Cu o valoare de 187, 9 miliarde de dolari și o creștere de peste 24%, Amazon rămâne cel mai valoros brand din lume, urmat de Apple (153,6 mld. dolari) și Google (142,7 mld. dolari). Raportul a fost lansat cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos, unde elita mondială va dezbate adevăratele teme și provocări ale viitorului.
Forța brandului Ferrari a crescut până la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94.8 din 100, mai mult decât McDonald”s(locul 5), Coca-Cola(locul 9), Lego sau Disney, potrivit raportului Brand Finance Global 500 2019.
„Ferrari – cel mai remarcabil fabricant de mașini de lux al lumii – se bucură de un nivel incomparabil de recunoaștere a brandului, promovând continuu excelența în design și inovație. Calul cabrat din logo este un simbol perfect al forței și vitalității brandului în dezvoltarea acestuia prin noi modele, dar și în sectoare în afara industriei auto.”, a declarat David Haigh, CEO Brand Finance.
Clasamentul arată și o revenire surprinzătoare pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe 4. Cu o creștere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde US$), Microsoft a înregistrat cea mai mare creștere din Top 10.
„Există un motiv pentru care zicala ‘să nu pui toate ouăle într-un singur coș” a traversat secole: o afacere nu își poate concentra toate eforturile și resursele într-o singură arie, dacă vrea să reziste pe termen lung. Brandurile care evoluează și experimentează în sectoare noi, cum sunt Amazon și Microsoft, sunt cele care care își depășesc constant adversarii – pe când brandurile care sunt mai reticente în a se adapta și a se diversifica, precum Walmart și Apple, vor pierde ocazii de a-și crește valoarea de brand”, a spus CEO-ul Brand Finance.
Mercedes-Benz rămâne cea mai puternică marcă B2C europeană și cea mai importantă marcă în clasamentul companiilor auto, evaluată la 60,4 miliarde dolari, în creșetere cu 26%. Shell este cea mai puternică marcă europeană B2B, după ce a crescut cu 7%, la 42,3 miliarde dolari.
Prezența brandurilor din China a crescut semnificativ, cu o valoare cumulată de brand de 1,307 miliarde dolari, depășind pentru prima oară pragul de 1 trilion dolari – multe dintre aceste branduri urcând individual în clasament față de anul trecut.
Foto: Hepta/ Captură