Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră

Aproape NIMENI nu folosește Terminalul Multimodal Străulești. Șoferii consideră parcarea PREA SCUMPĂ: 1 leu/oră
Publicat: 14/01/2019, 15:02
Actualizat: 25/03/2019, 22:44

Inaugurat în urmă cu două luni, Terminalul Multimodal de la Străulești, pentru a cărui construcție Metrorex a cheltuit peste 363 de milioane de lei din bugetul statului, pare inutil. Nici măcar 20 de mașini pe zi nu folosesc mega-construcția.

„Numărul mediu de mașini parcate zilnic în Park and Ride-ul de la Străulești este de 19. Pe măsură ce numărul mașinilor parcate în loc nepermis, în zonă, se va diminua, gradul de ocupare al parcării va crește semnificativ, având în vedere faptul că Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme la un preț extrem de avantajos, față de prețul pieței,” se arată într-un răspuns al Metrorex, la solicitarea Mediafax.

Metrorex dă vina pentru această situație pe șoferi, care nu doresc să cheltuiască 1 leu pe oră ca să parcheze în terminal, preferând să-și lase mașinile pe străduțele de lângă construcție.

În realitate, foarte puține mașini sunt lăsate de cei care intră în București în zona terminalului, astfel că nu se poate spune că numărul de mașini parcate în „Park and Ride” ar crește semnificativ, în cazul în care toți șoferii ar alege această soluție.

De exemplu, luni dimineață, în jurul orei 9:00, în ziua în care a început școala, nici în interior, dar nici în jurul terminalului nu erau parcate mai mut de 15 autovehicule.

„La ce salariu am eu, dacă mai plătesc și parcarea un leu pe oră și stau 9 ore la muncă, plus vreo două ore pe drum, ajung să plătesc parcarea 11-12 lei pe zi și nu îmi permit. În plus, găsesc locuri pe aici pe lângă în fiecare zi, pentru că nu este foarte aglomerat,” a declarat Mihai Băcanu, un tânăr care vine la serviciu în București din Tărtășești, județul Dâmbovița. Mihai își parchează mașina la Străulești, apoi ia metroul până în zona de Sud a orașului.

„Nu sunt foarte multe persoane care parchează aici, în zilele cele mai aglomerate sunt maxim 30-40 de mașini pe aici pe trotuare, și pe mine personal mă deranjează, pentru că nu am pe unde să merg. Acum văd că sunt din ce în ce mai puțini, pentru că parchează și pe la celelalte stații, se duc mai înspre oraș, pe la Jiului sau pe la Bazilescu,” susține Cristian, un locuitor de pe o straduță unde, zilnic, cei care vin spre București, își parchează mașinile.

Construcția Depoului și Terminalului Multimodal Străulești a fost finanțată cu363 de milioane de lei + TVA de la bugetul de stat. Terminalul multimodal are trei etaje și cuprinde o parcare pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban, precum și autogară cu 11 locuri de parcare. Clădirea are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

„Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului. Astfel, autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) și interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră,” anunțau, în noiembrie, reprezentanții Metrorex.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Pe cine vede Crin Antonescu în turul 2 pentru președinție și cine va fi la...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
„Mașa, nu spune nimic despre atacul cu rachetă balistică”. Cum s-au dat de gol rușii...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
S-a vândut celebra banană lipită cu o bandă adezivă. Banalul fruct a fost cumpărat pentru...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Apare o nouă taxă la bloc. O plăteşte toată lumea. Nu contează dacă te-ai debranșat...
Greșeala pe care o facem când gătim ciorbă. Niciodată nu ne-a trecut prin cap
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri