Anotimpul rece nu schimbă cu nimic obiceiurile de trafic ale șoferilor români: conduc la fel ca în restul anului și alocă pentru pregătirea de sezon a autoturismului cel mult patru ore din timpul personal și mai puțin de 500 de lei. În pofida bugetului redus, recunosc utilitatea carburantului special și a anvelopelor de iarnă.
Un studiu de piață efectuat de MOL România arată că peste 90% dintre participanți folosesc mașina la fel de des, indiferent de anotimp.
78% dintre șoferi spun că înțeleg utilizarea carburantului special adaptat pentru sezonul rece, în timp ce peste 90% dintre participanții la această cercetare de piață sunt convinși de importanța folosirii de cauciucuri speciale de iarnă.
Cercetarea arată că doar jumătate dintre șoferi apelează la service-uri pentru a pregăti autoturismul de iarnă, deși peste 90% dintre participanții la sondaj au declarat că folosesc mașina la fel de mult pe timpul iernii ca în celelalte anotimpuri.
În aproape trei sferturi dintre cazuri (peste 70%), bugetul alocat în acest scop este de sub 500 de lei.
Șoferii înțeleg utilitatea produselor speciale și necesitatea pregătirilor
Studiul arată că, atunci când se pune problema pregătirii pentru iarnă, 78% dintre șoferi spun că înțeleg utilizarea carburantului special adaptat pentru sezonul rece, în timp ce peste 90% dintre participanții la această cercetare de piață sunt convinși de importanța folosirii de cauciucuri speciale de iarnă.
De asemenea, în proporții covârșitoare, respondenții au menționat că verificarea nivelului de antigel și a stării bateriei sunt printre operațiunile pe care le fac la începutul iernii.
Sondajul prezentat marți a fost realizat online de MOL România în perioada 12 – 18 decembrie 2020, pe un eșantion de peste 2.000 de respondenți, participanți în programul de loialitate MOL MultiBonus.