Compania a început, în ultimii ani, să adauge, în cadrul a numeroase depozite, tehnologii prin intermediul cărora sunt scanate bunurile care coboară pe benzile transportatoare, ulterior acestea fiind ambalate în cutii individuale. Fiind renumit pentru eforturile de a automatiza un procent cât mai mare dintre activități, Amazon ia în considerare instalarea a câte două astfel de mașini la câteva zeci de alte depozite, eliminând cel puțin 24 de locuri de muncă la fiecare dintre acestea.
Mai mult de 2.000 de persoane ocupă locuri de muncă în cadrul unor astfel de posturi. Planul, care a fost nedeclarat anterior, exemplifică modul în care Amazon urmărește reducerea forței de muncă și sporirea profiturilor.
Cu toate acestea, baza de angajați a companiei a devenit una dintre cele mai mari din Statele Unite, în urma deschiderii unor noi depozite și a creșterii salariilor, în scopul atragerii de personal, pe o piață strânsă a forței de muncă. În plus, angajamentele pe care Amazon le are cu autoritățile Statelor Unite sunt cel puțin generoase. Pentru cele 1.500 de locuri de muncă pe care Amazon le-a anunțat anul trecut în Alabama, statul a promis societății 48,7 milioane de dolari în decursul a 10 ani, potrivit departamentului de comerț al companiei.
Potrivit companiei, aceasta se așteaptă să recupereze costurile presupuse de implementarea acestor tehnologii în mai puțin de doi ani.
„Implementăm această nouă tehnologie cu scopul de a spori siguranța, de a accelera timpul de livrare și de a adăuga eficiență în întreaga rețea”, a declarat purtătorul de cuvânt al Amazon. „Ne așteptăm ca economiile de eficiență să fie reinvestite în noi servicii pentru clienți, în timp ce noi locuri de muncă vor continua să fie create.”
Noile mașinării, cunoscute sub denumirea de CartonWrap, produse de compania italiană CMC, împachetează mult mai repede decât o pot face oamenii, de la 600 până la 700 de cutii pe oră, sau de patru până la cinci ori mai repede decât timpul necesar întreprinderii acestei activități de către oameni, potrivit surselor din cadrul companiei. Mașinile necesită o persoană pentru a încărca comenzile clienților, o alta pentru gestionarea cartonului și a lipiciului și un tehnician pentru a remedia eventualele blocaje ocazionale.
Deși Amazon a anunțat că intenționează să accelereze expedierea comenzilor prin intermediul programului său de loialitate, această ultimă rundă de automatizare nu se concentrează pe viteză. „Este vorba despre eficiență și economii”, a spus una dintre sursele din companie.
Amazon nu este singura companie care testează tehnologia de ambalare a CMC. Walmart, JD.com Inc și hutterfly Inc au folosit, de asemenea, mașinăriile. Walmart a început utilizarea mașinăriei CMC în urmă cu 3,5 ani, instalându-le de atunci în mai multe locații din SUA.
Deși avansurile în domeniul inteligenței artificiale asigură îmbunătățirea preciziei mașinilor, nu există încă nicio garanție că roboții pot asigura aceeași atenție și exactitate în privința mânuirii produselor. Amazon a testat tehnologiile a diferiți furnizori, inclusiv cea a Soft Robotics, un start-up din Boston, care s-a inspirat din tentaculele unei caracatițe, pentru a asigura o apucare mai eficientă a produselor.