Autoritatea spaniolă de supraveghere a concurenţei (CNMC) a taxat platforma online Booking pentru că timp de cinci ani a profitat de poziţia sa dominantă din piaţa rezervărilor unităților de cazare turistice pentru a impune condiții inechitabile și a obstrucționa rivalii. Amenda depășește 400 de milioane de euro.
Platforma Booking favoriza hotelurile cu prețuri mari în detrimentul celor cu oferte reduse, fapt ce a generat un efect de domino printre furnizorii care oferă servicii de rezervare online. Astfel, micile unități de cazare au pierdut șansa de a fi vizibile și implicit clienți din această cauză.
De asemenea, hotelurile din rețeaua Booking nu puteau oferi prețuri scăzute sub nivelul celor afișate pe platformă. În schimb, compania de rezervări putea oferi discounturi la camerele de hotel fără a consulta în prealabil proprietarii.
CNMC a fost sesizată după ce două asociații hoteliere din Spania au reclamat practicile abuzive ale companiei. Autoritatea de supraveghere a decis impunerea a două amenzi, fiecare în valoare de 206,6 milioane de euro, pentru că a profitat de cota sa de piaţă cu scopul de a impune condiţii inechitabile unităților de cazare din rețea și pentru că a restricționat accesul concurenței în piață. În total, amenda se ridică la 413,2 milioane de euro.
„Booking a profitat de poziția sa dominantă în piață din ianuarie 2019 și până în prezent. Practicile neloiale în care s-a angajat compania dezavantajau clar unitățile de cazare din Spania. Totodată, alte firme care ofereau servicii de intermediere pentru rezervările efectuate online, au fost profund marginalizate”, explică CNMC.
Booking poate contesta în instanţă amenda, însă este puțin probabil să aibă câștig de cauză, având în vedere că situația persista de aproape cinci ani, relatează El Mundo.
CITEȘTE ȘI:
Atenție la rezervările vacanțelor on-line! Hackerii vă VÂNEAZĂ de la prima apelare la Booking.com.