O asemenea tranzacție ar pune capăt alianței dintre cele două companii, care s-ar transforma într-un singur conglomerat auto, au declarat sursele citate de Bloomberg, care au dorit să-și păstreze anonimatul. Renault deține în prezent 43% din Nissan, în timp ce producătorul japonez are 15% din partenerul francez. Carlos Ghosn, președintele ambelor companii, conduce negocierile pentru a combina entitățile.
Un gigant auto (care deține, printre altele, și brandul Dacia) ar deveni un rival formidabil pentru Volkswagen AG și Toyota Motor Corp. În timp ce alianția dintre Renault și Nissan a generat unele economii, structura fragmentată a prevenit extragerea unor beneficii complete.
„Dimensiunea contează în industria auto”, a declarat Janet Lewis, analist Macquarie în Tokyo.
Potrivit surselor apropiate celor două companii, Nissan ar urma să cedeze acțiunile celor de la Renault, pentru a forma o singură companie. Producătorul auto nou-format ar putea avea sedii atât în Japonia, cât și în Franța.
Acțiunile Renault au crescut cu 8,3%, în urma zvonurilor, un record în ultimii zece ani. Capitalizarea de piață a gigantului auto francez ajunge la 29 miliarde euro. Acțiunile Nissan au scăzut cu 2%, având o capitalizare de 43 miliarde dolari.
Pe de altă parte, o asemenea fuziune ar putea fi dificilă. Guvernul francez deține 15% din Renault și s-ar putea opune acestui deal. O controversă s-ar putea isca și între oficialii Renault și Nissan.
O posibilitate ar fi stabilirea sediului companiei în Londra sau Olanda. Un purtător de cuvânt al alianței Renault-Nissan nu a dorit să comenteze „zvonurile”, în timp ce reprezentantul ministerului de finanțe francez a urmat aceeași cale a tăcerii. Nici oficialii Nissan nu au dorit să vorbească despre informațiile celor de la Bloomberg.
Reuters a scris anterior că Nissan ar putea cumpăra acțiunile Renault deținute de guvernul francez. Ghosn a promis că va cimenta parteneriatul cu Nissan, urmând ca „alianța să devină ireversibilă”.
Mai mult, cele două companii doresc să genereze sinergii de 10 miliarde euro în intervalul 2016-2022. În aprilie, Mitsubishi Motors Corp. – în care Nissan este cel mai mare acționar – se va integra cu alianța auto, într-o organizație specifică.
Alianța estimează că va vinde 14 milioane unități până în 2022, față de 10,6 milioane unități în 2017. Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a vândut în 2017 circa 10,7 milioane vehicule, în timp ce Toyota a vândut 10,4 milioane vehicule.
„Pentru a concura cu Toyota, Renault-Nissan-Mitsubishi, este necesar un grup mare”, a spus Lewis. Ghosn a reiterat luna trecută faptul că Japonia nu va accepta o structură mai comasată, dacă Franța va rămâne acționară la Renault. Acesta a precizat însă că nu va încerca să convingă statul francez să renunțe la acțiunile deținute la producătorul auto.
Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile, potrivit ro.wikipedia.org.