Prima pagină » Economic » AMRCR: Prețurile la pâine și produse de panificație vor scădea proporțional cu reducerea TVA

AMRCR: Prețurile la pâine și produse de panificație vor scădea proporțional cu reducerea TVA

AMRCR: Prețurile la pâine și produse de panificație vor scădea proporțional cu reducerea TVA
Scăderea prețurilor la raft la pâine și produse de panificație va fi proporțională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%, potrivit Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care speră că această măsură va fi extinsă și la alte alimente, scrie Mediafax.

Scăderea prețurilor la raft la pâine și produse de panificație va fi proporțională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%, potrivit Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care speră că această măsură va fi extinsă și la alte alimente, scrie Mediafax.

„Ne aflăm într-o situație extrem de dificilă de subconsum și suntem cu toții de acord că o cotă mare de TVA este o frână în creșterea consumului și implicit a bunăstării cetățenilor. (…) Marii retaileri își propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca prețurile de la raft să scadă în mod efectiv cu același procent cu care va scădea cota taxei. Ne exprimăm speranța că această măsură va fi urmată de reducerea taxei pe valoarea adăugată la toate produsele, în așa fel încât să se relanseze creșterea economică care a avut atât de mult de suferit printr-o cotă mare de TVA”, se arată într-un comunicat al AMRCR.

Guvernul a avizat reducerea taxei pe valoarea adăugată la pâine la 9%, de la 1 septembrie, impactul negativ al măsurii urmând să fie compensat prin creșterea tot din septembrie a accizelor la alcool și introducerea de accize la bunuri de lux.

Potrivit directorului executiv al AMRCR, Delia Nica, măsura va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali și va stimula consumul.

„Un element esențial al acestui demers este implicarea producătorilor. În consecință membrii AMRCR vor continua operațiunile comerciale cu producătorii care înțeleg să respecte și să aplice această măsură economică”, a afirmat Nica.

AMRCR a fost constituită în anul 2003 și are ca membri pe: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI și Mobexpert.

Citește și