Anunțul ungurilor îi arde pe români la inimă: „Acesta va fi cel mai de cool produs de export al nostru, mai tare decât paprika”

Publicat: 28 01. 2013, 11:57
Actualizat: 20 03. 2019, 15:53

Reprezentanții producătorului auto german Daimler, care a ales în urmă cu cinci ani să construiască o uzină de autoturisme compacte în Ungaria, nu în România, cum se specula la acea vreme, susțin că noile modele de mașini vor deveni cel mai „cool” produs de export al Ungariei, devansând paprika, notează The Wall Street Journal.

Mercedes a avut România în plan pentru a deschide o fabrică, dar a renunțat din cauza infrastructurii rutiere proaste. În timp ce noi nu ne hotăram dacă avem sau nu nevoie de autostrăzi, ungurii construiau șosele de mare viteză într-un rim susținut, fapt care i-a convins definitiv pe nemții de la Mercedes în privința investiției.

„Când am inaugurat noua fabrică Mercedes, în urmă cu mai puțin de zece luni, am spus că atunci când de pe linia de asamblare va ieși primul CLA, nu paprika, ci această mașină compactă de generație nouă va deveni cel mai

Fii mereu la curent cu starea vremii. Primește zi de zi prognoza meteo din orașul tău.

În 2008, când grupul german căuta un amplasament pentru fabrica din Europa de Est, pe lista scurtă s-au mai aflat România și Polonia, producătorul preferând până la urmă Ungaria. Noua uzină face parte din planul de extindere al companiei care își mărea în acea perioadă gama de modele compacte, de la două la patru.

Daimler a investit în Ungaria 800 de milioane de euro, uzina asigurând locuri de muncă pentru circa 2.500 de persoane. Venirea producătorului german pe piața maghiară a fost creditată cu rolul de a consolida industria auto din Ungaria.


PLUS: O veste proastă pentru șoferi: Cu cât și de când cresc amenzile

PLUS:Toți șoferii trebuie să știe ASTA: DETALIUL la care se uită POLIȚIȘTII când te trag pe dreapta!

Nu mai puteți conduce aceste vehicule dacă nu aveți permis


Fabrica situată la 90 de kilometri de Budapesta a fost inaugurată la sfârșitul lunii martie 2012 și este prima unitate de producție deschisă de Daimler în ultimii 15 ani. Tot în 2008, compania a investit alte 600 de milioane de euro într-o uzină din Rastatt, Germania unde se produc automobile A-Class și B-Class. Costurile de producție din Ungaria sunt cu 30% mai mici decât cele din Germania, în special datorită forței de muncă mai ieftine. Salariile muncitorilor din Ungaria sunt la o cincime față de cele solicitate de cei din Germania.

„Aceasta (uzina din Ungaria n.r.) ar putea fi ultima mare uzină construită de un producător auto european în regiune. Fabrica vine cam târziu față de altele, în Europa, care este marcată de supracapacitate. Creșterea s-a mutat în Asia și America Latină”, a precizat analistul Carol Thomas, citat de Mediafax.

Uzina din Ungaria, unde s-au produs în 2012 circa 40.000 de autoturisme B-Class, ar trebui să susțină eforturile companiei de a-și majora vânzările cu 27%, la minim 1,6 milioane de vehicule până în 2015 și în același timp să consolideze profiturile.

Pe piața maghiară sunt prezenți alți trei mari jucători din industria auto, unii angajându-se să investească sume de ordinul a sute de milioane de euro. Producătorul german Audi a anunțat, spre exemplu, că își va extinde uzina din vecinătatea orașului Gyor, unde sunt fabricate motoarele pentru aproape toate modelele de Audi și pentru câteva mode de Volkswagen. Investiția anunțată la sfârșitul lui 2010 și care va fi finalizată anul acesta s-a ridicat la circa 900 de milioane de euro.


Cele cinci sfaturi UTILE pentru toți șoferii în această iarnă

PLUS: Imaginile obținute prin satelit din Coreea de Nord care dezvăluie ce nu vroia nimeni să vadă


Producătorul auto japonez Suzuki și Opel (General Motors) au de asemenea unități de producție în Germania.

„Am învățat să conduc la volanul unui Polski Fiat. Dacă mi-ar fi spus cineva atunci că vom ajunge să producem Mercedes-uri în Ungaria, aș fi spus că nu este întreg la cap”, a declarat premierul Victor Orban, prezent la evenimentul organizat de grupul german Daimler.

Modelul CLA va ajunge la reprezentanțele Mercedes în luna aprilie și are cel mai bun coeficient aerodinamic din lume.

Ambiția Daimler este de a transforma modelele Mercedes Benz în „jucătorul de top pe segmentul premium” până în 2020, a mai precizat Zetsche.

Grupul francez Renault a investit în România peste două miliarde de euro până în 2012. Totodată, Ford a investit la Craiova 675 de milioane de euro într-o uzină de motoare amenajată pe o suprafață de 40.000 de metri pătrați.