Anunțul exportatorilor de citrice din Turcia, pentru România. Ce se va întâmpla în 2017
Întâlnirea a fost facilitată de Ali Kavak, președintele Turkish Citrus Promotion Group. Compania deține deja o cotă mică a pieței din România, È‹nsă își dorește creșterea semnificativă pe tot parcursul anului 2017.
„În ultimii ani, relațiile economice și comerciale dintre Turcia și România nu au mai înregistrat o dezvoltare deosebită, constatăm că parcă s-au oprit și s-au concentrat în jurul cifrei de 5-6 miliarde de dolari. La fel este situația și în privința fructelor și legumelor proaspete și a citricelor. Dorința noastră este să dezvoltăm și să amplificăm comerțul dintre cele două țări, care au rădăcini adânci pe linia colaborării.
Credem că potențialul celor două țări ne permite să ridicăm această relație la cote și mai înalte. Ne exprimăm convingerea că sosirea noastră aici, care are drept scop să asigure dezvoltarea și impulsionarea dezvoltării comerțului între țările noastre, va avea roade pozitive.
De asemenea, sperăm că acțiunile și activitățile pe care le derulăm în numele sectorului nostru se vor răsfrânge pozitiv asupra raporturilor de colaborare dintre cele două țări”, a spus Ali Kavak È‹n deschiderea cinei care a avut ca scop È‹ntărirea relațiilor dintre exportatorii turci și retailerii din România.
Turcia ocupă locul 5 în lume, cu o cotă de 2,4 la sută în producția de legume și fructe proaspete, iar la producția de citrice, Turcia ocupă locul 9, cu o cotă de 2,7 la sută.
Sectorul acestora de citrice, care are o contribuție la export de aproximativ 1 miliard de dolari, se remarcă prin diversitatea de produse. Turcia ocupă locul 36 în lume la exportul de mandarine, locul 35 la exportul de lămâi, locul 20 la exportul de portocale și locul 9 la exportul de grapefruit.
Dorința turcilor este ca România să aibă o cotă mai mare din exportul lor care se apropie de cifra de 1 miliard de dolari.
România își asigură mai mult de jumătate din importul necesar de citrice din Grecia și Turcia. Din această cantitate, Grecia are o cotă de 33,1 la sută, iar Turcia o cotă de 24,8 la sută. Aceste date demonstrează că unul din produsele de citrice, care se consumă în România, este un produs din Turcia.
Din punct de vedere al diversității produselor, cota de piață care revine Turciei dovedește mari diferențe. La importul de lămâi al României, Turcia ocupă locul 1 cu o cotă de 57,2 la sută. Și la importul de grapefruit al acestei țări, Turcia ocupă de asemenea locul 1 cu o cotă de 46,6 la sută.
Însă, la importul de portocale al României, Turcia ocupă locul 4 cu o cotă de 6,4 la sută, iar la importul de mandarine, ocupă locul 3 cu o cotă de 17 la sută.
„Se observă că la ambele produse este necesar să se asigure sporirea exporturilor noastre în România. Suntem nevoiți să asigurăm sporirea activităților noastre de promovare, pentru a crește cota noastră pe piețe.
Al 14 – lea Congres Internațional și Mondial al Citricelor din anul 2020 va avea loc în Turcia.
Această manifestare de cea mai mare importanță pentru Turcia și sectorul nostru constituie cea mai bună și frumoasă expresie, dovadă a locului pe care țara noastră, Turcia, îl are în producția și exportul din acest domeniu și al poziției unde se situează sub acest aspect. Cu speranța ca relațiile de colaborare dintre cele două țări să ajungă la nivele și mai înalte, vă prezint dumneavoastră, tuturor, sentimentele mele de stimă și respect”, și-a încheiat Ali Kavak discursul pe care l-a susținut la întâlnirea de la Athenee Palace Hilton.