Prima pagină » Economic » ANALIZĂ: Dacia, o posibilă frână pentru Renault, din cauza standardelor dure de poluare ale Uniunii Europene

ANALIZĂ: Dacia, o posibilă frână pentru Renault, din cauza standardelor dure de poluare ale Uniunii Europene

ANALIZĂ: Dacia, o posibilă frână pentru Renault, din cauza standardelor dure de poluare ale Uniunii Europene
Dacia a dobândit un număr ce clienți fideli vehiculelor sale spartane, cu costuri reduse, devenind una dintre mărcile cu creștere rapidă din portofoliul Renault, dar ar putea deveni o frână pentru compania franceză, din cauza standardelor dure de poluare ale Uniunii Europene, comentează Bloomberg.

Mașinile Dacia trebuie să rezolve mai multe probleme înainte de a îndeplini obiectivele de emisii din 2021 ale UE, conform estimărilor companiei de consultanță ISI Evercore.

Revizuirea modelelor pentru a respecta regulile ar putea afecta în mod disproporționat rentabilitatea, chiar dacă Renault în ansamblu este mai bine poziționat decât unii rivali, a scris Philippe Houchois, analist la Jefferies din Londra, într-o notă.

Noile standarde se numără printre numeroasele provocări cu care se confruntă Renault, care se luptă să-și susțină alianța cu Nissan Motor, în timp ce se confruntă cu o scădere a cererii pe piața europeană. Luna trecută Renault și-a redus prognoza pentru veniturile din acest an.

Începând cu 2020, flotele auto vor trebui să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon sau vor fi amendate. În scenariul realizat de Jefferies, care presupune o încetinire continuă a vânzărilor de automobile, amenzile pe care Renault le-ar putea plăti sunt de 450 de milioane de euro sau 17% din profitul estimat pentru anul viitor.

În ansamblu, datorită tehnologiilor mai curate, mașinile marca Renault emit mai puțin dioxid de carbon decât cele Dacia.

Dacia poate introduce un SUV hibrid, ca un prim pas spre reducerea emisiilor, spun analiștii. Olivier Murguet, șeful vânzărilor la Renault, a declarat este greu de imaginat că Dacia nu se va integra în tendința electrificării mașinilor.

Deținută de Renault din 1999, Dacia a fost o poveste de succes pentru producătorul auto francez. Modelul său cel mai ieftin, care nu are ferestre electrice sau instalație stereo și vine în doar două culori, pornește de la aproximativ 8.000 de euro în Europa de Vest, mai puțin decât ofertele de bază ale rivalilor Fiat Chrysler Automobiles și PSA Group.

Unii analiști estimează că modelul Duster generează o marjă de operare mai mare de 10%, peste producători de automobile premium precum Mercedes-Benz și BMW. Vânzările Dacia au urcat cu 7% anul trecut, în timp ce mașinile marca Renault au scăzut cu 5%.

Carlos Tavares, actualul CEO al PSA și fost numărul doi la Renault, a defint la un moment dat producătorul auto drept „o sursă de lichidități”.

Investițiile costisitoare în tehnologii hibride sau electrice pentru îmbunătățirea performanței emisiilor Dacia i-ar putea afecta marjele de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI din Londra, consideră că respectarea obiectivelor privind emisiile pentru următorii doi ani va costa Dacia aproximativ 671 de milioane de euro sau 1.269 de euro pe unitate, cu posibilități reduse de a transfera aceste costuri clienților săi.

O purtătoare de cuvânt a Renault a refuzat să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Renault oferă deja vehicule electrice, începând cu aproximativ 23.000 de euro și intenționează să înceapă să vândă o versiune hibrid a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru o Dacie electrificată.

Autor

Citește și