Prima pagină » Economic » ASF a aprobat noile tarife maxime de RCA pentru camioane peste 16 tone. La cât ajunge valoarea primei

ASF a aprobat noile tarife maxime de RCA pentru camioane peste 16 tone. La cât ajunge valoarea primei

ASF a aprobat noile tarife maxime de RCA pentru camioane peste 16 tone. La cât ajunge valoarea primei

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat, în ședința de vineri, propunerile Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) referitoare la noua formulă de calcul a primelor asigurărilor obligatorii auto (RCA) pentru camioane peste 16 tone. Decizia vine după o serie de discuții din ultimele zile dintre conducerea autorității de reglementare din domeniu, transportatori și asigurători.

Oficialii ASF au anunțat, vineri seara, că a fost aprobată solicitarea BAAR de avizare a Amendamentului nr. 1 la „Politicile și procedurile BAAR pentru gestionarea asigurărilor RCA aplicabile asiguratului cu risc ridicat”.

„ASF a aprobat noua formulă de calcul a primei recomandate pentru categoria asiguraților cu risc ridicat, persoane fizice și juridice, care dețin autovehicule de transport cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone. Prin utilizarea de către BAAR a acestei noi formule, valoarea maximă a primei recomandate nu va depăși    9.000 de lei la clasa B0”, a anunțat ASF.

Conform oficialilor, noua formulă de calcul va fi aplicată în termen de două zile lucrătoare de la acordarea avizului de către ASF, pe perioada în care se află în vigoare prevederile HG nr.1326/2023, cu modificările și completările ulterioare.

Premierul Marcel Ciolacu a transmis, vineri seara, că salută decizia Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care a aprobat noile tarife maxime de RCA pentru camioane peste 16 tone. „Încă un angajament îndeplinit! Salut decizia de astăzi a Consiliului ASF prin care transportatorii vor avea acces la un tarif de primă rezonabil în cazul RCA”, a transmis Marcel Ciolacu.

„Noua formulă de calcul va face ca valoarea maximă a primei recomandate să nu depășească 9.000 de lei la clasa B0, adică foarte aproape de tariful de referință. Va fi un preț sustenabil, sub țările din jurul nostru, inclusiv pentru micii transportatori, cu 2-3 camioane care nu au posibilitățile firmelor cu flote mari. În plus, se va permite plata în rate a RCA, dar și posibilitatea suspendării poliței cât timp autovehiculul este parcat pe o anumită perioadă din diverse motive”, a transmis premierul.

Ce soluții s-au discutat

Autoritatea de reglementare în domeniul asigurărilor a precizat, joi, că, prin discuțiile cu entitățile din piața asigurărilor a creat un cadru mai amplu de analiză și de identificare a unor soluții concrete și sustenabile necesare rezolvării problemelor cu care se confruntă industria de transport referitoare la polițele RCA.

„ASF a luat în considerare, împreună cu partenerii de dialog, toate abordările posibile ca răspuns la solicitările transportatorilor. Autoritatea are în vedere măsuri ce sunt incluse într-un plan de acțiune care cuprinde și activități care, în bună măsură, urmau să fie adoptate de către ASF în perioada imediat următoare”, au transmis, joi, reprezentanți autorității, printr-un comunicat de presă.

Astfel, printre măsurile menite să diminueze efortul financiar al posesorilor de polițe RCA se numără:

  • Posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA pe durata în care autovehiculul nu este utilizat, cu prelungirea valabilității acestuia cu perioada în care a fost suspendat;
  • Efectuarea plății primei RCA în rate indiferent de nivelul acesteia, atât la persoanele fizice, cât și la persoanele juridice, opțiunea plății în rate aparținând potențialului asigurat;
  • Revizuirea modalității de stabilire a tarifului de primă RCA pentru contractele încheiate pe perioade mai mici de 12 luni, astfel încât să nu mai existe diferențe atât de mari între polițele anuale și cele subanuale.

„În urma discuțiilor avute a fost subliniată, de asemenea, necesitatea ca Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) să analizeze și să găsească soluții ce privesc statutul asiguratului cu risc ridicat. Din această perspectivă, analiza are în vedere, cu precădere, identificarea unor propuneri destinate transportatorilor de mărfuri pentru ca aceștia să aibă acces la un tarif de primă echilibrat în cazul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, astfel încât valorile tarifelor recomandate să fie într-un interval mai apropiat de tariful de referință”, se arata în comunicatul transmis cu o zi înainte de decizie.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și