Prima pagină » Economic » Amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate, analizate la stabilirea impozitului forfetar

Amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate, analizate la stabilirea impozitului forfetar

Amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate, analizate la stabilirea impozitului forfetar
Amplasarea afacerii, vadul comercial și indicele de sezonalitate vor fi câteva dintre criteriile analizate pentru stabilirea impozitului forfetar, care se va aplica ca procent dintr-un venit standard pentru fiecare domeniu, potrivit reprezentanților întreprinzătorilor mici și mijlocii.

Amplasarea afacerii, vadul comercial și indicele de sezonalitate vor fi câteva dintre criteriile analizate pentru stabilirea impozitului forfetar, care se va aplica ca procent dintr-un venit standard pentru fiecare domeniu, potrivit reprezentanților întreprinzătorilor mici și mijlocii, informează Mediafax.

„Consiliul pentru IMM-uri s-a întâlnit luni cu ministrul Maria Grapini, care ne-a prezentat că la introducerea impozitului forfetar se vor avea în vedere cinci elemente. Unul dintre acesta este că se va introduce selectiv doar în anumite domenii, în special în servicii, unde există un grad redus de fiscalizare. Se are în vedere să se elimine situațiile în care un hotel important din București, cu un grad de ocupare de 80%, nu plătește impozit că nu declară profit. Deci se va aplica mai ales unităților de turism, de cazare, unități de încălțăminte etc”, a declarat într-o conferință de presă Ovidiu Nicolescu, președintele Consiliului pentru Întreprinderi Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

De asemenea, impozitul se va stabili pe baza unor criterii precum amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate și capacitatea de a face afaceri.

„Aceste criterii sună rațional. Impozitul va duce la simplificarea birocrației, pentru că nu necesită predarea de situații financiare, deoarece acesta urmează să se aplice ca un procent dintr-un venit standard. Ministrul ne-a asigurat că măsura va fi însoțită de elemente de simplificare, foarte necesare pentru microfirme, și că introducerea se face doar după ce se va discuta cu cei care lucrează în branșa respectivă. Fiecare domeniu are întreprizători corecți, activi, și se reflectă în documente, și alții care nu sunt corecți și care fac concurență neloială”, a adăugat Nicolescu.

Reprezentantul firmelor mici și mijlocii spune că adoptarea măsurii trebuie să se facă doar după realizarea unei note de impact și a „testului IMM”, care reprezintă o metodologie specifică de analiză a efectelor actelor normative asupra numărului de firme și capacității de a supraviețui a acestora.

„Dacă se respectă aceste puncte și testele și analizele arată efecte pozitive, că va duce la eliminarea concurenței neloiale și nu va reprezenta un plus de fiscalitate, nu ne vom opune. Considerăm însă obligatorii respectarea punctelor de mai sus”, a arătat Nicolescu.

Ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a declarat vineri că impozitul forfetar s-ar putea aplica din semestrul al doilea al acestui an, dacă studiul privind impactul măsurii va fi finalizat în primul trimestru. Ea a arătat că în prezent consilierii ministerului stabilesc numărul de restaurante, pensiuni, baruri și alte structuri care ar putea intra sub incidența impozitului.

Grapini a anunțat săptămâna trecută că, dacă se va aplica, impozitul forfetar va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumusețare sau spălătorii auto, cuantumul urmând să fie stabilit după discuții cu patronatele de profil.

Citește și