Aproape 10.000 de români și-au căutat un loc de muncă la târgul de joburi de la Romexpo. Ce posturi au fost scoase la bătaie
Aproape 10.000 de oameni au venit la complexul Romexpo din Capitală, în speranța de a obține unul dintre cele peste 1.000 de posturi scoase la concurs de companiile prezente la cel mai mare târg de joburi organizat până acum.
La standul Blue Air, o tânără îmbrăcată elegant se interesează dacă poate aplica pentru un post de stewardesă. „Aveți experiență ca însoțitoare de bord?”, o întreabă specialista în recrutare. Descumpănită, tânăra îi mărturisește că nu știa că e nevoie de experiență, dar că și-ar dori o carieră în aviație. Reprezentantele companiei nu o pot ajuta. Nu se încadrează în profilul cerut, iar pe biroul lor se află deja 100-120 de CV-uri strânse într-un teanc, CV-uri ale unor oameni cu experiență, CV-uri ce vor trebui la rândul lor triate.
„Căutăm oameni specializați: tehnicieni, ingineri, mecanici, copiloți, însoțitori de bord. Avem însă și joburi de front desk, secretariat”, ne spun reprezentanții Blue Air.
Spre deosebire de alte târguri de joburi unde se căutau cu precădere specialiști IT, la târgul care se întinde pe cei 10.000 de metri pătrați ai pavilionului de la Romexpo au venit companii din numeroase domenii. Printre el, petroliștii de la MOL, compania privată de servicii medicale MedLife, producătorul francez de anveloare Michelin, producătorul de băuturi răcoritoare Coca-Cola sau grupul francez Renault.
Taxa de intrare i-a nemulțumit pe participanți: Nu au anunțat, a trebuit să mă întorc acasă după bani
Intrarea la evenimentul care se va încheia sâmbătă la ora 18 costă 10 lei, aspect care i-a deranjat pe unii participanți deoarece organizatorii nu au precizat acest lucru. „Nu au anunțat că e cu intrare și eu m-am întors acasă să iau bani că nu aveam la mine”, ne spune un tânăr care a venit să-și caute un job în vânzări, cu toate că în secret visează să testeze jocuri video.
„În primul rând, intrarea a fost necesară pentru că evenimentul este unul de amploare. Nu a existat niciun târg de joburi într-o locație atât de mare cum este pavilionul central de la Romexpo. Atunci, organizatoric vorbind, a fost necesară taxa de intrare”, ne-a explicat Laura Chilom, PR executive eJobs, organizatorul evenimentului.
Cu toate că unii au fost nemulțumiți de taxa de intrare, organizatorii spun că unii au apreciat că astfel se face o primă triere a participanților. „Așa au venit la târg cei care sunt cu adevărat interesați să stea de vorbă cu reprezentanții companiilor”, a mai adăugat Chilom.
Coca-Cola: Căutăm studenți cu note mare și implicați în activități extracuriculare pentru un stagiu plătit de doi ani
Reprezentanții Coca-Cola România ne spun că sunt în căutarea unor studenți din ani terminali sau masteranzi, tineri care au avut note de absolvire peste medie și cărora le-a făcut plăcere să se implice în activități extrașcolare. Acestora le oferă un internship plătit, pe o perioadă de doi ani care urmează să înceapă în luna octombrie.
Joburile sunt în domeniile comercial, marketing, resurse umane, logistică sau producție, iar salariile sunt „atractive și la nivelul pieței”, ne asigură reprezentanții Coca-Cola.
Michelin: Târgul nu este foarte targetat și nu am găsit foarte multe persoane care să corespundă profilului
Reprezentanții Michelin spun că au venit la târg cu 70 de posturi, majoritatea în producție. Acestea sunt destinate fie studenților pentru care compania organizează stagii plătite de practică de 2-3 luni, considerate „un filtru mai aproape de realitate” care îi ajută să-și găsească oamenii buni „și pe teren”, fie unor specialiști care caută o poziție middle management. „Avem și poziții senior, posturi de coordonator sau șef de producție, practic o persoană care supraveghează activitatea a 300 de oameni”, ne explică Anca Erașcu, specialist în recrutare la Michelin.
Pentru că târgul atrage persoane din diverse domenii și cu diferite niveluri de experiență, reprezentanții companiei spun că nu au reușit să găsească prea mulți candidați care să corespundă cerințelor. „Târgul nu este foarte targetat. Spre exemplu, când am fost la Cluj la un eveniment la care au participat studenți de la universități tehnice am recrutat un volum mai mare de persoane”, ne-a explicat Erașcu
Renault: Ne bucurăm că la acest târg sunt mai mulți ingineri
Grupul francez Renault, proprietarul producătorului de mașini Dacia, dorește să recruteze specialiști pentru departamentele de concepție, produs, calitate și fabricație. „La acest târg au venit mai mulți ingineri decât la cele precedente”, ne-a spus Camelia Văduva, șefa departamentului de recrutare și managementul carierei din cadrul Renault.
„Târgurile au o adresabilitate foarte mare. Am reușit să recrutăm prin intermediul lor, dar nu foarte multe persoane”, a mai precizat Văduva. Cu toate că salariile oferite potențialilor angajați sunt confidențiale și reprezentanții grupului Renaul ne-au asigurat că acestea sunt corecte și la nivelul pieței.
Medlife: Participăm pentru prima dată la un târg de joburi și căutăm cadre medicale, dar și specialiști în vânzări și servicii cu clienții
Compania de servicii medicale private Medlife este prezentă pentru prima dată la un târg de joburi și este în căutarea unor cadre medicale și a unor specialiști în vânzări și servicii cu cleinții.
„Nu am mai participat până acum pentru că recrutarea cadrelor medicale este mai dificilă în cadrul unui eveniment de genul acesta. De obicei, medicii sau asistentele sunt cei care contactează compania”, ne spune Raluca Brad, HR la Medlife.