Prima pagină » Economic » Aproape 6 milioane de abonați TV în România. Câți dintre ei sunt conectați la rețelele de cablu

Aproape 6 milioane de abonați TV în România. Câți dintre ei sunt conectați la rețelele de cablu

Aproape 6 milioane de abonați TV în România. Câți dintre ei sunt conectați la rețelele de cablu
Numărul de abonați la servicii de retransmisie programe audiovizuale a atins 5,92 milioane la finele lunii iunie, în creștere cu 2,9% față de finalul anului 2011 și cu 5,2% față de 30 iunie 2011, pe fondul creșterii numărului de clienți atât în rețelele de cablu, cât și în cele de tip DTH și IP.

Numărul de abonați la servicii de retransmisie programe audiovizuale a atins 5,92 milioane la finele lunii iunie, în creștere cu 2,9% față de finalul anului 2011 și cu 5,2% față de 30 iunie 2011, pe fondul creșterii numărului de clienți atât în rețelele de cablu, cât și în cele de tip DTH și IP, informează Mediafax.

„Cele mai noi date statistice adunate și prelucrate de ANCOM, referitoare la primul semestru al acestui an, arată că în România la mijlocul anului existau 3,67 milioane de abonați la rețele de cablu, în creștere cu 2,7% față de finele anului 2011. De asemenea, numărul de abonați prin rețele satelit (DTH) a înregistrat un avans 3%, la 2,21 milioane de abonați”, a declarat președintele ANCOM, Cătălin Marinescu, la International Digital Forum 2012.

El a adăugat că rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale a crescut la 83,5%, iar cea a rețelelor de cablu la 51,8%.

În funcție de mediul de reședință, la 30 iunie, 60% din totalul abonaților se situa în mediul urban, marea majoritate a acestora (79%) fiind conectați la rețelele de cablu.

Pe de altă parte, în mediul rural, abonații la serviciile de retransmisie folosesc tehnologia DTH într-o mai mare măsură pentru recepția programelor audioviozuale – 64%.

Potrivit lui Marinescu, creșterea numărului de abonați s-a reflectat și în veniturile operatorilor obținute din serviciile de retransmisie, care au crescut ușor, de la 776 milioane de lei în primul semestru al anului 2011 la 796 milioane de lei în prima jumătate a acestui an.

„În ceea ce privește tranziția la televiziunea digitală terestră, tot ce vă pot spune acum este că ANCOM este pregătită să implementeze noua strategie imediat ce aceasta va fi adoptată și vom organiza în cel mai scurt timp posibil procedura de selecție pentru acordarea multiplexelor digitale”, a mai spus șeful ANCOM.

Citește și