Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră

Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră
Publicat: 14/01/2019, 15:02
Actualizat: 25/03/2019, 22:44

Inaugurat în urmă cu două luni, Terminalul Multimodal de la Străulești, pentru a cărui construcție Metrorex a cheltuit peste 363 de milioane de lei din bugetul statului, pare inutil. Nici măcar 20 de mașini pe zi nu folosesc mega-construcția.

„Numărul mediu de mașini parcate zilnic în Park and Ride-ul de la Străulești este de 19. Pe măsură ce numărul mașinilor parcate în loc nepermis, în zonă, se va diminua, gradul de ocupare al parcării va crește semnificativ, având în vedere faptul că Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme la un preț extrem de avantajos, față de prețul pieței,” se arată într-un răspuns al Metrorex, la solicitarea Mediafax.

Metrorex dă vina pentru această situație pe șoferi, care nu doresc să cheltuiască 1 leu pe oră ca să parcheze în terminal, preferând să-și lase mașinile pe străduțele de lângă construcție.

În realitate, foarte puține mașini sunt lăsate de cei care intră în București în zona terminalului, astfel că nu se poate spune că numărul de mașini parcate în „Park and Ride” ar crește semnificativ, în cazul în care toți șoferii ar alege această soluție.

De exemplu, luni dimineață, în jurul orei 9:00, în ziua în care a început școala, nici în interior, dar nici în jurul terminalului nu erau parcate mai mut de 15 autovehicule.

„La ce salariu am eu, dacă mai plătesc și parcarea un leu pe oră și stau 9 ore la muncă, plus vreo două ore pe drum, ajung să plătesc parcarea 11-12 lei pe zi și nu îmi permit. În plus, găsesc locuri pe aici pe lângă în fiecare zi, pentru că nu este foarte aglomerat,” a declarat Mihai Băcanu, un tânăr care vine la serviciu în București din Tărtășești, județul Dâmbovița. Mihai își parchează mașina la Străulești, apoi ia metroul până în zona de Sud a orașului.

„Nu sunt foarte multe persoane care parchează aici, în zilele cele mai aglomerate sunt maxim 30-40 de mașini pe aici pe trotuare, și pe mine personal mă deranjează, pentru că nu am pe unde să merg. Acum văd că sunt din ce în ce mai puțini, pentru că parchează și pe la celelalte stații, se duc mai înspre oraș, pe la Jiului sau pe la Bazilescu,” susține Cristian, un locuitor de pe o straduță unde, zilnic, cei care vin spre București, își parchează mașinile.

Construcția Depoului și Terminalului Multimodal Străulești a fost finanțată cu363 de milioane de lei + TVA de la bugetul de stat. Terminalul multimodal are trei etaje și cuprinde o parcare pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban, precum și autogară cu 11 locuri de parcare. Clădirea are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

„Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului. Astfel, autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) și interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră,” anunțau, în noiembrie, reprezentanții Metrorex.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Alertă roșie în Italia, unde doi vulcani au erupt în același timp. Măsura de urgență...
BAC 2024 | Avem subiectele care au picat la limba maghiară, la proba de azi...
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de...
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant...
Cum a ajuns un bărbat din Olanda să aibă 1.000 de copii cu sute de...
Claudia Pătrășcanu, dezvăluiri despre vacanța cu Gabi Bădălău în Paris: 'Am fost cu iubirile mele!'...
S-a pozat în costum de baie, dar toți au CRITICAT-O că s-a îngrășat mult! Mesajul...
Vremea 8 iulie - 5 august 2024. Val de aer tropical în Luna lui Cuptor....
„Ei i-a plăcut viața, el a stat acasă ca prostu'” Bărbat din Iași, tată a...
Decizia luată de soțul Ilenei Stana Ionescu: Va fi incinerată. Cu ce explicații vine acesta:...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Euro 2024: Germania îl convoacă pe ambasadorul Turciei. Disputa privind salutul lupului ia amploare
FRUMUSEȚEA nu aduce FERICIRE. Ce se întâmplă cu oamenii care ARATĂ prea BINE?
Vestea dimineții despre Corina Chiriac. Marea artistă a....
Așa sunt păcăliți românii. Ce se ascunde în spatele cosmeticelor BIO
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Laurențiu Reghecampf, despre boala cumplită cu care mama lui s-a confruntat. Ce spune antrenorul despre...
Maria Constantin, despre momentul când Marcel Toader a extras abuziv sume mari din contul Gabrielei...
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, de ce ai copiat la tema asta?
Emisiile de gaze cu efect de seră eliberate de transportul aerian, majorate cu 25%
×