Prima pagină » Economic » Anul viitor, se deschid, în sfârșit, două tronsoane de cale ferată unde trenurile vor putea circula cu o viteză de până la 160 de km pe oră

Anul viitor, se deschid, în sfârșit, două tronsoane de cale ferată unde trenurile vor putea circula cu o viteză de până la 160 de km pe oră

Anul viitor, se deschid, în sfârșit, două tronsoane de cale ferată unde trenurile vor putea circula cu o viteză de până la 160 de km pe oră
Anul viitor se vor termina lucrările de reabilitare a tronsoanelor de cale ferată Sighișoara - Simeria și Radna - Curtici, având o lungime totală de 204 km.

Anul viitor se vor termina lucrările de reabilitare a tronsoanelor de cale ferată Sighișoara – Simeria și Radna – Curtici, având o lungime totală de 204 km. În urma modernizărilor, un tren de marfă va putea atinge viteze de 140 de km/oră, iar un tren de cătători de 160 de km/oră, promite ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, invitata specială a emisiunii „După 20 de ani”, difuzată duminică de ProTV și pe voyo.ro.

„În momentul de față, trenurile de marfă, cel puțin, circulă cu puțin peste 40 de kilometri la oră. Reabilitare înseamnă ca în urma acestor intervenții, trenurile de marfă să circule cu 120 de kilometri la oră și trenurile de călători cu 160 de kilometri la oră”, a declarat Mănescu, adăugând că CFR Călători nu ar avea de ce să majoreze biletelele deoarece aceste investiții s-au făcut din fonduri europene.

Întrebată dacă în acest moment, există în România un tren de călători care să circule cu această viteză, Mănescu a spus „nu știu”.

Furturile de la calea ferată, reduse cu 50%

Ministrul a arătat însă că furturile de la calea ferată, unul dintre cele mai importante motive pentru întârzierile trenurilor, au fost reduse în ultimul an.

„S-au rezolvat. Vreau să vă spun că, cel puțin față de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru că s-a intervenit cu poliția, cu jandarmii”, a declarat Mănescu, adăugând că a mers cu trenul de la București la Constanța și a făcut în jur de două ore și 20 de minute.

În opinia sa, cea mai bună soluție pentru reducerea furturilor este verificarea centrelor de colectare a fierului vechi.

„Cred că cea mai bună soluție ar fi ca centrele acelea de colectare, companiile care colectează fier vechi și-l vând mai apoi, până la urmă acele centre ar trebui să fie sancționate dacă primesc componente de cale ferată”.

Pagubele produse de hoții de fier vechi la CFR se ridică, din 2011 până în luna aprilie 2013, la aproape 21 de milioane de euro. Pentru a preveni aceste furturi, compania a înlocuit unele piese din cupru, de la liniile de telecomunicații, cu piese din fibră optică, a început să depoziteze materialele aferente căii în locuri păzite, au iluminat zone predispuse la furt. Totodată, au fost dispuse operațiuni de verificare a centrelor de colectare de fier vechi.

Citește și