„De asemenea, bunii plătitori vor beneficia de facilități la plata obligațiilor fiscale. În ceea ce privește procedurile de eșalonare la plată, ANAF are în vedere simplificarea procedurilor, precum și reglementarea restructurării obligațiilor bugetare restante. Vom implementa un sistem de supraveghere a debitorilor de către organele fiscale, cu privire la respectarea planului de restructurare fiscală”, a declarat Mirela Călugăreanu, președinte ANAF, care s-a întâlnit la Constanța cu reprezentanți ai mediului de afaceri.
La eveniment au fost discutate două pachete de măsuri pentru restructurarea financiară și îmbunătățirea administrării fiscale. 15% dintre contribuabilii activi înregistrați fiscal în România, adică 251.000 de entități publice și private, care angrenează aproximativ 500.000 angajați, datorau aproximativ 29,6 miliarde lei către buget, la finalul anului trecut. Deoarece în primele 4 luni din 2019 s-a recuperat doar aproximativ 2% din totalul acestor creanțe, există două categorii de facilități pentru a crește gradul de colectare a creanțelor: restructurarea obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii cu datorii mai mari de un milion de lei, precum și anularea dobânzilor, penalităților și majorărilor de întârziere datorate de cei care achită obligațiile bugetare principale până la 30 noiembrie 2019, pentru datoriile mai mici de un milion de lei, sau mai mari de un milion de lei, dacă nu se încadrează la restructurare.
„Astăzi au fost prezentate acțiunile cu rol de prevenire a evaziunii fiscale pentru activitățile economice specifice sezonului estival. În ceea ce privește activitățile de control, avem în vedere armonizarea riscurilor identificate la nivelul activității de administrare fiscală, al activității de inspecție fiscală, respectiv al activității antifraudei fiscale cu scopul creării unui profil unic de risc al contribuabilului, care va sta la baza direcțiilor de acțiune ale fiecărei structuri din cadrul ANAF. Vom extinde și îmbunătăți tehnicile de control electronic, iar la nivelul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se va implementa un sistem pilot „standard audit file for tax” (SAF-T)”, a declarat Daniel Mihai Tudor, vicepreședinte ANAF, coordonator al activității de control.
La întâlnirea cu mediul de afaceri constănțean au mai participat Lilian Onescu, secretar general al ANAF și Mihai Daraban, președintele CCIR.