Prima pagină » Economic » Are doar o servietă, se plimbă dintr-un colț al lumii în altul și câștigă 40.000 de dolari pe lună. „Am început să fac bani în somn, când eram la sală, la magazin, în avion”

Are doar o servietă, se plimbă dintr-un colț al lumii în altul și câștigă 40.000 de dolari pe lună. „Am început să fac bani în somn, când eram la sală, la magazin, în avion”

Are doar o servietă, se plimbă dintr-un colț al lumii în altul și câștigă 40.000 de dolari pe lună. „Am început să fac bani în somn, când eram la sală, la magazin, în avion
După ce a fost acceptat la facultatea de drept din țara sa natală, Suedia, tânărul Navid Moazzez a crezut că va studia și va deveni avocat.

„La acea vreme, mi s-a părut în ordine, deoarece nu știam ce altceva aș putea face”, spune Moazzez. „Pe măsura trecerii timpului, am început să realizez că nu îmi doream să fiu legat toată viața de un birou, să nu am libertate”.

În 2013, tânărul a renunțat la școală și a pus pe picioare o afacere, scrie Business Insider. Doi ani mai târziu, business-ul îi aduce lui Moazzez aproape 40.000 de dolari pe lună și îi permite să lucreze de oriunde dorește. Antreprenorul a înființat un site, la câteva luni după ce a abandonat studiile juridice. El a fost inspirat de antreprenorii celebri care și-au urmat visul.

„Am construit relații extraordinare cu unii oameni influenți și mai multe prin intermediul comunităților”, explică Moazzez. „Poți obține tot ce îți dorești în viață, dacă îi ajuți și pe alții să obțină ceea ce vor”, relevă un citat din antreprenorul Zig Ziglar, pe care Moazzez îl respectă cu sfințenie.

S-a concentrat asupra unor interviuri cu antreprenori și personalități de excepție, precum Robert Greene, Cal Newport, Todd Herman, Chris Brogan, Joel Comm, Laura Roeder și alții. „Îmi plăcea să conversez cu oamenii și am primit sfaturi gratuite din partea lor. Problema era că nu obțineam foarte mulți bani”, povestește tânărul.

Moazzez a cercetat puțin piața și a descoperit că oamenii ar fi dispuși să plătească pentru transmisiunile sale web. A avut ideea de a găzdui un summit virtual despre brandingul personal, care s-a transformat în The Branding Summit. Participarea a fost gratuită, în scopul de a strânge mai multe contacte de email, și antreprenorul a obținut 3.000 de adrese. El a oferit opțiunea achiziției de podcast-uri și 200 de persoane au cumpărat produsele.

„Am început să fac bani în somn, când eram la sală, la magazin, în avion”, povestește tânărul. După ce a câștigat 20.000 de dolari din afacerea online, Moazzez și-a vândut sau donat aproape toate bunurile personale, până când a rămas cu o servietă, pe care o cară după el în jurul lumii.

„Nu am fost nicicând o persoană minimalistică, dar recunosc că mă simt minunat, pot să călătoresc și să trăiesc în Thailanda, în Mexic, în SUA”, scrie bărbatul. „În prezent, sunt în Cabo San Lucas, unde îmbin afacerile cu plăcerea și locul este incredibil. Nu îți este greu să rămâi motivat, când vezi asemenea peisaje. Știu că trebuie să îmi servesc însă comunitatea și cu cât o să îi ofer mai multă valoare, cu atât voi face mai mulți bani”. „Nu va exista niciodată un moment optim, în care să îți iei zborul spre antreprenoriat”, spune Moazzez. „Fă un pas mic astăzi, acționează înainte să fii „pregătit”, urmează-ți visul!”. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și