Apple a LANSAT noi produse: televiziune, card bancar și gaming
Pentru a lansat Apple TV +, care va difuza emisiuni originale de televiziune și filme, a doua cea mai valoroasă companie de tehnologie din lume i-a invitat pe Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Steve Carell, Jason Momoa, Alfred Woodard și Kumail Nanjiani. Prezența atâtor staruri nu i-a stimulat pe investitori, astfel că acțiuni Apple au scăzut cu 1,2%.
Programele vor fi difuzate printr-o aplicație îmbunătățită pentru cei 1,4 miliarde de utilizatorii de gadget-uri Apple din întreaga lume, precum și cu proprietarii de televizoare inteligente și alte dispozitive Apple.
Aplicația TV va fi disponibilă și pe dispozitivele rivale, fiind pentru prima dată în cazul unui serviciu Apple, astfel că emisiunile și filmele acesteia vor putea fi vizionate de pe Samsung, LG, Sony și Vizio, precum și la Firestick de la Amazon și Roku.
Apple Card va fi atât un card virtual – pe iPhone, cât și unul fizic, serviciul fiind furnizat împreună cu Goldman Sachs Group Inc și Mastercard Inc. Versiunea fizică este din titan, gravat cu laser, urmând să fie lansat în Statele Unite în această vară.
Apple Card include facilitatea de a afișa compact cheltuielile pe mai multe dispozitive electronice și oferă o facilitate de daily cash back. Cardul de credit nu va avea taxe de întârziere, taxe anuale sau taxe internaționale, a precizat Jennifer Bailey, vicepreședintele Apple Pay.
Cook a mai anunțat că Apple Pay va fi disponibil în mai mult de 40 de țări, până la sfârșitul acestui an.
Apple News+ a mai anunțat că o aplicație de știri, care va include peste 300 de publicații din întreaga lume, printre care Marie Claire, Vogue, New Yorker, Esquire, National Geographic, Rolling Stone, LA Times și Wall Street Journal, fiind disponibilă pentru aproape 10 dolari pe lună. Platforma va putea fi accesată în perioada imediat următoare în SUA și Canada, ulterior, în Europa, iar una dintre caracteristici este că nu va urmări ceea ce citesc utilizatorii și nici nu le va permite advertiserilor să facă acest lucru. Aceasta va fi practic o relansare a serviciului gratuit oferit deja de Apple și va fi disponibil doar pe dispozivele companiei, notează Reuters.
Noua platformă de jocuri, Apple Arcade, va dispune de peste 100 de jocuri exclusive, urmând să fie disponibilă în 150 de țări din această toamnă. Jocurile vor putea fi accesate de pe toate dispozitivele companiei din Cupertino și vor fi realizate de mai mulți dezvoltatori, printre care Annapurna Interactive, dar prețul acestui serviciu nu a fost anunțat.
Veniturile din serviciile Apple, care includ App Store, iCloud și companiile de conținut precum Apple Music, au crescut cu 24%, anul trecut față de anul anterior, până la 37,1 miliarde de dolari, iar segmentul a reprezentat aproximativ 14% din totalul veniturilor Apple, care au fost de 265,6 miliarde de dolari, dar investitorii speră că ponderea acestora va creștere.