridicat la peste 35 de milioane de euro în cele două luni cu trafic restricționat, potrivit estimărilor făcute de Ziarul Financiar.